פסיכומטרי



הסברים ותרגול
 




 

קורס פסיכומטרי יותר טוב מספרי פסיכומטרי


מאת: אלעד שווייצר

ההיסטוריה של הפסיכומטרי

פרק ד - קורס פסיכומטרי יותר טוב מספרי פסיכומטרי

קורס פסיכומטרי - השלב הבא אחרי ספרי פסיכומטרי
לאחר זמן מה, קמה חברת קידום פסיכומטרי, והחליטה שהיא מתחילה להעביר קורס פסיכומטרי. כאן השיווק כבר היה הרבה יותר קשה. עד אז, אף אחד לא עשה קורסים, וחברת קידום פסיכומטרי היתה צריכה ליצור שוק חדש - להמציא את הצורך של קורס פסיכומטרי ולשכנע את הנבחנים שהם צריכים קורס הכנה לבחינה מכיוון שלימוד באמצעות ספרי פסיכומטרי אינו מספיק יעיל.

הרווח מתלמיד שנרשם אל קורס פסיכומטרי היה גדול באופן משמעותי מהרווח על ספרי פסיכומטרי, ולכן, ברור היה שגם חברת היי-קיו העדיפה להעביר קורסי פסיכומטרי מאשר למכור ספרי פסיכומטרי.

קורס פסיכומטרי יותר טוב מספרי פסיכומטרי
בניגוד למלחמות השיווקיות בין מכוני פסיכומטרי כיום, אז, השיווק של קידום לא התבסס על "קידום פסיכומטרי יותר טובה מאשר היי-קיו" אלא על "קורס פסיכומטרי יותר טוב מאשר ספרי פסיכומטרי". מבחינת קידום, המטרה הראשונית היתה שאנשים יפנימו שקורס פסיכומטרי עדיף על ספרי פסיכומטרי, גם אם הם ירשמו לבסוף לקורס של היי-קיו.

גם היי-קיו הצטרפה לגישה השיווקית של קידום, ויחד, שתי החברות פרסמו את העובדה שהן מעבירות קורס פסיכומטרי, וניסו להציג את היתרונות הרבים של קורס פסיכומטרי בהשוואה לספרי פסיכומטרי - מסגרת לימוד, מדריך פסיכומטרי שמסביר בכיתה את כל הנושאים (לאלו שקשה להם ללמוד לבד מספר), שיטות וטריקים מיוחדים שלא ניתן למצוא בתוך ספרי פסיכומטרי, שאלות חמות ממבחנים אחרונים, שינויים ועדכונים בבחינה ועוד.

מכוני הפסיכומטרי משתפים פעולה
מבחינה שיווקית, יש כאן מצב מעניין בו שתי חברות אשר מתחרות אחת בשניה בעצם עובדות יחד במטרה משותפת - להרגיל את השוק לצרוך את המוצר החדש שהן מנסות להחדיר לשוק - קורס פסיכומטרי. אם המהלך שלהן יצליח ואנשים יעדיפו להרשם אל קורס פסיכומטרי, שתי החברות תרווחנה יותר. זה מעט דומה לפרסום המשותף שחברות הסלולר עשו לפני מספר שנים, בו הן ניסו לשכנע כי השימוש במכשיר טלפון נייד אינו מסוכן וכי הקרינה הנפלטת מהאנטנות הסלולריות אינה מסוכנת - מטרת הפרסום המשותף היא להגדיל את השימוש בטלפון נייד, וזה כמובן מועיל לכל אחת מהחברות בנפרד.


פרק ה - ציון פסיכומטרי יחסי

 

  Copyright © 2007 Psycho.co.il All rights reserved.