מחבר |
נושא חפש אפשרויות הודעה
|
טליהטליה
חבר בכיר
הצטרף: 19/אוקטובר/2015
כתובת: צפון
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 1042
|
ציטוט תגובה
נושא: מערכת משוואות פורסם: 22/נובמבר/2015 ב- 12:17 |
2X+2y+3z=0
x+y=0
z+x=0
y+z=?
1)1- 2)0 3)1 4)לא ניתן לדעת
זכור לי שאלעד לימד לקחת את הביטוי הכי ארוך ולפרק אותו
x+x+y+y+z+z+z=0 ואז להציב בו את שאר הנתונים וזה מסתדר.
כאן זה לא מסתדר.. יוצא ש2z+y=0. האם זה לא מסתדר כי זו לא שאלה של המרכז הארצי או שפשוט לא לסמוך על הדרך הזאת?
(חשבתי שתמיד זה ככה <כי כך המרכז הארצי החליט> ואז כשלא הגעתי לתשובה אחרי דקה של ניסיונות אמרתי שלא ניתן לדעת.. אבל בהוצאת גורם משותף למשוואה הראשונה כן אפשר לפתור..)
|
|
ak47474
חבר בכיר
הצטרף: 16/יולי/2014
כתובת: **
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 156
|
ציטוט תגובה
פורסם: 22/נובמבר/2015 ב- 12:27 |
המרכז הארצי לא "החליט" איך את צריכה לפתור את התרגיל... הדרך שהצגת שמוצגת בפסיכו כיס(ספר לא של המרכז הארצי אם זה לא היה מובן) היא דרך לפתרון משוואות, אך לא בהכרח דרך לפתרון של כל משוואה ומשוואה....
התרגיל הזה מצריך הרבה התברברויות עם המשוואות, הוא לא קשה אבל אני לא יכול לאמר לך בוודאות אם הוא ברמת המבחינה או שהוא מסורבל סתם.
לפי משוואות 2 ו-3 ניתן להסיק כי Y שווה לZ. אם נרחיב את המשוואה הראשונה פי 2 או שנפעל לפי הדרך עליה דברת(שזה בעצם אותו הדבר) נקבל ש 2X ועוד 2Y שווה ל-0, ולכן 3Z שווה גם ל-0, נחלק ב-3 ונקבל שZ שווה ל0.
ממה שעשינו בהתחלה קיבלנו כי Z שווה לY ולכן גם Y שווה ל-0, ולכן הביטוי המבוקש שווה ל-0.
|
|
טליהטליה
חבר בכיר
הצטרף: 19/אוקטובר/2015
כתובת: צפון
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 1042
|
ציטוט תגובה
פורסם: 22/נובמבר/2015 ב- 12:52 |
אני שואלת על גישה לכתחילית לשאלות כאלה. הגישה שאלעד לימד היא טובה ולדעתי היא עובדת במבחנים של המרכז הארצי..
ברור שיש עוד גישות שונות אבל אין לי זמן לנסות את כולן בדקה :)
סביר להניח שזה עובד תמיד, שמתי לב שהמרכז הארצי לא משחק עם מספרים ונעלמים לא נוחים. אם יש לך שיטות טובות, השאלות יפתרו מאוד מהר.
אני רק רוצה שאלעד יגיד שזה עובד תמיד.
|
|
ak47474
חבר בכיר
הצטרף: 16/יולי/2014
כתובת: **
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 156
|
ציטוט תגובה
פורסם: 22/נובמבר/2015 ב- 13:00 |
לא אמרתי שהשיטה לא טובה, היא טובה מאוד וגם נוחה להסתכלות על שאלות מהסוג המסויים, אך השאלה הזאת לא ככ מתאימה לשיטה עליה את מדברת.
לא כל שיטה טובה לכל שאלה ולכן, וזה גם כתוב בפסיכו-כיס, צריך לפעמים לבודד נעלמים או לחבר/לחסר משוואות.
מה שעשיתי זה חיסרתי את המשוואה השלישית מהשנייה, או שפשוט רואים שהX משותף לשניהם ואז מקבלים שY שווה לZ ואחרי זה עושים את מה שהסברתי בתשובתי הקודמת.
כמו שאמרתי, יכול להיות שהשאלה הזאת היא סתם משחק מיותר עם משוואות ולא באמת משהו שיופיע בבחינה, כי זה לא ככ בוחן הבנה אלא סתם מייגע, אבל הראיון עם משוואות הוא בסופו של דבר לחבר/לחסר או לבודד.
|
|
אלעד שווייצר (פסיכו)
מנהל פסיכו
מנהל הפורום
הצטרף: 02/מאי/2006
כתובת: תל אביב
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 18183
|
ציטוט תגובה
פורסם: 22/נובמבר/2015 ב- 22:06 |
בהרבה מקרים מדריכים צעירים משכתבים שאלות ובלי להבין דופקים את הרעיון שהשאלה המקורית באה לבדוק.
כאן זה לא כל כך נורא כי השאלה בסך הכל פתירה, ויכולה להופיע כשאלה בסוף הפרק.
|
|
|