ראשית, מה שאכתוב כאן מתייחס לתלמידים שנמצאים במצב המדובר בהודעה הראשונה - 700-730, ורוצים להשתפר.
ההערות/הארות אינן מתאימות למי שאינו נמצא בטווח ציונים זה, ולכן אל תתיחסו אליהן.
אז ככה.
צר לי לאכזב, אבל לדעתי אתם עדיין לא שולטים בחומר מספיק (למרות ששאולי נראה לכם שכן), ויש עוד מקום לשיפור.
עניין הטעויות הטפשיות נובע גם מחוסר שליטה, ולא רק מלחץ או חוסר תשומת לב.
שלא תבינו לא נכון - המצב שלכם מעולה(!), אך אם השאיפה היא להשתפר מהמקום בו אתם נמצאים, עדיין יש מקום להשתפר.
אני אסביר למה אני מתכוון.
מי ששולט בחומר באופן מושלם, מסיים פרק כמותי ב-15 דקות (ואפילו פחות), וזה אחרי שהוא התעכב על איזו שאלה או שתיים...
הרבה מאוד מגיעים לאזור ה-2-5 טעויות לפרק, אבל הסיבה לטעויות היא מחסור בזמן ולא לחץ וטעויות טפשיות.
אם היה לכם עוד זמן (הייתם מסיימים פרק והיו נשאוות לכם עוד 10 דקות) הייתם יכולים להקצות אותו לבדיקת שאלות, להתעמקות ולתשומת לב, וכך לא היו לכם טעויות טפשיות.
ולכן, גם כאשר הטעויות הן, כביכול, של דברים שידעתם לפתור, גם אז הן בעקיפין נגרמות מחוסר ידע או חוסר שליטה מושלמת בנושאים השונים.
אתם יכולים להשתפר, אבל הדרך הנכונה היא לא לבדוק איפה טעיתם, אלא איפה צדקתם, אבל השאלה לקחה לכם יותר מידי זמן. וביותר מידי זמן אני לא מתכוון ליותר מדקה, אלא ליותר ממה שצריכה לקחת אותה שאלה.
יש שאלות ש-20 שניות זה יותר מידי זמן, כי הן יכולות להיפתר ב-5-10 שניות.
באופן הזה אתם תמצאו את הנושאים שאתם יכולים לשפר את השליטה בהם, ואם תפתרו את השאלות שאתם יודעים לפתור יותר מהר, ישאר לכם זמן, ואז בכל שאלה תוכלו להקדיש עוד 10-15 שניות ולבדוק שאכן עניתם על מה שבקשו ושלא עשיתם טעות טפשית.
סיבה נוספת היא חוסר הבנה מעמיקה של מבנה הפרק הכמותי.
הפרק הכמותי בנוי ממקטעי שאלות, שבכל אחד מהם השאלות מופיעות בסדר קושי עולה.
גם המקטעים עצמם מופיעים בסדר קושי עולה, אך שאלה אחורנה מבקטע שני תהיה קשה יותר מהשאלות הראשונות במקטע השלישי.
למה זה חשוב?
לפעמים אתם נתקלים בשאלה קלה, ואז מתלבטים האם יש קאצ' או שהיא באמת קלה.
התשובה פשוטה - תלוי במיקום שלה במקטע, ובפרק!
אם היא בתחילת מקטע, אז היא אכן קלה, ואין מה להתעכב עליה.
אם היא בסוף אחד המקטעים, כדאי לבדוק את עצמכם שוב שלא פספסתם משהו.
עד כאן זה היה באופן כללי.
כעת לתגובה ל- november