טוב, אז ככה:
אותה תלמידה שהקיפה במקום לסמן - מחוייבים לטעמי לתת לה זמן לתקן בסוף הבחינה, כי זו טעות של הבוחנים.
בתחילת הבחינה יש סימונים לדוגמה, והבוחנים אמורים לבדוק את זה.
בנוסף, במהלך הבחינה הבוחנים מסתובבים ויכולים היו לראות את זה.
לגבי הסטת תשובות:
כיום, ההוראה המפורשת היא לא לתת זמן לתיקון לאחר הבחינה.
בעבר, ההוראה לא היתה חד משמעית, או שיותר נכון, היתה חד משמעית אבל לא ממש תידרכו על זה את הבוחנים, ולכן חלק מהבוחנים היו נותנים זמן, כי זה נראה להם הגיוני (למי זה לא נראה הגיוני???).
אבל, בשנים האחרונות מקפידים על זה יותר.
לעומת זאת, אם גיליון התשובות מושחת, נותנים זמן להעביר את התשובות.
אז מה עושים?
אם גיליתם הסטה קטנה - תקנו אותה.
אם גיליתם הסטה גדולה, אל תתקנו אותה, רק סמנו לעצמכם בקטן היכן היא, ולקראת סוף הפרק האחרון תדאגו לשפוך קצת קולה על הבחינה, או יותר טוב, לעשות בו חור. אז יתנו לכם לכם גיליון חדש, ואתם תעבירו את הסימונים (עם התיקון כמובן).
איך עושים חור בדף?
אם תנסו ללחוץ חזק, ישבר לכם השפיץ של העפרון.
אם, לעומת זאת, תרימו את הדף מעל לשולחן באחד הצדדים (לגובה 1-2 ס"מ, כאשר הצד השני מונח על השולחן), ותלחצו קלות עם העפרון, והופ - חור בדף... (תתאמנו בבית)
דוגמה לתלמיד שניסה להיות יותר בסדר מבסדר -
אחרי שהסברתי בשעור האחרון את כל הנ"ל, כולל הדגמה של כל הקטע עם העפרון, התלמיד גילה הסטה בבחינה ושאל את הבוחנת אם לתקן עכשיו או שיתנו לו זמן בסוף. הבוחנת אמרה לו שהיא תיתן לו זמן בסוף הבחינה לתקן את ההסטה. בסוף הבחינה הוא ביקש זמן לתיקון, אך הבוחנת אמרה לו שבינתיים היא בררה עם האחראית, והיא לא אמורה לתת לו זמן. וכך הוגש הגיליון - בלי לתקן את ההסטה...
ואחרי שהוגש הגיליון - לא עזרו כל התחינות, הבקשות, הפניה לשכל הישר, ואפילו אני לא הצלחתי לשכנע את האחראית (שמכירה אותי כבר שנים) לתת לו את הגיליון לתיקון לאחר שהוא כבר יצא מהכיתה.
הדבר היחיד שאפשר לעשות הוא להגיש ערעור ולציין שיבדקו גם אפשרות להסטת תשובות בפרק זה או אחר.