אהלן,
שלוש שאלות קצרצרות.
ראשית, האם בהכרח החיבור אשר יופיע בבחינה הוא "חיבור טיעון"? מצד אחד זה מה שכתוב באתר, אך בבחינה לדוגמה, אשר בחוברת ההדרכה של המרכז הארצי, החיבור עוסק בלימודי היסטוריה והשאלה המצויינת היא: "מדוע חשוב ללמד היסטוריה? כיצד לדעתכם לימודי היסטוריה תורמים לאדם ולחברה?" . אין פה עמדת בעד/נגד כך שהעקרונות המוטבעים בחיבור הטיעון (ביסוס טענה, הפרכת עמדת נגד וכו') לא יעלו יפה. האם בכל זאת גם חיבורים כללים, כגון זה, עשויים להופיע בסבירות כלשהי?
שנית, במבחן לדוגמה (סימולציה) 2 באתר - פרק 3, שאלה 8 . גם בפתרון המלא, הדרך ארוכה ומסורבלת מאד. הרי חישוב 15% ממספרים כגון 73, שש פעמים ברצף, הם לא דבר ידידותי. יתר על כן, "הערכה" גסה נראית במקרה כזה מסוכנת, בהתחשב בהבדל הדק בין תשובה 3 ל-4. אין קיצורי דרך אינטואיטיביים?
לבסוף, במבחן המפע"ם - ניתן להשתמש בעפרון ולמחוק חופשי בדפי הטיוטה, או שמא חובה שימוש בעט? הרי הבנתי שבסוף מחזירים את כל דפי הטיוטה בהם השתמשנו בבחינה, כדי לשמור על טוהר הבחינות. מה ההגיון בכך אם ניתן להגיש דף ריק ומחוק. שימושי עזר כגון סרגל תקניים?
תודה על תשומת הלב.