אוו אחרי שבועים מתחילת הזמן בישיבה אני במוצש בבית ועכשיו אני רואה שהפורום ממש חוזר בתשובה...
.אם הייתי יודע שיש פה דיונים על כוזרי ומורה נבוכים אולי הייתי מבקר פה בשהותי בישיבה(ברבע שעה אינטרנט שהמחשבים דלוקים בישיבה).
בכל אופן צדק מי שאמר שכוזרי הוא ספר טוב להתחיל איתו ובאמת גם אני קראתי אותו ואני כבר בפעם השנייה..
בהקשר למורה נבוכים גם אותו קניתי אך אני לא חושב שהוא ספר שבו מתחילים ללמוד שכן הספר במידה מסוימת דורש רקע יותר גבוה ובהחלט זה לא הא' ב' של היהדות ויש להתחיל ספרים אחרים.(הרמבם כתב אותו לתלמיד שלו שהיה בעל ידע רב והוא אומר בפירוש שהספר אינו מיועד לנחלת הכלל אלא יש לבצע אליו הכנה מתאימה).
לאחר שכבר הגענו ועברנו את ההכנה המתאימה יש מספר הוצאות למורה נבוכים עדיף לקנות ספר עם הערות שכן יש הרבה דברים שדורשים ידע רחב יותר בהגותו של הרמבם (אני אישית התחלתי לקרוא אותו עם הערות של פרופסור מיכאל שוורץ ויש לציין שהדבר עזר מאוד) בכל אופן אני כרגע הפסקתי את קריאתו ממש בהתחלה עברתי לכמה ספרי בסיס אחרים ואני אחזור אליו בזמן הקרוב בעז"ה.....
אין רע. דווקא היה מעניין לראות איך חילוניים רואים את הציבור שלנו ("להיזרק לבר אילן"- זה פשוט שפך אותי. או שרואים את הציבור כלחוץ; שמעתי על יותר מדי בנות שעשו שנתים שרות+שנת מדרשה כדי לחשוב שיש לחץ ללימודים אקדמיים..)
בנינו, כבר מזמן "בר-מינן" הפך להיות ה-אניברסיטה של הדתיים (קמפוס השידוכים). והקריה האקדמית ושות' "נוזדו במיוחד למגזר הדתי- לאומי" אין אין דברים כאלה....
והחילונים? וואי אני לומד/ת בכיתה שיש בה הכי הרבה דתיים, לא ידעתי שיש כל כך הרבה דתיים... מצחיק לשמוע את התגובות שלהם.
אין רע. דווקא היה מעניין לראות איך חילוניים רואים את הציבור שלנו
("להיזרק לבר אילן"- זה פשוט שפך אותי. או שרואים את הציבור כלחוץ; שמעתי על יותר מדי בנות שעשו שנתים שרות+שנת מדרשה כדי לחשוב שיש לחץ ללימודים אקדמיים..)
אתה לא יכול לפרסם נושאים חדשים בפורום זה אתה לא יכול להגיב על נושאים בפורם זה אתה לא יכול למחוק את הודעותך בפורום זה אתה לא יכול לערוך את הודעותך בפורום זה אתה לא יכול ליצור סקרים בפורום זה אתה יכול להצביע בסקרים בפורום זה