הדפס דף | סגור חלון

'עזרה שניה'

הדפס טופס: פסיכו - פסיכומטרי חינם!
קטגוריה: Psycho - עוזרים לך לעבור את המבחן
שם טופס: פסיכומטרי - שאלות כלליות
תאור הפורום: אתם שואלים והמדריכים של פסיכו עונים
כתובת: http://psycho.co.il/forum/forum_posts.asp?TID=5593
תאריך הדפסה: 28/מרס/2024 ב- 18:43


נושא: 'עזרה שניה'
פורסם על-ידי: עומרב
נושא: 'עזרה שניה'
תאריך פירסום: 26/ינואר/2010 ב- 14:53

 

 

 

 

 

מר. פסיכו, שלום וברכה,

שמעתי אודותיך לא רק כאל מאסטר-פסיכו בפתרון שאלות אלא גם כאל מישהו שיכול לייעץ כללית בנושא שיטות לימוד והתאמה אישית של תוכנית לימודים. 

שמי עומר, עשיתי קורס ב'קידום' לבחינה של אוקטובר 09 והוצאתי 654. חסר לי בערך 10 נק' כדי להתקבל להנדסת מחשבים בעברית או בבר אילן. אני חש שאני מסוגל להגיע ל 10 נקודות האלו, מה גם שזאת תהיה הבחינה השניה שלי. 

אם אני מבין נכון, הבחינה של סוף מרץ היא הצ'אנס האחרון לקראת לימודים אקדמאים שנה הבאה - כך שאין לי אפשרות לניסויים נוספים.

אולם, אני נמצא במסגרת לימודית נוספת ואני לא רוצה להתנתק ממנה שנית (לכן לא נרשמתי  לקורס נוסף)

 עד עכשיו התכנון הכללי שלי מסתכם במשפט הבא:

 3 שעות כל ערב של חזרה על החומר (שאני קצת זוכר) ובעיקר על הנושאים שהייתי חלש בהם בפסיכו' הקודם ולעשות הרבה סימולציות.

 1. האם צריך להשקיע יותר זמן בכל יום או שעד השבועות האחרונים לפני הבחינה שלוש שעות ביום נשמע זמן סביר?

2. הספרים שלי לא כאלה מלאים. יש לי חוברות ריקות וכמה שאלות כמעט מכל נושא. אין סימולציות ריקות. לקנות עוד ערכת ספרים בכל זאת? מה אם ספרים מחוקים?

3. אשמח אם תוכל לעזור לי לתכנן תכנון רציני שיעזור לי להבטיח את ה10 נקודות החסרות (לפחות) כי כפי שציינתי- למיטב ידיעתי זו ההזדמנות האחרונה השנה.

 

אם זה יכול לעזור לך לעזור לי (:-) אני מוסיף פה פירוט לגבי התחקור שלי על תוצאות הבחינה הראשונה שלי:

פרק כמותי-ציון 131:

קשיים:

הפריע לי בעיקר הענין של הזמן. היה מסתיים מבחן בלי שהגעתי לכל השאלות. התעכבתי על שאלות יותר ממה שהייתי צריך והפסדתי שאלות קלות יותר. גם מה שהספקתי היה בלחץ של הזמן והלחץ גרר הרבה טעויות שטותיות כמו: חישוב מוטעה, לא קראתי את כל הנתונים, לא עניתי על מה ששאלו.

לכן, דרך הקורס בניתי אסטרטגיה של סבבים שנותנת יותר זמן לשאלות שכבדות לי יותר, כשאני משאיר 5 דקות אחרונות להסקה מתרשים:

אסטרטגיה: בסבב ה1 עונה על כל השאלות בנושאים שיותר קל לי (גאומטריה,אלגברה) ועל שאלות שרואה את הפתרון ישר. בסבב 2 עשיתי את הבעיות, סיפורים אלגברים, ושאלות שנזקקתי ליותר מחשבה (בד"כ שאלות עם טקסט מילולי). עם היה זמן לסבב 3 הייתי עונה על שאלות בנושאים שאני חלש (הסתברות וצירופים, בעיות ממוצע, מספרים שלמים).

תוצאות:לרוב בסימולציות הגעתי ל18-20 תשובות נכונות.

 

פרק מילולי- ציון 127:

ברוב הדברים הולך סבבה.

קשיים:

1.השלמת משפטים- עבדתי עם שיטת עבודה של קידום שאומרת לתמצת את המשפט ולהתאים לכל תשובה אפשרית. לפעמים זה עזר, לפעמים לא. היו שאלות שפשוט זרמתי עם ההיגיון הפשוט.

2. הגיון- בד"כ לא היה לי מספיק זמן לפתור את כל שאלות ההיגיון. בזמן קצר לא הייתי מסוגל להגיע לתשובה אחת אפשרית. אם יותר זמן ורוגע הייתי מצליח. לא קלטתי מספיק את שיטות העבודה של קידום (למשל, איך לעבוד בשאלות אמת ושקר) ובחלק מהשאלות ( הגיון צרוף- הסקת מסקנה, 'מה סותר' וכדומה ) השיטות לא ממש עזרו ופשוט סמכתי על ההיגיון שלי וכאמור זה לא עמד במגבלות הזמן.

אסטרטגיה: הייתי מקציב זמן לכל נושא. מוב"י-דקה. אנלוגיות 3 דקות.פטל- 3דקות.הבנת הנקרא- 7דקות.השלמת משפטים- 5 דקות. הגיון- 5דקות.

תוצאות:  לרוב הגעתי ל20-22 שאלות נכונות.

 

אנגלית 119-

האנגלית שלי בעקרון טובה. עמדתי כמעט תמיד בזמן. אך איני מאלו שהיו מסיימים כמה דקות לסוף. לרוב התוצאות היו בסדר. הקריאה בהבנה לוקחת לי זמן.  ככל שאני מרוכז יותר בקריאה אני מבין יותר.

קשיים:

השלמת משפטים- תמיד היו טעויות בשתים-שלוש מילים הקשות שבסוף.

ניסוח מחדש- בסדר. אם לא שמים משפטים מבלבלים ומכשילים יותר מדי.

הבנת הנקרא- שיטת העבודה של קידום היא לקרוא ע"פ מה ששואלים ולא את כל המאמר והסתדרתי עם זה בסדר. אלא שלפעמים התחושה היתה שלא מצליחים להגיע להבנה שלמה של התוכן שכן קראתי ואז הייתי פותר תשובות יותר לפי ההקשר אפילו שלא מבין עד הסוף.

אסטרטגיה: השלמת משפטים -6 דקות, נסוח מחדש -7 דקות. הבנת הנקרא- כל קטע 6 דקות.

תוצאות: בסימולציות לא היתה בהירות חד משמעית כמה תשובות יהיה נכונות: היו פרקים שכמעט הכל נכון, והיו פרקים באזור של 17 נכונות.

ותירוץ אחרון...בפרקי אנגלית של הבחינה שלי ממש נפלתי כיון שהיו 2 פרקים בלבד. הראשון בהתחלה והשני בסוף אחרי שעתיים וחצי לחוצות של 3 כמותי ו-3 מילולי. ממש עצרתי באמצע לנוח כי אחרת זה סתם קריאה מהירה בלי להבין כלום.

בתודה מראש ובברכה,

עומר.

 




תגובות:
פורסם על-ידי: אלעד שווייצר (פסיכו)
תאריך פירסום: 26/ינואר/2010 ב- 23:10
היי עומר,

1.  במצבך, 3 שעות ביום נשמע לי מצויין.

2. כדאי להשיג כמה שיותר תרגול, בדגש על סימולציות נוספות, עם עדיפות ענקית לסימולציות של המרכז הארצי (גם הישנות - H2-H9).  לגבי ספרים - יש להשיג ספרים יד שניה, או חדשים.  דרך אגב, גם לנו יש ספרי לימוד לבחינה שאנחנו התחיל להציע באתר בזמן הקרוב, כך שאם יחסר לך, גם זו אופציה.

3. זה החלק המורכב יותר.
מבחינת אסטרטגיה היא בסדר - קצת יותר מידי סבבים למצבך. 3 סבבים טובים למי שפחות חזק בכמותי, לך צריכים להספיק 2 סבבים.  תכניס לסבב הראשון גם את הבעיות שאתה יודע לפתור.
דבר נוסף - למה להשאיר את התרשים לסוף? הוא צריך להיכנס לסבבים, בהתאם למיקום שלו.  אם יש תרשים בתחילת הפרק סימן שהוא קל, ואם הוא בסוף (והוא קשה), ממילא תגיע אליו רק בסוף.

לגבי טעויות של ריכוז וחוסר תשומת לב, מילולי ושאר הדברים - שאל אותי שוב מחר אני ארחיב יותר.
אני פשוט באמצע כמה דברים כרגע וזה נושא חשוב - אני אפרט יותר מחר.






-------------
פסיכו - http://psycho.co.il - פסיכומטרי חינם!


פורסם על-ידי: עומרב
תאריך פירסום: 27/ינואר/2010 ב- 16:07

תודה ממש על ההתייחסות העניינית. הייתי זקוק לחוות הדעת החיובית כדי להתחיל בעבודה.

לגבי ההתמודדות שלי עם הבחינה אשמח לפרט יותר ולשמוע את דעתך בנושא.עם זאת, אני רוצה להכנס יותר לחומר כדי להבין איפה אני עומד (אולי הלחץ והטעויות הצטמצמו עם הניסיון שלי בבחינה אמיתית) ואז אוכל להתמקד יותר על נקודות שבהם קשה לי ואוכל להפיק את המירב מדבריך.
כן אני מעונין בהמלצתך לניצול מירבי של שלוש השעות של הלימוד.
יש איזה דרך מומלצת לבנות תוכנית עבודה?איך להספיק לעבור על כל מה שצריך בצורה טובה?
האם לחלק את הזמן לתרגולים ובסוף 'מרתון' או לשלב?
 
תודה גדולה מראש.
עומר. 
   


פורסם על-ידי: אלעד שווייצר (פסיכו)
תאריך פירסום: 27/ינואר/2010 ב- 20:43
לגבי זמנים בפתרון.
באופן אישי, אני לא ממליץ על הקצבת זמנים לכל חלק בפרק.
זה נכון שיש זמנים ממוצעים לכל מקטע, אבל זה רק כדי לבדוק את עצמך בסימולציות, לראות שאתה בסדר.
זה לא נכון לבדוק את הזמן תוך כדי הבחינה. שוב, זו דעתי, יש מדריכים שחושבים אחרת.

אני חושב שמה שנכון זה לפתור כל שאלה שיכולים, ולא להתעכב על אף שאלה.
למשל באנלוגיות, למה לשהות שם 3 דקות אם אני יכול לתקתק את זה בדקה וחצי?
נניח ויש אנלוגיה אחת שקשה לי, אני לא נשאר ומנסה אותה כי "עדיין לא עברו 3 דקות". אני פשוט מדלג עליה, וחוזר אליה בסוף.

לגבי טעויות טפשיות.
ההמלצות לגבי זה הן בדרך כלל "תתרכז, תשים לב, תעשה לך סימן לבדוק..."
אבל בדרך כלל זה לא עוזר יותר מידי.
מה שצריך זה שהגוף יזכיר לך לבדוק את עצמך.  כדי שזה יקרה, צריך לגרום לו לעשות את זה.
איך?  פשוט ליצור חוויה לא נעימה כשעושים טעות.  אני קורא לזה "להעניש את עצמך". 
למשל, על כל טעות טפשית תעשה 20 שכיבות סמיכה בסוף המבחן, שטוף כלים, תן לעצמך סטירה...
זה יגרום לגוף שלך להזכיר לך במהלך המבחן לשים לב לסימון תשובות ולטעויות דביליות.







-------------
פסיכו - http://psycho.co.il - פסיכומטרי חינם!



הדפס דף | סגור חלון