פסיכומטרי

  שאלות נפוצות שאלות נפוצות  חפש בפורום   לוח שנה   רישום משתמש חדש רישום משתמש חדש  התחבר [משתמש קיים] התחבר [משתמש קיים]

ספרים ותירגול?

 הגב למאמר הגב למאמר הדף  123>
מחבר
  נושא חפש נושא חפש  אפשרויות הודעה אפשרויות הודעה
dani1999 הצג רשימה נפתחת
חבר חדש
חבר חדש


הצטרף: 16/יולי/2012
כתובת: אורנית
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 19
  ציטוט dani1999 ציטוט  הגב למאמרתגובה קישור ישיר לפירסום זה נושא: ספרים ותירגול?
    פורסם: 16/יולי/2012 ב- 13:45
אהלן
שאלה בקשר ללימוד עצמי.
ראיתי את הספר שלכם פסיכו-כיס, כמו שאני מבין זה מכיל את כל השיטות וההסברים לכל הפסיכומטרי, אבל לגבי שאר הספרים המוצעים באתר...

לדוגמה מילון עיברי/אנגלי (שזה בערך כמו כל הכרטיסיות שאפשר להשיג חינם מאנשים שעברו) או ריענון יסודות לפסיכומטרי – להתחיל מהיסוד, זה כל הסוד - שאת השיטות אפשר ללמוד מהפסיכו-כיס או דרך האתר פה.. ותרגול יש באתר הרבה וכנ"ל לגבי השאר.

הנקודה שלי היא האם אפשר ללמוד בצורה טובה גם בלי להשקיע את ה 450 ש"ח לספרים שהאתר מוכר? האם ברגע שאני רוכש את הפסיכוכיס הזה ולומד דרך השיטות ומתרגל את כל התירוגלים כאן באתר.... או לוקח ספרים מחברים.

אשמח לקצת עזרה בנושא הזה.... בנוסף,היכן ניתן עוד לתרגל וללמוד באינטרנט בחינם/בתשלום נמוך? ללמוד אני מאמין שהפסיכו כיס והלימוד כאן באתר יספר אבל כידוע הכי טוב זה לתרגל עוד ועוד. אשמח לקבל עוד אתרים שמספקים תירגולים ולימודים.

תודה



נערך ע"י אלעד שווייצר (פסיכו) - 19/יולי/2012 ב- 17:10
לתחילת העמוד
אלעד שווייצר (פסיכו) הצג רשימה נפתחת
מנהל פסיכו
מנהל  פסיכו
צלמית
מנהל הפורום

הצטרף: 02/מאי/2006
כתובת: תל אביב
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 18183
  ציטוט אלעד שווייצר (פסיכו) ציטוט  הגב למאמרתגובה קישור ישיר לפירסום זה פורסם: 16/יולי/2012 ב- 19:48
יצא קצת ארוך, אבל שיהיה לכל מי שמתעניין...

אין שום בעיה ללמוד לפסיכומטרי בחינם לגמרי.
תמיד אפשר לקחת ספרים מחברים וללמוד מהם, ובפורום אנחנו עוזרים לכולם - אנחנו לא שואלים"מי קנה את הספרים שלנו?":-)הקמנו את האתר כדי לעזור לאנשים ללמוד, ותמיד הוא היה פתוח חינם לכולם.
אפשר ללמוד מהאינטרנט, למרות שבהמשך תראו שזה לא אידיאלי. ספרים זה עניין של נוחות,ובסופו של דבר, הערכה שלנו עולה פחות מהעלות של המבחן עצמו...
עם זאת, יש הבדלים בין ספרים שונים, ולימוד מספר מסוים יכול להביא לתוצאה טובה יותר מאשר לימוד מספר אחר.

אם נתייחס רגע לספרים החדשים שלנו (שיגיעו מהדפוס בסוף השבוע הזה / תחילת שבוע הבא) -בחלק מהתחומים הם דומים לספרים אחרים, ובחלק הם ברמה מקצועית גבוהה יותר (תואמים יותר למבחן), והלימוד מהם יוביל לתוצאה טוב יותר מאשר תרגול מספרים אחרים. זו לא אמירה בעלמא - בדקנו סטטיסטיקות של ציוני תלמידים שהשתמשו בספרים החדשים והציון שלהם עלה בכמה עשרות נקודות בממוצע. (השתמשו בגרסאות ה"ביטא" של הספרים החדשים- לפני שהוצאנו אותם לאור)
למרות שנראה כי כולם (כל המכונים) מלמדים לפסיכומטרי, הרמה המקצועית של הספרים שונה. יש כאלה שתואמים מאוד את הבחינה (מעט מאוד כאלה), ויש כאלה שמכילים עשרות ולפעמים מאות שאלות שאינן רלוונטיות לבחינה, מלמדים שיטות שלא רלוונטיות לשאלות שלא קיימות בבחינה.

הספרים החדשים שלנו הם ברוב התחומים נמצאים ברמה אחת מעל מה שקיים כיום - ברוב, לא בהכל -אבל עוד נגיע גם לשם :-)
אני אשים בצד לרגע את הסיסמאות השיווקיות, ואנסה להיות הכי ת'כלס, ולהסביר מה בדיוק יש בספרים שלנו והםא זה שונה ספרים אחרים, ואם כן אז במה.


פסיכו-כיס -
זה ספר שהוא פשוט חובה. אפשר לראות את התגובות וההמלצות שאנשים כתבו על הספר הישן, והפסיכו-כיס החדש עוד עבר שדרוג מאוד משמעותי ביחס לקודם. הוא גדל פי 1.5בערך וכולל כעת הסברים מפורטים יותר, ניואנסים חשובים, הבחנה בין שאלות נפוצות בבחינה לבין כאלה שאין סיכוי שיופיעו וסתם בזבוז זמן ללמוד אותן וכו'.
אני יכול לומר בכנות שמדריכים צריכים לשבת וללמוד ממנו (ויש כאלה שכבר עושים את זה..)


רענון יסודות -
הספר שלנו הוא הראשון שהיה מקיף כל כך והשקיע בלימוד הבסיס מאפס. כיום, אפשר למצוא ספרי"מבואות" מושקעים נוספים, כמו למשל אצל סמארט ובפסיכומטרי 800.
במקרה של ספר רענון - רוב הספרים הם טובים בסך הכל, ההבדל יהיה בעיקר בהיקף התרגול וברמת ההסברים, ואם אתם צריכים את זה רק כחזרה ולא כלימוד, אז פחות משנה איזה ספר תיקחו.


מילונים -
רוב התלמידים שואלים "כמה מילים יש במילון?", אך זו אינה השאלה הנכונה.השאלה היא "עד כמה המילים שבמילון רלוונטיות לבחינה?". למשל, במילון העברית הקודם שלנו ריכזנו בשתי היחידות הראשונות את המילים הנפוצות ביותר, ובדרך כלל 70% מהמילים שהיו במבחנים "נפלו" בתוך היחידות האלו.

המילון בעברית - לקראת המתכונת החדשה,עברנו ועשינו סטטיסטיקה של המילים שהופיעו בבחינות בשנים עברו כדי להכין מילון מתומצת אך קולע. ממש עברנו ובדקנו אילו מילים חזרו על עצמן וכמה מפעמים הופיעה כל מילה...

המילון החדש בעברית מצומצם יותר - קצת פחות מ-2,000 מילים (לעומת כ-4,500 במילון הקודם),והמילים מחולקות ליחידות לפי הסיכוי שלהן להופיע בבחינה - ביחידות הראשונות מופיעות המילים הנפוצות יותר.

המילון באנגלית - רמה אחת מעל המילונים הקיימים. היחיד שכולל גם משפטים לדוגמה, וגם "כיתוב פונטי" שמסביר איך צריך לקרוא את המילה נכון (הרבה תלמידים יודעים את הפירוש כשמישהו מקריא להם, אבל לא יודעים לקרוא בעצמם), וכמובן בחירת המילים למילון, החלוקה שלהן ליחידות וכו'.


חשיבה מילולית -
במקום הנושאים שירדו הוספנו תרגול רב בנושאים שנשארו. יש כעת 300 אנלוגיות לעומת 120שהיו, 150 השלמת משפטים לעומת 75 שהיו, ו-120 שאלות הבנת הנקרא לעומת 65.
עם זאת, חשוב להדגיש שבבחינה החדשה יש שינוי בשאלות ההיגיון, וכרגע, אף אחד עדיין לא יודע בדיוק אילו שאלות יהיו ואילו ירדו. (יגידו לכם שכן, ישדרו ביטחון, אבל אף אחד לא באמת יודע). מה שכן יודעים זה שיש מעבר ליותר שאלות של הבנת הנקרא ופחות שאלות"טכניות".
כרגע הספר כולל את שאלות ההיגיון שהיו בעבר, וזה יהיה לא אחראי להוריד אותן מהספר עד שיפורסמו כמה מבחנים ונוכל לדעת בוודאות מה הולך להיות בבחינה ומה לא.


אנגלית -
כתבנו ספר אנגלית חדש מאפס.
לא"תיקנו", ולא "ערכנו", אלא ממש מאפס - כל השאלות חדשות, והספר עכשיו הוא ברמה אחת (אם לא שתיים) מעל כל ספר אנגלית אחר שיש כיום בשוק.
במה הספר טוב יותר?
1. השאלות -השאלות בבחינה האמיתית הן מעין שאלות "טריוויה" - כל שאלה מדברת על עובדה מסוימת. בספרי האנגלית הקיימים יש המון משפטים סתמיים, כמו למשל: "הוא פוטר מעבודתו ולכן..."בבחינה אין כאלה שאלות! אין כזה דבר "הוא". מי זה "הוא"? זו כמובן רק דוגמה, אבל זה הכיוון הכללי. בספר החדש שלנו יש שאלות בדיוק כמו במבחן, ובנוסף להכנה טובה יותר, זה הופך את הלימוד למעניין יותר...
2. התשובות -התשובות בחלק גדול מספרי האנגלית כוללות מילים דומות או תשובות מבלבלות, ובחלק מהקורסים אפילו מלמדים שיטות שאם שתי מילים דומות אז צריך לחשוד באחת מהן... (שזו כמובן שטות גמורה).
בבחינה אין כזה דבר! אף אחד לא מנסה לבלבל אתכם, פשוט בודקים אם אתם יודעים אנגלית או לא.
3. ההסברים -בספר החדש כתבנו הסברים לניסוח מחדש שבאמת מלמדים איך לפתור את השאלות. כתבנו איך אפשר לפסול את התשובות האחרות, הראינו איך באמת פותרים את השאלות גם אם לא מבינים בדיוק מה כתוב.
ההסברים בניסוח מחדש הם ברמה אחרת ממה שהיה קיים עד היום.
4. התרגום - בתשובות יש תרגום מלא של הכל - גם שאלות, גם תשובות, ואפילו תרגום של כל קטעי הבנת הנקרא!


חשיבה כמותית -
פורק לשני ספרים. למה פרקנו? כי הוספנו ה-מ-ו-ן תרגול וזה כבר היה ממש לא נח בספר אחד... יש כ-1,500שאלות לעומת כ-1,000 בספר הקודם.

גיאומטריה ובעיות -
בגיאומטריה - אני חושב שאין הרבה שוני בין הספרים השונים. בסך הכל רוב השאלות שנתקלתי בהן בספרים השונים קולעות לבחינה ולרמתה.

בבעיות - אוי בבעיות... כאן יש את חוסר המקצועיות הגדול ביותר מכל התחומים. ברוב המכריע של ספרי הפסיכומטרי מלמדים ה-מ-ו-ן סוגים של שאלות שלא קיימות בבחינה, מלמדים שיטות לפתרון שאלות שאין בבחינה או שלא צריך, ופשוט הורגים את התלמידים ומסבכים אותם סתם. אפשר לראות שבחצי מהשאלות בפורום ששואלים אותי אני עונה: "אין את זה בבחינה..."
למרות זאת, לא חייבים ללמוד מהספר שלנו. אמנם הדיוק וההתאמה לבחינה חשובים, אבל בפסיכו-כיס החדש עשינו סדר - ליד שאלות שלא מופיעות בבחינה פשוט כתבנו שהן לא מופיעות בבחינה, ולא צריך ללמוד אותן. כך תוכלו לסנן את השאלות האלו מתוך ספרים שאתם לומדים מהם - אם כתוב בפסיכו-כיס שלא קיים בבחינה - לא צריך ללמוד. במקומות בהן יש שיטות מסורבלות או מיותרות או לשאלות שלא קיימות - רשמנו גם את זה...
בספר שלנו יש גם יחידת "שאלות קצה" בסוף כל נושא - שאלות יצירתיות יותר ומאתגרות יותר - השאלות האחרונות בפרק בבחינה. לדעתי נח ועדיף ללמוד מהספר שלנו, אך בעזרת הפסיכו-כיס אפשר גם מספרים אחרים.


אלגברה ותרשימים -
אלגברה - עבר שדרוג משמעותי ביחס לספר הקודם. בהשוואה לספרים אחרים - השאלות לא רק מדויקות יותר ותואמות יותר את הבחינה,אלא גם מציפות כל מיני ניואנסים ודקויות שחוזרים על עצמם בבחינה, וברוב הספרים לא נותנים להם דגש או כלל לא מודעים אליהם. מתוך סטטיסטיקות שעשינו על כמה מאות תלמידים, אחוזי ההצלחה באלגברה בסימולציות של המרכז הארצי עלו באופן משמעותי.

תרשימים - אני לא חושב שיש כאן הבדל משמעותי מספרים אחרים. כל תרשים שתתרגלו זה טוב, ופחות משנה מאיזה ספר. בספרים החדשים שלנו הוספנו הרבה תרגול - 30 תרשימים לעומת 12 שהיו בספר הקודם.


בקיצור,השקענו בספרים החדשים אלפי שעות עבודה, ואני חייב לומר שההשקעה הוכיחה את עצמה בענק. מי שילמד איתם יבין בדיוק על מה אני מדבר, במיוחד אם כבר למד פסיכומטרי בעבר ויש לו למה להשוות.
אנחנו בכל מקרה נעזור לכם בפורום, לא משנה כיצד אתם לומדים - בקורס, מהספרים שלנו או מספרים יד שניה שלקחתם מחברים.

בהצלחה!


נערך ע"י אלעד שווייצר (פסיכו) - 02/אוגוסט/2012 ב- 03:31
לתחילת העמוד
dani1999 הצג רשימה נפתחת
חבר חדש
חבר חדש


הצטרף: 16/יולי/2012
כתובת: אורנית
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 19
  ציטוט dani1999 ציטוט  הגב למאמרתגובה קישור ישיר לפירסום זה פורסם: 17/יולי/2012 ב- 02:24
אלעד היקר
כן אני מודע שאתה לא אובייקטיבי אם אשאל, אבל אחרי שקראתי את ההודעה הזאת ועוד כמה הודעות שלך שאתה ממליץ על הספרים שכתבת(אגב לא אומר שלא השתכנעתי גם ממך וגם מעדויות)
אך החשש לדעתי הוא שאתה אומר שיש ספרים אחרים של המכונים שמכניסים דברים שלדעתך לא יהיו במבחן קיצור דברים שלא צריך
עכשיו...האם לא כדאי לקחת ותרגל דרך ספרים שלהם?(לא רוצה להזכיר שמות אבל כל הספרים של המכונים)...לא כדאי כי יש דברים שחבל על זמן הלימוד וכו'? כי הרי למרות שיש לכם 1500 שאלות בכמותי וכו' הרי זה יגמר מתישהו אחרי תרגול כנ"ל לגבי שאר הספרים
אז האם יש ספרים של מכונים אחרים שאתה ממליץ עליהם לתרגול(נגיד שאני לומד את היסודות מהספרים שלך ורק מתרגל דרכם)?
והרי הפסיכוכיס כמו שאמרת רשום שם מה צריך ומה לא צריך ללמוד מה מיותר ומה יהיה בסבירות טובה..אז הוא יכול "להנחות" אותי בלימוד אצל ספרי מכונים אחרים
במידה ואתה לא רוצה להמליץ על ספרים של מכונים אחרים בפומבי אשמח בפרטי
(ראיתי נגיד את כל הערכה של לחמן יד שניה במצב חדש ב 100 ש"ח או היקיו ב60 או אנקורי ב 70 שזה ממש זול...השאלה אם זה יקדם אותי בצורה טובה אם אסנן את הדברים ש"לא צריך"  דרך הפסיכוכיס

תודה
לתחילת העמוד
אלעד שווייצר (פסיכו) הצג רשימה נפתחת
מנהל פסיכו
מנהל  פסיכו
צלמית
מנהל הפורום

הצטרף: 02/מאי/2006
כתובת: תל אביב
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 18183
  ציטוט אלעד שווייצר (פסיכו) ציטוט  הגב למאמרתגובה קישור ישיר לפירסום זה פורסם: 17/יולי/2012 ב- 05:17
דני,

הפסיכו-כיס יכול להנחות, אבל כשאתה מתרגל מתוך ספר זה לא פשוט להתחיל לבדוק כל שאלה - האם היא מתאימה או לא, מה גם שבחלק לא קטן מהמקרים לא תוכל לזהות בדיוק את סוג השאלה - בבעיות זה קל יותר, באלגברה זה ממש מסובך (ואני לא מדבר על סוג "מספרים ראשוניים" אלא על תתי סוגים ממוקדים יותר).

בנוסף, יש גם שאלות חשובות שלא שמים עליהן דגש בספרים רבים, ובמקרה כזה גם הפסיכו-כיס לא יעזור - זה נחמד לקרוא על ניואנס מסוים אבל אם לא תתרגל אותו זה לא יעזור.

תראה, אפשר ללמוד מכל ערכה, ואפילו להצליח. אלפי תלמידים למדו במשך השנים (וביניהם גם אני) מערכות ספרים שהן "לא משהו", והצליחו לא רע בכלל.
השאלה היא - כמה מתוך הזמן שלך מתבזבז על דברים שלא צריך לבחינה?

לי אין ספק שלימוד מהספרים שלנו יוסיף לציון - יותר לתלמידים חלשים ובינוניים ופחות לתלמידים חזקים (מכיוון שגם ככה הם יגיעו לציון גבוה), אבל עדיין יוסיף לכולם.

ובמקרי הקצה, של תלמידים של 750+, אולי זה לא יוסיף נקודות אבל וודאי יהפוך את הלימוד שלהם להרבה יותר יעיל. למשל, אם אתה לומד בכמותי רק את מה שצריך ולא כל מיני "הנפצות", נשאר לך הרבה יותר זמן ללימוד מילון - שאלה השאלות הכי חשובות לתלמידים חזקים - כי את הכמותי הם פותרים, אבל מילה שאתה לא מכיר - לא יעזור לך כלום...


באופן אישי אני חושב שכמה עשרות נקודות לציון בהחלט שוות כמה מאות שקלים, לא?

פרטתי בצורה הכי הוגנת שאני יכול איזה מהספרים שלנו "דומים" פחות או יותר לספרים אחרים, ואיזה הם ברמה אחת (או יותר) מעל, ואני ממליץ ללמוד מהם. מכאן זו כבר החלטה של כל אחד ואחד.

לגבי תרגול נוסף - אם אחרי שסיימת את התרגול מהספרים שלנו תזדקק לעוד, ראשית יש גם את ספר המרתון, אבל נניח וצריך עוד - כבר אין בעיה ללמוד מכל ספר שהוא, מכיוון שאתה כבר למדת את מה שצריך, עברת על הניואנסים החשובים ואתה כבר יודע מה צריך ומה לא.
אם תיתקל פתאום בשאלות שאתה לא מכיר - תהיה רגוע - זה לא שהן חסרות אצלנו בספרים, הן פשוט לא קיימות בבחינה ולכן החלטנו להוריד אותן מהחומר.


לתחילת העמוד
Eylon הצג רשימה נפתחת
חבר מסור
חבר מסור


הצטרף: 29/מאי/2012
כתובת: מרכז
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 97
  ציטוט Eylon ציטוט  הגב למאמרתגובה קישור ישיר לפירסום זה פורסם: 17/יולי/2012 ב- 12:13
אם יורשה לי לנצל את הדיון לנושא אחר-
מה עוד מומלץ לתלמידים חזקים המשתמשים בערכה שלכם (ואולי להשתמש בערכות נוספות?) מלבד שימת דגש על אוצר המילים?
וגם - לא הבנתי לגמרי את האמירה "אולי זה לא יוסיף נקודות אבל וודאי יהפוך את הלימוד להרבה יותר יעיל".

בנוסף, לפי בחינת ההתנסות למתכונת החדשה שפרסם המרכז הארצי, הורדו השאלות הקלות בתחילת הפרק הכמותי. איך זה בא לידי ביטוי בספרים החדשים?

נערך ע"י Eylon - 17/יולי/2012 ב- 22:32
לתחילת העמוד
אלעד שווייצר (פסיכו) הצג רשימה נפתחת
מנהל פסיכו
מנהל  פסיכו
צלמית
מנהל הפורום

הצטרף: 02/מאי/2006
כתובת: תל אביב
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 18183
  ציטוט אלעד שווייצר (פסיכו) ציטוט  הגב למאמרתגובה קישור ישיר לפירסום זה פורסם: 19/יולי/2012 ב- 17:26
1. לתלמידים חזקים מומלץ לתרגל כמה שיותר מבחנים. העדיפות היא למבחנים של המרכז הארצי - כל מה שהוא לא מקורי (מכונים, אתרי אינטרנט) - עדיף לזרוק לפח. לא רק שהתועלת של סימולציות כאלה היא מוגבלת, יש לא מעט מקרים שהם אפילו מזיקים לציון.

2. אם מישהו הוא ממש תותח, גם אם הוא ילמד מספרים לא מספיק טובים הוא כנראה יקבל ציון מאוד גבוה - כי הוא תותח. אבל, הזמן שלו יתבזבז סתם, כי הוא יבזבז עשרות שעות על לימוד של דברים לא רלוונטיים לבחינה - זה לא ממש ניצול יעיל של הזמן. אני הייתי מעדיף ללמוד את מה שצריך, ואת עשרות השעות האלה לבלות בחוף הים...

3. הקביעה הזו כלל לא נכונה. מתוך הפרק הכמותי הורדו שאלות השוואה כמותית, לא השאלות הקלות בתחילת הפרק. בספרים החדשים כמובן אין שאלות השוואה כמותית.

לתחילת העמוד
אוראור הצג רשימה נפתחת
חבר חדש
חבר חדש


הצטרף: 29/יולי/2012
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 11
  ציטוט אוראור ציטוט  הגב למאמרתגובה קישור ישיר לפירסום זה פורסם: 30/יולי/2012 ב- 00:11
שלום, אני מתכנן לקנות את הערכה ורק רוצה לוודא:
הערכה החדשה הודפסה לפני כשבועיים? כלומר, היא מעודכנת לחומר של המתכונת החדשה (תמצות של מילים, כתיבת חיבור, הורדת שאלות ברמה קלה באנגלית ובכמותי וכו'...)???

תודה רבה!
לתחילת העמוד
אלעד שווייצר (פסיכו) הצג רשימה נפתחת
מנהל פסיכו
מנהל  פסיכו
צלמית
מנהל הפורום

הצטרף: 02/מאי/2006
כתובת: תל אביב
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 18183
  ציטוט אלעד שווייצר (פסיכו) ציטוט  הגב למאמרתגובה קישור ישיר לפירסום זה פורסם: 30/יולי/2012 ב- 10:57
כן :)
לתחילת העמוד
talmarsh הצג רשימה נפתחת
חבר חדש
חבר חדש


הצטרף: 01/דצמבר/2010
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 18
  ציטוט talmarsh ציטוט  הגב למאמרתגובה קישור ישיר לפירסום זה פורסם: 30/יולי/2012 ב- 19:17
שלום,
אני מעוניין לקנות ספרי כמותי ומילולי לתרגול נוסף (פחות ללמידה).
אתה יכול לנסות להשוות בין הספרים הכמותי והמילולי לבין ספר המרתון? (נכנסתי לפירוטים אבל ראיתי שעוד לא עודכן).

תודה מראש.
לתחילת העמוד
אלעד שווייצר (פסיכו) הצג רשימה נפתחת
מנהל פסיכו
מנהל  פסיכו
צלמית
מנהל הפורום

הצטרף: 02/מאי/2006
כתובת: תל אביב
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 18183
  ציטוט אלעד שווייצר (פסיכו) ציטוט  הגב למאמרתגובה קישור ישיר לפירסום זה פורסם: 30/יולי/2012 ב- 23:14
בכמותי ובמילולי יש הרבה יותר תרגול מאשר בספר המרתון.
לתחילת העמוד
lirona_13 הצג רשימה נפתחת
חבר חדש
חבר חדש
צלמית

הצטרף: 13/יולי/2011
כתובת: בת ים
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 6
  ציטוט lirona_13 ציטוט  הגב למאמרתגובה קישור ישיר לפירסום זה פורסם: 01/אוגוסט/2012 ב- 18:43
שלום אלעד
שלוש שאלות
1.האם בספר המרתון החדש ייכללו שאלות היגיון בסגנון שהמרכז הארצי מכוון אליהן למועד זה?
2.האם אתם מחברים גם סימולציות למועד החדש? אם כן כמה סימולציות יש?
3.האם אפשר לקנות את החומרים בפירוק? כלומר, רק מה שציינתי - סימולציות וספר מרתון?
תודה מראש =]
לתחילת העמוד
אלעד שווייצר (פסיכו) הצג רשימה נפתחת
מנהל פסיכו
מנהל  פסיכו
צלמית
מנהל הפורום

הצטרף: 02/מאי/2006
כתובת: תל אביב
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 18183
  ציטוט אלעד שווייצר (פסיכו) ציטוט  הגב למאמרתגובה קישור ישיר לפירסום זה פורסם: 01/אוגוסט/2012 ב- 20:03
1. בספר החדש יכללו כמובן גם שאלות מהסוג החדש, אך כרגע הוא עדיין לא מוכן. יש בו כרגע תרגול בכל התחומים, ותרגול מעולה במיוחד (וברמה גבוהה) בבעיות ובגיאומטריה.

2. לא מתוכנן כרגע. אנחנו כבר הרבה זמן מאוד נגד סימולציות שאינן מקוריות (מכונים ואתרי אינטרנט) - הן פשוט לא טובות מספיק. המבחנים של המרכז הארצי הם כאלה שעברו סטטיסטיקות על אלפי ועשרות אלפי תלמידים - מינון השאלות מכל סוג, מכל תת-סוג, רמת השאלות, סדר השאלות, התאמת השאלות לבחינה - כל אלה אינן מיושמים כמו שצריך בסימולציות של מכונים/אינטרנט.
באופן אישי אני חושב שסימולציות לא מקוריות לא רק שהן לא תרגול טוב, במקרים מסוימים הן אפילו יכולות לפגוע בציון.

3. את כל הספרים שלנו ניתן לרכוש גם בנפרד.
לתחילת העמוד
smoke הצג רשימה נפתחת
חבר חדש
חבר חדש
צלמית

הצטרף: 01/ספטמבר/2006
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 27
  ציטוט smoke ציטוט  הגב למאמרתגובה קישור ישיר לפירסום זה פורסם: 02/אוגוסט/2012 ב- 08:33
אלעד שלום,

1. רכשתי את ערכת אמיר שלכם ואני מאוד מרוצה אבל אין בספר התרגולים את אותם השיפורים שציינת (בעיקר חסרים הסברים בפתרונות של הניסוח מחדש), האם יצא ספר מעודכן חדש למבחן אמיר או רק לפסיכומטרי? ואם כן האם יש טעם לקנות אותו או שפשוט לפתור סימולציות של המרכז הארצי?

2. כמו כן, יש במקום כלשהו פתרונות מלאים לבחינות אמיר לדוגמה שפרסם המרכז הארצי?

3. כמו כן, האם ניתן לתרגל את הפרקי אנגלית של סימולציות של המכונים השונים כמו למשל של smart שמפורסמים חינם, או שגם פרקים אלו לא תואמים את הרמה של המרכז הארצי?

4. דבר אחרון, יש את האתר אינטרלקט שבו יש קורס אמיר ופסיכומטרי, האם רמת התרגילים שבו ובעיקר של חלק האנגלית תואמים את הרמה של המרכז הארצי?
בפסיכומטרי כולם יכולים להצליח לקבל 700 רק שחוץ מהלימוד הרגיל אכלו תזונה בריאה ובצעו כושר גופני כגון ריצה או הליכה מהירה.
לתחילת העמוד
אלעד שווייצר (פסיכו) הצג רשימה נפתחת
מנהל פסיכו
מנהל  פסיכו
צלמית
מנהל הפורום

הצטרף: 02/מאי/2006
כתובת: תל אביב
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 18183
  ציטוט אלעד שווייצר (פסיכו) ציטוט  הגב למאמרתגובה קישור ישיר לפירסום זה פורסם: 02/אוגוסט/2012 ב- 15:17

1. הספר החדש באנגלית הוא לפסיכומטרי, לא לאמי״ר. אנחנו מחכים לראות אם המרכז הארצי יעשה שינויים גם בבחינת אמי״ר לאור השינוי בפסיכומטרי לפני שנשנה, ולכן כרגע הספר הוא אותו ספר.
כרגע לדעתי כדאי פשוט לפתור סימולציות של מאל״ו. אם תגיע למצב שאתה צריך תרגול נוסף, תוכל לקנות את ספר האנגלית החדש, אבל אם לא, חבל שתוציא סתם עוד כסף. זה פשוט תלוי בקצב התרגול שלך.

2. לא

3. עדיף שלא. עדיף לתרגל את פרקי האנגלית מתוך מבחני פסיכומטרי שהמרכז הארצי פרסם (ויש עשרות פרקים כאלה).

4. קטסטרופה. אני מכיר ומאוד מעריך את מי שהקים את האתר, והרעיון שלו היה טוב, אבל לפחות בכל הנוגע לפסיכומטרי ואמי״ר - הביצוע התפקשש... האתר לא פעיל כבר שנים, ואף אחד לא מתחזק אותו, וגם כשהיה פעיל החומרים בו נכתבו על ידי אנשים לא מקצועיים שלא מבינים פסיכומטרי או אמי״ר. יש שם המון דברים שלא קשורים למבחן.
לתחילת העמוד
smoke הצג רשימה נפתחת
חבר חדש
חבר חדש
צלמית

הצטרף: 01/ספטמבר/2006
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 27
  ציטוט smoke ציטוט  הגב למאמרתגובה קישור ישיר לפירסום זה פורסם: 02/אוגוסט/2012 ב- 17:06
תודה רבה!

עזרת לי המון, כמו כן גם אם המבחן אמיר לא ישתנה אני כן ממליץ לבצע את השינויים במהדורות הבאות בספר התרגולים כפי שעשיתם לספר האנגלית לפסיכומטרי (הסברים מפורטים לכל פסילה של תשובה בכל תרגיל ניסוח מחדש וכמובן התרגומים, וכן ההסברים על איך באמת פוסלים תשובות).

זאת הביקורת הבונה שלי בשבילכם ובשביל התלמידים לעתיד.
בפסיכומטרי כולם יכולים להצליח לקבל 700 רק שחוץ מהלימוד הרגיל אכלו תזונה בריאה ובצעו כושר גופני כגון ריצה או הליכה מהירה.
לתחילת העמוד
אלעד שווייצר (פסיכו) הצג רשימה נפתחת
מנהל פסיכו
מנהל  פסיכו
צלמית
מנהל הפורום

הצטרף: 02/מאי/2006
כתובת: תל אביב
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 18183
  ציטוט אלעד שווייצר (פסיכו) ציטוט  הגב למאמרתגובה קישור ישיר לפירסום זה פורסם: 02/אוגוסט/2012 ב- 17:31
אנחנו בהחלט מתכוונים לעשות את השינויים האלה, אך מחכים תחילה לראות מה המרכז הארצי יעשה עם מבנה המבחן. כל שינוי כזה, מעבר לזמן, גם עולה הרבה מאוד כסף (להחליף לוחות בדפוס וכו').

לתחילת העמוד
 הגב למאמר הגב למאמר הדף  123>

קפוץ לפורום הרשאות פורום הצג רשימה נפתחת



דף זה נוצר ב .094 שניות.
  Copyright © 2007 Psycho.co.il All rights reserved.