פסיכומטרי

  שאלות נפוצות שאלות נפוצות  חפש בפורום   לוח שנה   רישום משתמש חדש רישום משתמש חדש  התחבר [משתמש קיים] התחבר [משתמש קיים]

מבחן מפע״ם

 הגב למאמר הגב למאמר
מחבר
  נושא חפש נושא חפש  אפשרויות הודעה אפשרויות הודעה
GalO הצג רשימה נפתחת
חבר חדש
חבר חדש


הצטרף: 30/אפריל/2015
כתובת: בת ים
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 2
  ציטוט GalO ציטוט  הגב למאמרתגובה קישור ישיר לפירסום זה נושא: מבחן מפע״ם
    פורסם: 24/אוקטובר/2015 ב- 15:08
אהלן אלעד ,

אני ניגש לפסיכומטרי (מפע״ם - מבחן פסיכומטרי על גבי מחשב) בדצמבר הקרוב.

כשניגשתי למפע״ם (לאחר סימולציה ממוחשבת שניתנה ע״י המרכז) ההיתי מאוד מופתע מאופי הבחינה , הכל היה נראה שונה. מבחינת סדר המבחן , כמות השאלות שנותנים לכל נושא (אגב הכמות היא עצומה , נתקלתי במקבץ של 10 שאלות על השלמת משפטים , שדבר כזה דורש ריכוז רב).

היו הרבה שאלות שהכילו מילים קשות בעברית (באנלוגיות במיוחד) שבקושי למדתי משום שבסימולציות של המרכז הן מופיעות בדר״כ בשאלה 5,6 ואולי מדי פעם בהבנת הנקרא. לאחר הפקת הלקחים מהמועד שהיה הבנתי שמבחן מסוג זה (מפע״ם) דורש הכנה מיוחדת ולא רגילה.

אני בעקרון מכוון לציון מאוד גבוה (לעבר ה700) - האם הדבר אפשרי במבחן הפסיכומטרי הממוחשב (היות והמבחן הוא אדפטיבי כלומר טעות אחת או מס׳ טעויות יכולות להוריד משמעותית את הציון?)?

אני אשמח לדעת אם יש לך דגשים שיוכלו להנחות אותי לסוג מבחן הזה (מפע״ם) קראתי רבות באינטרנט כל נבחן רואה את המבחן הזה בצורה מאוד שונה.

תודה רבה על עזרתך .
לתחילת העמוד
אלעד שווייצר (פסיכו) הצג רשימה נפתחת
מנהל פסיכו
מנהל  פסיכו
צלמית
מנהל הפורום

הצטרף: 02/מאי/2006
כתובת: תל אביב
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 18183
  ציטוט אלעד שווייצר (פסיכו) ציטוט  הגב למאמרתגובה קישור ישיר לפירסום זה פורסם: 24/אוקטובר/2015 ב- 16:33
היי גל,
האמת שמפע"ם דורש הכנה דומה מאוד לבחינה הרגילה - זה בדיוק אותו חומר ואותן שאלות. העניין הוא, שהמבחן הוא אדפטיבי - זאת אומרת שרמת השאלות מותאמת לרמת ההצלחה שלך בשאלות שכבר ענית עליהן. אם אתה צודק, השאלה הבאה תהיה קשה יותר, ואם אתה טועה, השאלה הבאה תהיה קלה יותר.

אם נתקלת בהרבה שאלות קשות, זה בדרך כלל סימן טוב - זה אומר שהרמה שלך גבוהה ובהתאם גם יהיה הציון.
אם קבלת ציון נמוך והשאלות היו קשות לך, המשמעות היא שאתה לא שולט בחומר מספיק.

אין בעיה לקבל ציון גבוה במבחן פסיכומטרי על מחשב, כל עוד אתה עונה נכון ואתה באמת שולט בחומר.

לעומת זאת, מפע"ם לא מימלץ לתלמידים חלשים. יש תפיסה כזו שכדאי לקבל התאמות למפע"ם כי יש יותר זמן לכל שאלה. צריך לזכור שמהצד השני אי אפשר לדלג על שאלות, וזא בניגוד למבחן רגיל. המשמעות היא שאם אתה טועה בשאלה זה בהכרח יוריד לך את הציון ויפגע לך בהמשך המבחן, לעומת מבחן רגיל שבו אתה פשוט יכול לדלג על שאלה שאתה לא יודע ובסוף לנחש אותה.

הסיבה שכל אחד רואה את המבחן בצורה שונה היא שאנשים הם ברמות שונות. מי שחזק, מקבל שאלות קשות. מי שממש חזק, גם השאלות הקשות לכאורה עדיין סבירות בעיניו.

אם אתה שואף לציון גבוה אתה צריך לתרגל שאלות קשות יותר, בהנחה שאתה שולט בחומר הבסיסי כמובן.
ספר ה-700 החדש שהוצאנו יכול לעור לך לדעתי.
פסיכו - פסיכומטרי חינם!
לתחילת העמוד
giladk123 הצג רשימה נפתחת
חבר מסור
חבר מסור


הצטרף: 20/יוני/2015
כתובת: נתניה
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 98
  ציטוט giladk123 ציטוט  הגב למאמרתגובה קישור ישיר לפירסום זה פורסם: 24/אוקטובר/2015 ב- 17:33
היי. גם אני נבחן בבחינת מפע"ם.

בנוגע למה שכתבת בוגע לרמת הקושי של השאלות - אין מה לעשות. אם אתה רוצה לקבל ציון גבוה במפע"ם אתה צריך לקחת בחשבון שרוב השאלות יהיו השאלות שמופיעות בסוף כל פרק של הפסיכומטרי הרגיל. זה המחיר שאתה משלם על תוספת הזמן המשמעותית.. תחשוב שכל הרעיון של הפסיכומטרי הוא לשאול הרבה שאלות ברמת קושי אחידה בזמן קצר, מתוך הנחה שמי שענה על אחוז גבוה יותר של שאלות נכון בזמן קצר - היה עונה על אחוז גבוה יותר של שאלות בזמן ארוך.
לא הגיוני שישאלו אותך שאלות באותה רמה ויתנו לך פי 2 ומעלה זמן, זה היה הופך את המבחן שלך להרבה יותר קל..
מה שכן, הבעיה שבאופן אישי אני מוצא במפע"ם זה המשקל הגדול שיש לכל שאלה. לפי התוכנה של הסימולציה למשל, טעות אחת בכמותי שלא שמתי לב אליה תקעה אותי על 140. זו היית טעות מפגרת שלא הבנתי עד שצילמתי כל שאלה ועברתי עליה באופן יסודי. כך שכל התבלבלות שלך וסימון לא נכון של תשובה בגלל שטות תעלה לך ביוקר במפע"ם, לכן אתה חייב לבדוק את עצמך 10 פעם לפני שאתה מעביר שאלה בלי שום חכמות.

בנוגע ל10 שאלות בהשלמת משפטים, לא יודע, לא שמתי לזה לב. אבל כל הבחינה כולה אמורה לקחת לך(בזמן נטו) בערך שעתיים. אל תשכח שיש לך כמה הפסקה שאתה רוצה בין   הפרקים.
לתחילת העמוד
 הגב למאמר הגב למאמר

קפוץ לפורום הרשאות פורום הצג רשימה נפתחת



דף זה נוצר ב .109 שניות.
  Copyright © 2007 Psycho.co.il All rights reserved.