מחבר |
נושא חפש אפשרויות הודעה
|
Ozymandias
חבר חדש
הצטרף: 09/מרס/2013
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 6
|
ציטוט תגובה
נושא: צירופים פורסם: 22/מרס/2013 ב- 17:29 |
אני לא מבין למה להסתבך, להוריד אנכים, להעריך זוויות.
אומרים לך ששני המשולשים BAC ו-DAC הם שווי צלעות, דהיינו כל הזוויות שלהם שוות ל-60. זווית אלפא היה בת 60 מעלות, כי היא זווית בתוך משולש שווה צלעות.
זווית בטא היא 30 מעלות, כי היא נחצית על-ידי אלכסון.
אני מקווה שברור לך מה התשובה עכשיו.
כמו-כן, אני מייעץ לך ללמוד חוקים גאומטריים במקום לעסוק בבניית עזר לא נחוצה, ובהשערות וספקולציות של זוויות שאחיזתן במציאות מוטלת בספק.
אתה סתם מסתבך עם זה, ובוודאי ובוודאי שבשאלות יותר מורכבות זה לא יתפוס בשבילך.
|
|
kepten
חבר מסור
הצטרף: 24/מאי/2012
כתובת: לא משנה
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 96
|
ציטוט תגובה
פורסם: 18/מרס/2013 ב- 08:43 |
הי
תודה
שאלה אחרונה וחשובה.
ציירתי אנך מהקודקוד של הזווית.
כדוגמת כאן :
איך אני יכול לדעת איפה הזווית מסתיימת? כדי לדעת אם היא עוברת את ה-90 מעלות? או לא?
תודה!
נערך ע"י kepten - 18/מרס/2013 ב- 08:44
|
|
אלעד שווייצר (פסיכו)
מנהל פסיכו
מנהל הפורום
הצטרף: 02/מאי/2006
כתובת: תל אביב
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 18183
|
ציטוט תגובה
פורסם: 18/מרס/2013 ב- 03:27 |
נניח שאתה צריך למדוד את הזווית הזו:
\|
\ |
אז אתה מעביר אנך לאחד הקווים של הזווית:
__________
\|
\ |
אפשר לראות שהזווית היא פחות מחצי מ-90 מעלות, ואפילו פחות מ-1/3.
אז הזווית הזו היא בערך 20 מעלות.
נערך ע"י אלעד שווייצר (פסיכו) - 18/מרס/2013 ב- 03:28
|
|
|
kepten
חבר מסור
הצטרף: 24/מאי/2012
כתובת: לא משנה
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 96
|
ציטוט תגובה
פורסם: 18/מרס/2013 ב- 01:45 |
אני חושב שהבנתי. אבל אם תוכל אפילו לצייר לי בצייר את הקו של האנך במקום המתאים
כדי שאקבל דוגמא שאוכל להסיק על שאר השאלות - אשמח מאוד..
אם אני אצליח לעשות את מה שאתה אומר - זה בטוח יוריד לי המון נזק מהציון
לכן אם תוכל לצייר את האנך - מאוד אשמח
תודה והמשך לילה טוב
|
|
אלעד שווייצר (פסיכו)
מנהל פסיכו
מנהל הפורום
הצטרף: 02/מאי/2006
כתובת: תל אביב
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 18183
|
ציטוט תגובה
פורסם: 18/מרס/2013 ב- 01:05 |
תבין את ההבדל בין זווית ישרה לאנך.
זווית ישרה היא זווית של 90 מעלות שנוצרת בין שני ישרים שמאונכים זה לזה:
http://psycho.co.il/content.asp?arcde=010201&srtd=PHMG&ssrtd=PHMG02
|
|
|
אלעד שווייצר (פסיכו)
מנהל פסיכו
מנהל הפורום
הצטרף: 02/מאי/2006
כתובת: תל אביב
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 18183
|
ציטוט תגובה
פורסם: 18/מרס/2013 ב- 00:58 |
זה לא אנך, מה שציירת זה ריבוע שמסמן את הזווית.
אנך זה קו ארוך, שיוצא מקודקוד הזווית ימינה (תצייר "ריצפה" למעוין, מעין קו ארוך מימין לשמאל לכל אורך התמונה שעובד דרך קודקוד C. זה אנך.
|
|
|
kepten
חבר מסור
הצטרף: 24/מאי/2012
כתובת: לא משנה
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 96
|
ציטוט תגובה
פורסם: 17/מרס/2013 ב- 23:56 |
הי
ציירתי אנך. מה אני יכול ללמוד על הזווית אלפא? מכאן למשל
לפי התיאור?
תודה המון אלעד.
|
|
אלעד שווייצר (פסיכו)
מנהל פסיכו
מנהל הפורום
הצטרף: 02/מאי/2006
כתובת: תל אביב
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 18183
|
ציטוט תגובה
פורסם: 17/מרס/2013 ב- 23:45 |
מעריך את הגודל של זוויות אלפא וביתה, מחסר, ובודק מה הכי קרוב בתשובות.
בלי לחשב לי יצא שזה בערך 30, ואכן זו התשובה.
קודקוד של זווית זו הפינה שלה, המקום שבו שני הקווים נפגשים.
|
|
|
kepten
חבר מסור
הצטרף: 24/מאי/2012
כתובת: לא משנה
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 96
|
ציטוט תגובה
פורסם: 17/מרס/2013 ב- 23:22 |
נדמה לי שהבנתי את הרעיון
ברשותך, אצרף תרגיל מבחינה אמיתית
איך הייתה פועל כדי למצוא את התשובה כאן?
דרך אגב עוד שאלה מטומטת - בורות יותר נכון כי רק השנה נתקלתי במושגים הללו פעם ראשונה בחיים - איך אני יודע מאיפה מתחיל קודקוד של הזווית?
האם "לסגור עליו עם אנך - צריך לעשות איפה שיש את הקשת בתמונה?
|
|
אלעד שווייצר (פסיכו)
מנהל פסיכו
מנהל הפורום
הצטרף: 02/מאי/2006
כתובת: תל אביב
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 18183
|
ציטוט תגובה
פורסם: 17/מרס/2013 ב- 23:03 |
תחשוב שעיגול שלם זה 360 מעלות, ולפי זה אתה צריך לחשב גודל של חלק מהמעגל (זווית מסוימת).
העניין של האנך זה לא חובה, זה רק לעזור לך להעריך את הגודל של הזווית.
למשל, אם תחצה את המעגל זה זה 180 מעלות (קו ישר - חצי מ-360).
אם תחלק את המעגל ל-4 אז זה 90 מעלות כל חלק (וביחד 360).
אם תחלק ל-6, אז כל זווית היא 60, וכו'.
כשיש לך זווית מסוימת, אתה צריך לנסות להעריך את הגודל שלה.
איך עושים את זה?
מכילים אותה בתוך זווית אחרת שאתה יודע את הגודל שלה.
ברוב המקרים הכי נח זה להכיל אותה בתוך זווית בת 90 מעלות (ואז אתה פשוט מצייר אנך מהקודקוד שלה - אתה מכיל אותה בתוך זווית של 90 מעלות ורואה איזה חלק היא מתוך 90.
אם היא פחות מחצי אז היא פחות מ-45,
אם היא יותר מחצי, אז היא יותר מ-45,
אם היא שליש, אז היא 30 מעלות, וכך הלאה.
|
|
|
kepten
חבר מסור
הצטרף: 24/מאי/2012
כתובת: לא משנה
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 96
|
ציטוט תגובה
פורסם: 17/מרס/2013 ב- 22:53 |
ואם ננסה להיכנס לנושא הזה - אני פשוט מכניס בזווית הרצוייה אנך אבל איך אני יכול בעזרת זה שאני מכניס אנך לדעת מה בערך הזווית?
איך זה שאני מכניס אנך עוזר לי לשער את האורך של הזווית?
זו שפה חדשה לי לחלוטין. אשמח לדעת את הנושא של להכניס אנך לפי מה שאתה מתאר על בוריו
נשמע מעניין וחשוב ויכול להציל לי את הנושא הגאומטרי בבחינה.
אשמח לעזרתך
תודה
|
|
אלעד שווייצר (פסיכו)
מנהל פסיכו
מנהל הפורום
הצטרף: 02/מאי/2006
כתובת: תל אביב
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 18183
|
ציטוט תגובה
פורסם: 17/מרס/2013 ב- 22:44 |
אנך זו רק דרך לעזור לך להעריך את הגודל של זווית מסוימת.
כמו למשל בשאלה 3 של שני המעגלים שהעלית - אפשר להעריך מה הגודל של זווית אלפא (שווה בערך ל-60).
|
|
|
kepten
חבר מסור
הצטרף: 24/מאי/2012
כתובת: לא משנה
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 96
|
ציטוט תגובה
פורסם: 17/מרס/2013 ב- 22:06 |
אוקיי הבנתי מה זה אנך אבל - איפה,מתי ובאיזה מצבים צריך להעביר אנך?
הרי אפשר להעביר אנך לכל דבר וצורה שקיימת.
אם אי אפשר להעביר אנך אז הזווית בהכרח קטנה מ-90 מעלות?
מתי להשתמש בזה?
יש סיכוי שתוכל לתת לי תרגיל כלשהו שיכול להסביר לי כיצד השימוש בהעברת אנך יכול לתרום לי לקבל את התשובה או לפחות לפסול?
איך עובד הסיפור הזה - אשמח להסבר. תודה רבה!
נערך ע"י kepten - 17/מרס/2013 ב- 22:08
|
|
אלעד שווייצר (פסיכו)
מנהל פסיכו
מנהל הפורום
הצטרף: 02/מאי/2006
כתובת: תל אביב
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 18183
|
ציטוט תגובה
פורסם: 17/מרס/2013 ב- 21:45 |
לגבי גיאומטריה - אני ממליץ לעבור בזריזות על כל הצורות, בלי ללמוד חוקים אלא רק "להבין" בעין מה זו כל צורה - מה זו מקבילית, מה זה טרפז, מה זה ריבוע וכו'.
מעבר לזה, כמו שכתבתי לך, פשוט פתור את השאלות לפי העין - זה עובד :)
איך מעבירים אנך?
אתה רואה את הפינה של המסגרת של ההודעה הזו? (פינה ימנית למטה)
זו זווית של 90 מעלות - זה אנך.
אנך זה פשוט צלב: +
כמו סימן פלוס.
|
|
|
אלעד שווייצר (פסיכו)
מנהל פסיכו
מנהל הפורום
הצטרף: 02/מאי/2006
כתובת: תל אביב
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 18183
|
ציטוט תגובה
פורסם: 17/מרס/2013 ב- 21:43 |
אני אתחיל מההודעה האחרונה - אם אתה לא יודע, תנחש. אין שום משמעות לתשובה 3...
לגבי מסיחים - אם אין לך מושג, פשוט תנחש את התשובה שהכי נראית לך קרובה למספר הגיוני מתוך הנתונים של השאלה, בלי לחשב. (אינטואיטיבית, אם משהו נראה לך "יותר מידי" או "פחות מידי", פסול אותו.)
2 טכניקות חשובות בכמותי -
בכל שאלה שיש לך ביטוי עם נעלמים - תציב מספרים.
בכל מקום שאתה צריך למצוא תשובה נכונה, תציב את התשובות ותראה אם זה מתאים.
|
|
|
kepten
חבר מסור
הצטרף: 24/מאי/2012
כתובת: לא משנה
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 96
|
ציטוט תגובה
פורסם: 17/מרס/2013 ב- 20:45 |
אלעד
רציתי לשאול,
אתה אולי האדם שמכיר הכי טוב את מבחן הפסיכומטרי על בוריו...
האם בחלק הכמותי יש לך עזרים כללים לפסילת תשובות?
איזה סוגי מסיחים יש בחלק הכמותי ? מישהו מן הסתם חושב על בניית מסיחים - איך אפשר להימנע מלהתקע וליפול?
והאם זה נכון "אם אתה לא יודע" נחש תשובה 3 ?
תודה
|
|