פסיכומטרי

  שאלות נפוצות שאלות נפוצות  חפש בפורום   לוח שנה   רישום משתמש חדש רישום משתמש חדש  התחבר [משתמש קיים] התחבר [משתמש קיים]

2 שאלות נוספות-אחת על המילון כיס.

 הגב למאמר הגב למאמר
מחבר
  נושא חפש נושא חפש  אפשרויות הודעה אפשרויות הודעה
talper הצג רשימה נפתחת
חבר חדש
חבר חדש


הצטרף: 15/אוקטובר/2011
כתובת: תל אביב
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 23
  ציטוט talper ציטוט  הגב למאמרתגובה קישור ישיר לפירסום זה נושא: 2 שאלות נוספות-אחת על המילון כיס.
    פורסם: 29/נובמבר/2011 ב- 01:07
השאלה הראשונה שלי מתייחסת ללימוד המילים ו2 היחידות הראשונות בעברית.
דבר ראשון-לפני כמה מועדים המילון נכתב? בהחלט זיהיתי הרבה מילים מהמועד האחרון(אוקטובר שבלי ספק המילון נכתב לפניו) לאחר שעברתי על 2 היחידות. אומנם אין שום סיכוי שאוכל להבדיל בין המילים שהופיעו ביחידות הראשונות למילים שלמדתי ממקורות אחרים אבל עדיין זה הספק טוב.
הקטע הוא שבמבחנים שמכונים חיברו לתקופות המרתון, הם מן הסתם לא שמו דגש על מילים נפוצות כך שבאופן שרירותי לקחו את המילים ובהחלט שמתי לב שבמיני בחנים(בצורת פרק שלם) שעשינו, היו לי הרבה טעויות יחסית בחלק הראשון של השלמת המשפטים.
האם לדעתך ומנסיונך כדאי לי פחות לדאוג לקטע הזה כי סטטיסטית הסיכוי יותר גבוה שההתפלגות של מילים מ2 היחידות לבין שאר המילון/מילונים אחרים תהיה שונה לחלוטין לטובה במבחן האמיתי?
אני מבין שמבחינתכם, חוץ מ2 היחידות הראשונות אין הרבה הבדל בין ללמוד יחידה 4 לבין לקחת X מילים מא-ת באופן שרירותי וללמוד אותם. אני צודק? אז כרגע להשקיע כמה שאני יכול גם ובמיוחד על חזרה על יחידות 1-2?

אומנם אני לא טוב בסטטיסטיקה, אבל אני מניח שאפשרי שתהיה אבנורמליות, פתאום יחליטו להשתמש אך ורק במילים שלא הופיעו עדיין...

שאלה נוספת-
אומנם החומר מאוד מבולגן לי, אבל פוטנציאלית יש לי סיכוי להוציא ציון גבוה(אנגלית מצויינת, מסתדר טוב עם פטלים, השלמת משפטים, אנלוגיות וגם סביר בכמותי).
יש רצון ללמוד מדעי המחשב, ובעקבות ממוצע נמוך המרחק מהאוניברסיטה רחוק ולכן כנראה אלך על מכללת תל אביב.
כדי להתקבל למכללה עם הממוצע שלי, אצטרך 645+, או אצטרך להוסיף 5 יחידות נוספות(גאוגרפיה) בציון 90+ או לחילופין לשפר מבחן אחד במחשבים אך רק בקיץ ואז אצטרך רק 550.
תנאי הקבלה לאוניברסיטה גבוהים בהרבה ובכל מקרה אם ארצה לנסות אוניברסיטה אצטרך או ציון פסיכומטרי גבוה מאוד(740 לבר שבע, שקשור הרבה למזל גם) או להשלים הרבה בגרויות וחוץ מזה להוסיף פסיכומטרי מחדש. בין לבין-נגיד 2-3 בגרויות פשוט יעלה אותי הרבה מעל תנאי הקבלה של האקדמית שנחשבת הטובה ביותר מהמכללות אך לא יקרב אותי לאוניברסיטה כך שנשארתי עם האקדמית.

שקלתי בהתחלה לדחות מועד כדי להבטיח שאקבל ציון גבוה אבל לא בטוח שאוכל להתמיד בלימוד.
מה יותר קשה-להמשיך בשוונג וללמוד עוד חודשיים למועד הבא כמה שיותר, או להוציא כמה שאוציא במבחן הקרוב ומיד אחר כך בינואר לעשות 3 יחידות גאוגרפיה ואז להוסיף 2 בקיץ?
האם בכלל אפשרי גם לדחות מבחן וגם באמצע לעשות גיאוגרפיה? אני לא אתבלבל? אני מנסה למצוא סיבה לדחיה, והיא תהיה רק קבלה לאוניברסיטה אבל אני מרגיש שמצב כזה קשה מאוד להשיג.
בהתחלה רציתי ללמוד בפבואר הקרוב אבל אני חושב שאדחה לאוקטובר הבא.

*יש לציין שיש לי את כל התנאים לקבלת מבחן מפע"ם בלי בעיה ואני ממש מצטער שלא עשיתי זאת. יש לי גם לצערי בעיה רפואית שמקשה עלי מאוד לשבת 3 שעות במיוחד על כסא לא נח ואני בטוח שזה הולך להשפיע על הריכוז במבחן......אני בקושי מסתדר עם סימולציות של 6 פרקים. מצד שני לא אוכל להמשיך ולחכות עד אפריל.
לתחילת העמוד
אלעד שווייצר (פסיכו) הצג רשימה נפתחת
מנהל פסיכו
מנהל  פסיכו
צלמית
מנהל הפורום

הצטרף: 02/מאי/2006
כתובת: תל אביב
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 18183
  ציטוט אלעד שווייצר (פסיכו) ציטוט  הגב למאמרתגובה קישור ישיר לפירסום זה פורסם: 29/נובמבר/2011 ב- 03:08
היי טל,

לגבי המילון, ראשית אני שמח ששמת לב שמה שאנחנו אומרים לגבי המילון -- ששתי היחידות הראשונות בו מכילות את המילים הנפוצות ביותר -- הוא אכן נכון. וכן, ברור שהמילון נכתב לפני מועד אוקטובר האחרון... :-)

קצת הלכתי לאיבוד עם כל עניין הסטטיסטיקה שדברת עליו, אבל בשורה התחתונה מבחינתנו מה שחשוב זה ללמוד את שתי היחידות הראשונות, ומעבר לזה לא משנה מה תלמד - המילים בכל היחידות בעלות סיברות דומה להופיע בבחינה.

לגבי מבחנים של מכונים - אני לא נכנס לזה, זה לא מעניין. מה שמעניין זה מה שיש במבחן האמיתי, ולא מה שיש בבחינם ובמבחנים של מכונים, ואם יש הבדל ביניהם (ויש), זה רק מחזק את הגישה שלנו של לא להתייחס לזה.


אני לא יודע מה יותר קשה - להמשיך ללמוד פסיכומטרי או ללמוד גיאוגרפיה.  מצד אחד גיאוגרפיה נחשב מקצוע קל עם ממוצע ציונים מאוד גבוה, ובחירה מועדפת על אלו שרוצים לשפר ממוצע בגרות, מצד שני ברגע שאתה כבר בתוך הפסיכומטרי, ואתה לא יורק דם תוך כדי הלימוד אלא הדברים הולכים בסך הכל די בסדר, אז להמשיך ללמוד זה לא כזה נורא.
אלה דברים שתלויים בך. אנחנו יכולים לספק לך מידע ועל בסיס המידע אתה צריך לבצע את ההחלטה. במקרה שלך נראה שיש לך כבר את כל המידע, ואתה מחפש חיזוק להחלטה שלך. אני לא יכול לתת כזה כי אין כאן תשובת בית ספר - זה שונה בין אדם לאדם.

פסיכו - פסיכומטרי חינם!
לתחילת העמוד
 הגב למאמר הגב למאמר

קפוץ לפורום הרשאות פורום הצג רשימה נפתחת



דף זה נוצר ב .172 שניות.
  Copyright © 2007 Psycho.co.il All rights reserved.