פסיכומטרי

  שאלות נפוצות שאלות נפוצות  חפש בפורום   לוח שנה   רישום משתמש חדש רישום משתמש חדש  התחבר [משתמש קיים] התחבר [משתמש קיים]

תרגול עד לבחינה

 הגב למאמר הגב למאמר הדף  12>
מחבר
  נושא חפש נושא חפש  אפשרויות הודעה אפשרויות הודעה
מאיה פנטורין הצג רשימה נפתחת
חבר מסור
חבר מסור


הצטרף: 10/נובמבר/2015
כתובת: נירית
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 64
  ציטוט מאיה פנטורין ציטוט  הגב למאמרתגובה קישור ישיר לפירסום זה נושא: תרגול עד לבחינה
    פורסם: 31/ינואר/2016 ב- 15:06
היי אלעד,
השבוע אסיים את כל הסימולציות של המתכונת החדשה שהיו לי לתרגל.
זאת פעם ראשונה שאני נפגשת לפסיכומטרי כך שעשיתי את כולם.
מה דעתך? כיצד אוכל לתרגל עוג חומר במיוחד אנגלית ומילולי?
ומה עלי לעשות עד המבחן?
כמובן שאחזור על המילים, אבל מה בנוסף?

מצאתי עכשיו באתר את התרגול הזה בכל הנושאים: http://psycho.co.il/exc.asp?arcde=0207exc0101&srtd=PHV&ssrtd=PHV07.

האם זה תרגול שונה ממה שיש בספרים?
לתחילת העמוד
מאיה פנטורין הצג רשימה נפתחת
חבר מסור
חבר מסור


הצטרף: 10/נובמבר/2015
כתובת: נירית
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 64
  ציטוט מאיה פנטורין ציטוט  הגב למאמרתגובה קישור ישיר לפירסום זה פורסם: 31/ינואר/2016 ב- 20:36
?
לתחילת העמוד
אלעד שווייצר (פסיכו) הצג רשימה נפתחת
מנהל פסיכו
מנהל  פסיכו
צלמית
מנהל הפורום

הצטרף: 02/מאי/2006
כתובת: תל אביב
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 18183
  ציטוט אלעד שווייצר (פסיכו) ציטוט  הגב למאמרתגובה קישור ישיר לפירסום זה פורסם: 31/ינואר/2016 ב- 22:47
היי מאיה,
אתחיל מהסוף - התרגול שיש באתר חלקו נמצא בספרים, אבל בספרים יש הרבה מעבר למה שיש באתר.
מה שאת יכולה לתרגל זה מבחנים מהמתכונת הישנה. רוב החומר הוא זהה ואלה מבחנים מעולים לתרגול.
פסיכו - פסיכומטרי חינם!
לתחילת העמוד
מאיה פנטורין הצג רשימה נפתחת
חבר מסור
חבר מסור


הצטרף: 10/נובמבר/2015
כתובת: נירית
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 64
  ציטוט מאיה פנטורין ציטוט  הגב למאמרתגובה קישור ישיר לפירסום זה פורסם: 01/פברואר/2016 ב- 12:39
לנסות להפוך אותם למבחנים מהמתכונת החדשה או לתרגל פרקים מסוימים שאני יותר צריכה כמו מילולי ולהציב לי זמן?
לתחילת העמוד
מאיה פנטורין הצג רשימה נפתחת
חבר מסור
חבר מסור


הצטרף: 10/נובמבר/2015
כתובת: נירית
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 64
  ציטוט מאיה פנטורין ציטוט  הגב למאמרתגובה קישור ישיר לפירסום זה פורסם: 01/פברואר/2016 ב- 16:09
אלעד חשבתי להדפיס ולתרגל רק את הפרקים הקשים ביותר מהבחינות של המתכונת הישנה בכל אחד מהנושאים (כמותי, מילולי ואנגלית) לפי מה שמתואר בטבלה שבאתר: http://psycho.co.il/psychometry.asp, לסדר לי אותם לפי המתכונת החדשה ולפתור כל אחד מהם תוך כדי הצבת זמן של 20 דקות.
האם זה בסדר? היית ממליץ על כך? או עדיף עבודה לפי סימולציות שלמות?
לתחילת העמוד
אלעד שווייצר (פסיכו) הצג רשימה נפתחת
מנהל פסיכו
מנהל  פסיכו
צלמית
מנהל הפורום

הצטרף: 02/מאי/2006
כתובת: תל אביב
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 18183
  ציטוט אלעד שווייצר (פסיכו) ציטוט  הגב למאמרתגובה קישור ישיר לפירסום זה פורסם: 01/פברואר/2016 ב- 21:01
אם יש לך יותר תרגול ממה שאת צריכה אז אפשר לתרגל רק פרקים קשים.
את הפרקים בכמותי לא הייתי משנה למתכונת החדשה, אני ממליץ לפתור אותם כמו שהם עם טבלת השוואה כמותית - אלה שאלות מעולות.
פסיכו - פסיכומטרי חינם!
לתחילת העמוד
מאיה פנטורין הצג רשימה נפתחת
חבר מסור
חבר מסור


הצטרף: 10/נובמבר/2015
כתובת: נירית
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 64
  ציטוט מאיה פנטורין ציטוט  הגב למאמרתגובה קישור ישיר לפירסום זה פורסם: 01/פברואר/2016 ב- 21:07
נשארו לי חמש סימולציות. יש לי 2 שאלות:
1. אתה ממליץ לעשות יותר מסימולציה אחת ביום?
2. אם סימולציה אחת ביום אז כשאסיים אותם יישארו לי 7 ימי לימוד בדיוק עד הבחינה בהם אני צריכה להשתפר בעקר בעקר במילולי!! להדפיס סימולציות שלמות מהעבר? או פשוט לתרגל רק פרקים קשים משם ולחזור על החומר? מה זה אומר יש לי יותר תרגול ממה שאני צריכה? עשיתי את כל התרגול בספרים, בקרוב את כל המתכונות החדשות, נשאר לי להמשיך לעבוד על המילים ופשוט לתרגל בעיקר מילולי.
לתחילת העמוד
אלעד שווייצר (פסיכו) הצג רשימה נפתחת
מנהל פסיכו
מנהל  פסיכו
צלמית
מנהל הפורום

הצטרף: 02/מאי/2006
כתובת: תל אביב
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 18183
  ציטוט אלעד שווייצר (פסיכו) ציטוט  הגב למאמרתגובה קישור ישיר לפירסום זה פורסם: 01/פברואר/2016 ב- 21:09
1. אין אם זה בעיה - זה תלוי בזמן שלך, אבל לא לעשות 2 סימולציות כל יום אלא פה ושם.

2. יותר תרגול זה שיש לך מספיק בחינות ישנות שאת יכולה להדפיס רק בחינות קשות. השאלה סמה את צריכה להשתפר במילולי - באילו נושאים?
פסיכו - פסיכומטרי חינם!
לתחילת העמוד
מאיה פנטורין הצג רשימה נפתחת
חבר מסור
חבר מסור


הצטרף: 10/נובמבר/2015
כתובת: נירית
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 64
  ציטוט מאיה פנטורין ציטוט  הגב למאמרתגובה קישור ישיר לפירסום זה פורסם: 01/פברואר/2016 ב- 21:19
אנלוגיות, השלמת משפטים, טענות מסקנות כל אלו..
לתחילת העמוד
אלעד שווייצר (פסיכו) הצג רשימה נפתחת
מנהל פסיכו
מנהל  פסיכו
צלמית
מנהל הפורום

הצטרף: 02/מאי/2006
כתובת: תל אביב
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 18183
  ציטוט אלעד שווייצר (פסיכו) ציטוט  הגב למאמרתגובה קישור ישיר לפירסום זה פורסם: 01/פברואר/2016 ב- 21:24
בקטנה...   ;)
פסיכו - פסיכומטרי חינם!
לתחילת העמוד
אלעד שווייצר (פסיכו) הצג רשימה נפתחת
מנהל פסיכו
מנהל  פסיכו
צלמית
מנהל הפורום

הצטרף: 02/מאי/2006
כתובת: תל אביב
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 18183
  ציטוט אלעד שווייצר (פסיכו) ציטוט  הגב למאמרתגובה קישור ישיר לפירסום זה פורסם: 01/פברואר/2016 ב- 21:25
מה אחוז הצלחה בכל סוג?
פסיכו - פסיכומטרי חינם!
לתחילת העמוד
מאיה פנטורין הצג רשימה נפתחת
חבר מסור
חבר מסור


הצטרף: 10/נובמבר/2015
כתובת: נירית
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 64
  ציטוט מאיה פנטורין ציטוט  הגב למאמרתגובה קישור ישיר לפירסום זה פורסם: 01/פברואר/2016 ב- 21:53
מאיפה אני יודעת? כל סימולציה שאני עושה רוב הנקודות נופלות על אלו! זה משגע אותי ומתסכל, בודדות הפעמים שהצלחתי לעשות פרק עם טעות אחת בזה.
לתחילת העמוד
אלעד שווייצר (פסיכו) הצג רשימה נפתחת
מנהל פסיכו
מנהל  פסיכו
צלמית
מנהל הפורום

הצטרף: 02/מאי/2006
כתובת: תל אביב
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 18183
  ציטוט אלעד שווייצר (פסיכו) ציטוט  הגב למאמרתגובה קישור ישיר לפירסום זה פורסם: 01/פברואר/2016 ב- 22:25
מאיה, אל תילחצי, אנחנו נעבור על השאלות שאת טועה בהן ונמצא את הבעיה.

שאלתי לגבי אחוז הצלחה כדי להבין אם את צריכה לחזור להסברים או להמשיך לתרגל ורק לעשות כיוונון דק פה ושם.
בואי נתחיל לפתור את הבעיה בכל אחד מהנושאים -
תכתבי לי כאן את כל האנלוגיות שטעית בהן ב-5 הסימולציות האחרונות.
כנ"ל לגבי השלמת משפטים.
נתחיל עם זה, ואחר כך נעבור לנושאים הבאים.
תכתבי בבקשה גם בכמה שאלות טעית מתוך כמה. למשל, טעיתי ב-8 שאלות מתוך 60.

פסיכו - פסיכומטרי חינם!
לתחילת העמוד
מאיה פנטורין הצג רשימה נפתחת
חבר מסור
חבר מסור


הצטרף: 10/נובמבר/2015
כתובת: נירית
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 64
  ציטוט מאיה פנטורין ציטוט  הגב למאמרתגובה קישור ישיר לפירסום זה פורסם: 01/פברואר/2016 ב- 22:46
אוקיי. אבל הבנתי את כל הטעויות שלי, בדרך כלל מלחץ של זמן אני פשוט קוראת על דבר 10 פעמים ולא מצליחה להגיע לריכוז ולפתור.

אוקטובר 2013:
פרק ראשון- 6, 11, 13, 15.
פרק שני- 6, 12,13, 14, 16.

אוקטובר 2014:
פרק ראשון- 1,3,13,23.
פרק שני- 11,12,13,17,23.

יולי 2014:
פרק ראשון: ,16 4,6.
פרק שני: 6, 11, 18.

אפריל 2014:
פרק ראשון: 9,16.
פרק שני: 5.

דצמבר 2013:
פרק ראשון: 6,14,16,17
פרק נשי: 5,19,21.

בבחינה של פברואר 2014 אני לא בטוחה שהייתי במיטבי, לא ממש הרגשתי טוב ויש לי המון טעויות אז חסר טעם אפילו לפרט אותן כאן.
לתחילת העמוד
אלעד שווייצר (פסיכו) הצג רשימה נפתחת
מנהל פסיכו
מנהל  פסיכו
צלמית
מנהל הפורום

הצטרף: 02/מאי/2006
כתובת: תל אביב
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 18183
  ציטוט אלעד שווייצר (פסיכו) ציטוט  הגב למאמרתגובה קישור ישיר לפירסום זה פורסם: 01/פברואר/2016 ב- 22:50
זה מפוזר וכך לא נגיע לשום דבר...

נתחיל רק עם אנלוגיות -
תכתבי למה טעית בכל אנלוגי - מה המשפט המקשר שחיברת? האם היו מילים שלא ידעת את הפירוש (בשאלה או בתשובות)? האם התלבטת בין שתי תשובות?

פסיכו - פסיכומטרי חינם!
לתחילת העמוד
מאיה פנטורין הצג רשימה נפתחת
חבר מסור
חבר מסור


הצטרף: 10/נובמבר/2015
כתובת: נירית
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 64
  ציטוט מאיה פנטורין ציטוט  הגב למאמרתגובה קישור ישיר לפירסום זה פורסם: 02/פברואר/2016 ב- 10:31

שבח: מוחמא-
1. בוז: נקלה
2. אזהרה: זהיר
3. תוכחה: נזוף
4. תרעומת: כעוס

*נראה לי שפשוט לא ידעתי איך לבנות משפט לאנלוגיה הזאת ונלחצתי מהזמן אז סימנתי תשובה 4. ואז בתחקור נראה לי בהצלחתי להרכיב את המשפט: מוחמא הוא מי שנאמר עליו שבח כמו שנזוף הוא מי שנאמרה בפניו תוכחה.

על סמך הכרותי רבת השנים עם יואב, הנחתי כי אין סיכוי שהוא __ לפתקיד ראש ועד הבית. לנוכח תוצאות הבחירות אתמול, ___ את ציפייתי,___ דעתי שיואב ___ מצליח לזכות באמון האנשים שאת תמיכתם הוא מבקש.

1. לא ייבחר\ שלא תאמו\ חזרתי בי מ\ לעולם אינו
2. ייבחר\ שתאמו\ חזרתי בי מ\ לעולם אינו
3. לא ייבחר\ שלא תאמו\ חזרתי בי מ\ תמיד
4. ייבחר\ שתאמו\ נשארתי איתן ב\ תמיד.

*פשוט התחלתי לשבץ את התשובה הראשונה ראיתי שיש סתירה בין שני החלקים האחרונים. ככה עברתי על כל התשובות.. עד שסימנתי תשובה ארבע כי חשבתי שבשלוש היית טעות ובארבע לא שמתי לב שהיא חשבה שהוא לא ייבחר- הייתי בטוחה כן ייבחר.

לאחר נפילה מסוס מתחיל הנער פונס, גיבור סיפורו של חורחה לואיס בוחס " פונס הזכרן", לזכור באופן מושלם כל פרט ופרט, אפילו את צורתם המדוייקת של העננים בשמיים בכל דקה. הזיכרון המושלם הזה מביא עמו קשיים רבים: פונס מתקשה לישון כי במוחו עולים פרטים רבים מדי והוא גם אינו מצליח ליצור הכללות כלשהן, מכיוון שכדי לתת שם כללי לקבוצה יש צורך להתעלם מהפרטים המבדילים בין חברייה.

1. פונס מוצף בזכרנות רבים כל כך מעברו עד שהוא מתקשה להבחין בנעשה בהווה.
2. פונס מתקשה להבדיל בין אנשים שהוא מכיר, אף על פיים שהוא זוכר במדויק כיצד כל אחד מהם נראה
3. פונס אינו יכול להגדיר מהו עץ אף שהוא זוכר עצים רבים ושונים על כל פרטיהם.
4. פונס יכול להעלות בזכרונו פרט אחר פרט מתמונה שראה, אך אינו יכול לזכור את כולם בעת ובעונה אחת.

*יש מחכתי את תשובות 1 ו-2. ואז פשוט לא ידעתי מה לבחור ונראה לי באותו רגע יותר הגיוני 4 למרות שתשובה 3 היא נכונה כי כתוב בטקסט שהוא לא מצליח ליצור הכללות כלשהן- לתת שם לקבוצה.

15. כדי שתרופה חדשה תאושר לשיוור, על חברת התרופות להוכיח את יעילותה. לשם כך עליה להראות שהיא מועילה לחולים יותר מתרופות דמה המוצגת להם כתרופה אמתית......... אך אף שתרופה זו חשובה, רופאים טוענים שהיא אינה מספקת להם את כל המידע הדרוש כדי לדעת אם להמליץ לחולים להשתמש בתרופה: דרושים גם מחקרים המשווים בין יעילותה ליעילותן של תרופות מקבילות הקיימות בשוק..

1. אי אפשר לקבוע אם תרופות חדשות הן יעילות אם לאו, שכן חברות התרופות משוות את התרופות החדשות שלהן רק לתרופות דמה, ולא לתרופות אמתיות.
2. בהיעדר מחקרים המשווים בין תרופות חדשות ובין תרופות הקיימות בשוק, חברת התרופות נאלצות להעריך את יעילותה של התרופות החדשות שלהן על סמך השוואה לתרופות דמה בלבד.
3. המידע שחברות התרופות נדרשות לספק אינו מספיק כדי לקבוע אם התרופות החדשות טובות מתרופות אחרות לאותה מחלה.
4.....

*סמנתי בשאלה הזאת תשובה 1 אבל הבנתי שהרופאים לא טוענים שאי אפשר לקבוע. אלא שהמידע הוא לא מספיק ולכן התשובה היא 3.

מרבד: רצפה-
1. כסיה:כפפה
2. שלולית: מגף
3. מצנפת: פדחת
4. משענת:גב

*מרבד שכחתי שזה שטיח קטן וכל הזמן חשבתי על מרבץ= שכבה. ואז נלחצתי כי לא מצאתי משפט וסמנתי סתם תשובה 1. במקום 3. (A תפקידו לכסות את B)

נכשל:הוכשל-
1. נקרא: הוקרא
2. נאכל: הואכל
3. נעלם: הועלם
4. נלבש: הולבש

*פה לא דייקתי במשפט ונסחתי אותו כך: הוכשל זה נכשל ע"י מישהו כשם שהועלם והוקרא זה נעלם ונקרא ע"י מישהו בהתאמה. ואז לא ידעתי מה לבחור ובחרתי את תשובה 1. אחר כך הבנתי שהייתי צריכה לנסח: הוכשל הוא מי שנכשל בגלל מישהו כשם שהועלם הוא מי שנעלם בגלל מישהו.

עומר נקרא לנסוע בדחיפות לצרפת, והתלבט אם לשכור את שירותיו של מתורגמן דובר צרפתית או לנסוע ללמוד צרפתית לפני הנסיעה. הוא ביקש את עצת חבריו, גדי ואסתר. גדי אמר:" מוטב לאדם לחפור לעצמו בארר מלקנות בקבוק מים", ואילו אסתר אמרה: "עם זאת כשאתה צמא, אין זה הזמן המתאים להתחיל לחפור באר."

*טעיתי כי פשוט לא שמתי לב ששאלו איזו מהטענות הזאות, בנודע לדבריהם של שנייהם -אינה- נכונה. ואז קראתי את טענה אחת ראיתי שהיא נכונה וישר סימנתי.

הבהרה: הבנה-
1 מעילה: הונאה
2. מכירה: השכרה
3. הכשלה: מעידה
4. כניעה: מפלה
*התלבטתי בין 1 ל-3. כתבתי את המשפט: " הבהרה תפקידה להביא לידי הבנה." לא ידעתי מה זה מעילה, אבל ראיתי את המילה מעידה במובן פיזי- ליפול ואז אמרתי שאולי זה לא מדויק וסימנתי את 1.

מיותר: צריך:-
1. אבוד: מתמצא
2. מוגן: מתקיף
3.אלמוני:מכיר
4. אטי: מאיץ
*הרכבתי את המשפט: מיותר הוא משהו\מישהו שלא צריך. ואז ישר ראיתי אבוד הוא מישהו שלא מתמצא. אבל..... הייתי צריכה לכתוב: מיותר הוא מישהו שלא צריכים אותו כשם שאלמוני הוא מישהו שלא מכירים אותו.

קוף:מחט-
1. נדן:חרב
2.חרך:חומה
3.אמיר: שורש
4.פיר מעלית
*פשוט חשבתי שקוף זה קצה המחט כפי שנדן זה קצה החרב. הבנתי שקוף זה חור במחט כפי שחרך זה חור בחומה.

מתמיה ש___ מרבית רשימות הביקורת שבמוסף הספרותי ___ ציבור הקוראים כי ___ המבקרים ___ בתי ההוצאה לאור העומדים מאחורי הספרים הנדונים בהן.
1. הנימה השלילית המאפיינת את\לא עוררה כל חשד בקרב\ רבים מן\ אינם אלא עושי דברם של.
2. הטון האוהד העולה מ\ עדיין לא הבהיר לכלל\ אף לא אחד מן\ מקיים קשרים מקצועיים כלשהם עם
3. הנימה השלילית המאפיינת את\ אינה משכנעת את\ אין שחר לטענות ש-\ הם עושי דברם של
4. הטון האוהד העולה מ\ אינו מעלה את החשד אצל\ לפחות מקצת\ אינם קשורים בשום אופן עם
* לא יודעת למה טעיתי - עכשיו ברור לי שזה שלוש. יכול להיות מלחץ תשובה 2 הייתה נראת לי נכונה. אבל אני מבינה עכשיו שזה לא צריך להיות מתמיה שהם חושבים כך אם אכן הטון הוא אוהד. ולכן התושבה היא 3.

רשות שמורות הטבע ערכה שני מבצעים לספירת היעלים הנגב, ובכל אחד מהם התקבלה תוצאה שונה. עובדה זו ___ את ביטחונה של הרשות במהימנות של שיטת הספירה, שכן ___ שפרק הזמן שחלף בין המבצע הראשון לשני היה ____ למדי, ____ שההבדל בין התוצאות נוסע משינוי של ממש בגודלה של אוכלוסיית היעלים.
1. ערערה\אף\ארוך\לא מן הנמנע
2. לא ערערה\אף\קצר\ייתכן
3.לא ערערה\מאחר\ארוך\אין זה סביר
4. ערערה\אף\קצר\ אין זה סביר.
* אני סמנתי את תשובה 1. כנראה חשבתי שמשמעות המושג "לא מן הנמנע" זה "אין זה סביר". הבנתי שהתשובה הנכונה היא 2.

הזדקק: נחוץ-
1. הבין: נהיר
2. העניש: נפשע
3. נטמן: צפון
4. נסדק: נשבר
*היא לי קצת קשה לנסח לפה משפט. מה שניסחתי זה: נחוץ- משהו שזקוקים לו. לא יודעת למה סמנתי 3 אבל הבנתי שהתשובה היא 1: נהיר- משהו שמבינים אותו. למרות שעדיין אני מרגישה שהמשפט שלי לא מדוייק.
לתחילת העמוד
 הגב למאמר הגב למאמר הדף  12>

קפוץ לפורום הרשאות פורום הצג רשימה נפתחת



דף זה נוצר ב .172 שניות.
  Copyright © 2007 Psycho.co.il All rights reserved.