ציטוטתגובהנושא: חידודים פורסם: 21/מרס/2016 ב- 22:49
1. כל מספר שגדול מ 1, שמוציאים ממנו שורש, תמיד יהיה גדול מ 1? גם אם השורש הוא 1233?
2. ספר מרתון, עמוד 250, שאלה 15.
כשעושה השוואה בין תשובה 3 לתשובה 4, יכולה להעלות בשביעית?
3. בכיתה 20 תלמידים. כמה אפשרויות שונות יש לבחירת יו"ר, סגן ומשנה לסגן?
את ה 20·19·18 צריכה לחלק ב 3! ?
4. האם הפרקים הכמותיים במתכונת הישנה נחשבים לקלים יותר מהפרקים במתכונת החדשה?
יש לי סטיית תקן משמעותית בציון הגלם הכמותי אם אני משווה בין פרקים חדשים לישנים + קל לי יותר לסיים פרקים ישנים לפני הזמן.
3. לא, כי יש משמעות לסדר. זו השאלה הכי בסיסית. אם היינו בוחרים 3 תלמידים לוועדת קישוט אז היה צריך לחלק ל-!3 כי סדר הבחירה לא משנה. כאן הם נבחרים לתפקידים שונים.
4. כתבתי על זה לא מעט בעבר - כאשר המבחנים האלה יצאו אז לא, הם היו באותה רמת קושי, אבל מאז המכונים לקחו משם את כל שאלות הקצה וטחנו אותן עד דק, כך ששאלות יצירתיות של פעם הפכו לשאלות "תבניתיות" כיום, ולכן הן מוכרות לתלמידים יותר. אם היינו לוקחים מישהו מאי בודד שלא התכונן למבחן כלל, ונותנים לו מבחן ישן ומבחן חדש, הם היו קשים עבורו באותה מידה.
אה, אז בעיקרון לא אמור להיות הבדל ברמת הקושי, אבל חלק מהמבחנים ה"חדשים" הם בעצם מבחנים ישנים שממחזרים אותם שוב ואז הם מוכרים יותר מאותה סיבה, אז יש הבדלי רמה גם כאן.
אתה לא יכול לפרסם נושאים חדשים בפורום זה אתה לא יכול להגיב על נושאים בפורם זה אתה לא יכול למחוק את הודעותך בפורום זה אתה לא יכול לערוך את הודעותך בפורום זה אתה לא יכול ליצור סקרים בפורום זה אתה יכול להצביע בסקרים בפורום זה