פסיכומטרי

  שאלות נפוצות שאלות נפוצות  חפש בפורום   לוח שנה   רישום משתמש חדש רישום משתמש חדש  התחבר [משתמש קיים] התחבר [משתמש קיים]

שאלות בנוגע לסימולציה PH1

 הגב למאמר הגב למאמר
מחבר
  נושא חפש נושא חפש  אפשרויות הודעה אפשרויות הודעה
roeysc הצג רשימה נפתחת
חבר חדש
חבר חדש


הצטרף: 20/מאי/2009
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 1
  ציטוט roeysc ציטוט  הגב למאמרתגובה קישור ישיר לפירסום זה נושא: שאלות בנוגע לסימולציה PH1
    פורסם: 10/יוני/2009 ב- 23:12
נעשה את זה לפי הסדר:
עוד לא יצא לי לכתוב כאן בפורום, אז זו ההזדמנות להודות לכם על העבודה המוצלחת שאתם עושים, שמיותר לומר כמה היא חשובה ויוצאת דופן בעולם שבו פחות אות יותר כולם עושים הכל כדי להרוויח יותר על חשבון אחרים.
(ועכשיו, אחרי שהוצאנו תסכולים... כל מי שטרם פתר את סימולציה PH1 - מומלץ לא להמשיך לקרוא, כדי לא לקלקל את הכיף. כל מי שפתר אותה, ועל אחת כמה וכמה מי שכתב אותה, כמה שאלות שאשמח לקבל את חוות דעתכם בעניינן)
 
פרק 1

נדמה לי ששאלה 5 טעונה תיקון, וצריך להיות כתוב x2 ולא X.

 

פרק 2

על פי פתרון שאלה 24, אם זיו שקרן וטוען "כל האנשים המתגוררים בעיר הגדולה הם שקרנים", ניתן להסיק שכל מי שמתגורר בעיר הגדולה הוא דובר אמת. השאלה שלי היא מדוע ניתן להסיק זאת? האם לא ניתן באותה המידה להסיק ש"לא כל האנשים המתגוררים בעיר הגדולה הם שקרנים" (כלומר, קיימים אנשים המתגוררים בעיר הגדולה ואינם שקרנים, אבל לא ניתן לדעת דבר על כל האנשים המתגוררים בה?).

 

פרק 4

נדמה לי שבשאלה 25 נפלה טעות. ראשית, תשובות 1 ו- 2 זהות. שנית, נדמה לי שתשובה 3 היא הנכונה, ולא כפי שנכתב בתשובות הסופיות.

 

פרק 6

התקשיתי בשאלה 21. בקריאת ההסבר, הבנתי את העובדות הבאות:

- השמש זורחת רק ביום

- עצי דובדבן פורחים רק באור שמש

- כעת יום

- עץ הדובדבן אינו פורח

כעת, לפי ההסבר, ניתן לראות שהטענה "השמש זורחת רק ביום" היא שקרית, משום שאם ידוע שכעת יום, שעצי דובדבן פורחים רק באור שמש ושעץ הדובדבן אינו פורח, ברור שאין כעת שמש, ומכאן שהטענה שקרית. כאן מגיעה הבעיה שלי בפתרון השאלה - בשאלה לא נאמר שהשמש בהכרח זורחת ביום, אלא שאם היא זורחת, אז בטוח שכעת יום. כמו כן, אם עץ הדובדבן פורח, אז בטוח שיש אור שמש, אבל לא נאמר שאסור מצב שבו יש אור שמש ועץ הדובדבן אינו פורח. במילים אחרות, הייתי מצפה לטענה כמו "השמש זורחת אם ורק אם יום", וכן "עצי דובדבן פורחים אם ורק אם יש אור שמש".

האם אני טועה? יש למישהו דובדבנים?

 

לסיכום - תודה, סליחה על ההטרדה הארוכה-משהו, חזקו ואמצו,

לילה טוב,

רועי

לתחילת העמוד
 הגב למאמר הגב למאמר

קפוץ לפורום הרשאות פורום הצג רשימה נפתחת



דף זה נוצר ב .125 שניות.
  Copyright © 2007 Psycho.co.il All rights reserved.