פסיכומטרי

  שאלות נפוצות שאלות נפוצות  חפש בפורום   לוח שנה   רישום משתמש חדש רישום משתמש חדש  התחבר [משתמש קיים] התחבר [משתמש קיים]

חיבור - שאלות כלליות

 הגב למאמר הגב למאמר
מחבר
  נושא חפש נושא חפש  אפשרויות הודעה אפשרויות הודעה
תלמידה של פסיכו הצג רשימה נפתחת
חבר חדש
חבר חדש


הצטרף: 27/אוקטובר/2016
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 3
  ציטוט תלמידה של פסיכו ציטוט  הגב למאמרתגובה קישור ישיר לפירסום זה נושא: חיבור - שאלות כלליות
    פורסם: 30/נובמבר/2016 ב- 13:29
הי!
לגבי החיבור:

1. האם שייך בכלל לכתוב משפטים כעובדות ("מחקרים רבים הראו כי..") למרות שאין לנו דרך להביא לכך סימוכין מדויקים? האם המרכז הארצי לא פוסל על הצגת עובדות כשהחיבור צריך להיות פשוט הצגת דעה אישית וסיבות הגיוניות לכך?

2. האם מותר לכתוב חיבור כאשר בכל פיסקא מובאת דעה אישית, דעה נגדית והפרכתה? (כוונתי היא שהצגת דעת המתנגדים אינה בפסקא נפרדת אלא מובלעת בפיסקאות נימוק שונות)

3. האם אתם ממליצים לנו לכתוב חיבור על שאלה כללית יותר מהשאלה הספציפית שאנו נשאלים? או שמא כדאי לנו לכתוב חיבור עם נימוקים ישירים העונים לשאלה היחידה בלבד?
לדוגמא: בשאלת המבחן (אוקטובר 2013): מה דעתכם על ההצעה להביא בחשבון את איכות ההוראה בקביעת שכר המורים? (הכוונה להעלאת המשכורת למורים הנחשבים למצטיינים יותר)
לדעתי, השאלה הינה רחבה יותר: מה דעתכם על קביעת איכות ההוראה על סמך ציוני התלמידים?
או לחילופין: מה דעתכם על קביעת שכר שונה לעובדים שונים (למורים, כמו בכל חברה עסקית שהיא)?
אמנם שאלה רחבה יותר מביעה הגדלת ראש והצגת סוגיה רחבה יותר העונה בעקיפין גם על השאלה, אך לפעמים אני חוששת שאני קצת גולשת לנושאים רחבים מידיי שאינם ממוקדים לנושא.
בסוף החיבור אני כמובן מקשרת הכול לנושא המרכזי ומציעה הצעה חלופית לקידום אותה מטרה (שלשמה קמה ההצעה), אך עדיין אינני בטוחה לגבי סוג התוכן שעלי להציג: על איזו שאלה עלי לענות - או *כדאי* לי לענות?

4. שאלה אחרונה, בספר ישנה תבנית מוגדרת מאוד לבניית החיבור: הצגת הבעיה ודעה אישית, נימוקים בעד והתמודדות מול הנגד, וסיכום. לעומת זאת, בסימולציות, דוגמאות החיבורים המופיעים אינם בנויים בצורה זו, וכי פעמים רבות הכותב מביע באריכות ובפירוט את הרקע לסוגיה, כאשר דעתו האישית מובאת ממש בסוף, ללא נימוקים ישירים רבים התומכים בדעתו.
לכן שאלתי היא האם לא נדרש מאיתנו להציג באופן חד משמעי את דעתנו בעד או נגד אותה הצעה בלבד? והאם החיבור לא אמור להציג ברובו נימוקים התומכים בדעתנו עם השלכות עתידיות וכו'?

תודה רבה!
לתחילת העמוד
עודד חיפה הצג רשימה נפתחת
מדריך פסיכו
מדריך פסיכו
צלמית

הצטרף: 02/ספטמבר/2015
כתובת: חיפה
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 834
  ציטוט עודד חיפה ציטוט  הגב למאמרתגובה קישור ישיר לפירסום זה פורסם: 30/נובמבר/2016 ב- 13:34
שלום תלמידה שלנו!

עברנו לפייסבוק, הצטרפי אלינו ב "פסיכו - קורס פסיכומטרי אונליין" ונשמח לענוצ על שאלותיך.
לתחילת העמוד
 הגב למאמר הגב למאמר

קפוץ לפורום הרשאות פורום הצג רשימה נפתחת



דף זה נוצר ב .078 שניות.
  Copyright © 2007 Psycho.co.il All rights reserved.