טוב המשך תחקור:
מילולי-היה ממש מעניין. האוצר מילים היה קשה- אחת השאלות על המיחה צינה שהפירוש, חוץ מקור ומסירה קטנה, הוא גם מגן. הייתה עוד מילה קשה שלא הופיעה במילון של קידום, אני אזכר בה. חוץ מזה, כל השאלות היו בסגנון "איפה נמצאת המילה בהקשר הנכון?" והיו מילים כמו ד' אמותיו, מרבצי זהב.
האנלוגיות היו מעניינות ובעיקר מושלמות, כלומר יש משפט מגדיר (לפעמיעם קשה) מדוייק. בקטע הזה השאלות של המכונים לא היו באותה רמה. אני זוכר דיי מעט כי על רובן לא התעכבתי הרבה:
יד רוחצת יד: טובות הנאה לא זוכר את האפשרויות, אבל הקטע היה שפעולה A נעשית באמצעות B הדדיות. עוד- משכון:לפדות אני זוכר שהתלבטתי בין 2, זוכר רק את מה שסימנתי- אבדה:למצוא או משהו בסגנון הזה. בחרתי בה כי היא האפשרות שבסופה של פעולה B מוחזר חפץ A .
השלמת משפטים- לא היה קשה, לא היה שום משפט (עשיתי 3 פרקים בעברית) שבו הם שיחקו עם "אילולא לא הייתי מניח" וכל מיני שלילה על שלילה. ברוב המשפטים היה קל לעלות על התשובה הנכונה באחד הפעמים הראשונות.
פטל- ס.כ.ן - הסכין, סוכן ועוד משהו.
פטל יחסית קשה:
הסוכן יצא בשליחות פטולה
אמא אוהבת להעלות זכרונות מימי פטוליה
עוד משפט שהיה אני חושב התעלמות או משהו ומסיח, בקיצור שליחות עלומה וימי עלומיה, פטל חביב.
פטל עם השורש ט.ע.מ
בפרק האחרון בעברית הפטלים היו שקופים לחלוטין, לא היה פטל אחד קשה במיוחד, הכי מתוחכם היה ה-ע.ל.מ
הגיון- זה היה החלק לדעתי הכ קשה במבחן, עם השאלות הכי מעניינות, כמה אני זוכר לפרטים:
אבא ואמא יושבים וצופים במשחק כדורסל.
האם: אמרתי לך שבנינו לא ישותף במשחק. האב: בשלכת לא מצליחים להבחין בעצים (ניסוח שלי עילג, משהו בסגנון הזה). ואז שאלו מה נכון, והתשובה היא שהילד במדי הכדורסל הומשל לעץ בשלכת.
שאלת סידור + אמת ושקר קשה, ביליתי עליה מספר דקות:
3 בנות עומדות בשורה, 2 דוברות אמת ואחת שקרנית (אולי 2 שקרניות ואחת דוברת אמת)
תמר:אני הגבוהה מכולן
שרה: לידי לא עומדת הילדה הכי גבוהה
רבקה: אני עומדת בצד ימין
(דווקא מה תכלס שאלו אני לא זוכר
, רק שהתשובה שסימנתי לאחר מחשבה ממושכת היא 1, כי אם רבקה בצד ימין שרה בהכרח עומדת ליד תמר שהיא הגבוהה, זכרתי את כל הפרטים ואת השאלה תכל'ס לא, סורי..)
אלה היו התשובות בכל מקרה:
1.שרה משקרת
2.תמר היא הגבוהה מכולן
3.הבת שבצד ימין תמיד
עוד- שאלה על פרופסור שאומר שזיקיות מחליפות צבע בהתאם לסביבה ופרופסור שני שאומר שהן מחליפות צבע לסביבה רק בשעת סכנה. פרופסור ג' סותר את שנים, על איזו תצפית הוא התבסס?
1. הזיקית לא הייתה בסכנה והחליפה את הצבע שלה מהצבע של הסביבה לצבע אחר.
2. בשעת סכנה הזיקית החליפה את הצבע שלה מצבע הסביבה לצבע אחר.
שתי התשובות האחרות לא היו רלבנטיות (אני בטוח כמעט ב-100%)
הייתה שאלת הגיון צרוף שאני מקווה להיזכר בה בקרוב, שאלה לא-קלה
לגבי קטעי קריאה- לדעתי כולם היו ממש מעניינים- אחד על מיקרו ביולוגיה-טפילים ויצור מיוחד שנכנס לחיידקים\תאים ומנצל את היכולת שלהם ליצור חלבונים, ומשמש אותה כדי להכפיל את עצמו, בפסקה האחרונה הוצגו שימושים של התגלית בתחום הרפואה.
אחד היה על מדע פופלרי-בפרק המילולי השני- משהו הזוי- אם יש מישהו עכשיו ביקום (או ביקומים מקבילים) שזהה לך בכל, שקורא את הקטע שאתה קורא ועונה על השאלה שאתה עונה. דיבר גם על התנאים שטענה מדעית צריכה לעמוד בהם, על התרחבות היקום והעובדה שבכל שנה היקום הנראה גדל ולא-מן הנמנע שבסופו של דבר נבחין ביצורים אחרים.
הקטע בפרק המילולי הראשון היה על למה האותיות במקלדת מסודרות כמו שהן מסודרות, על השינוי שניסה להנהיג איש רוסי שלא מצליח ועל זה שכיום אין למעשה צידוק, חוץ מהרצון לא לשנות דברים שאנשים התרגלו אליהם בעמל רב, שהמקלדת תראה כמו שהיא נראית. הקטע הזה, ובכלל הפרק הראשון המילולי היה יותר קל מהשניים שבאו אחריו.
מקווה להיזכר בעוד שאלות, וגם תחקור באנגלית
מקווה שעזרתי,
לילה טוב,
חיימון