מחבר |
נושא חפש אפשרויות הודעה
|
dannykr
חבר בכיר
הצטרף: 17/אוגוסט/2008
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 153
|
ציטוט תגובה
נושא: דילמה כמותית פורסם: 08/יוני/2009 ב- 21:18 |
קונפליקט כזה שאני נמצא בו בין שיטות מתמטיות לפתרון בעיות מסוימות שאני רגיל אליהן מהתיכון לבין שיטות המוצעות על ידי מכון הפסיכומטרי.
לאחרונה למדתי בקורס נושאים גדולים והם ממוצע ובעיות הספק.
באשר לממוצע חשבוני, מאז מעולם לאורך עשרות שנים ידעתי שהממוצע הוא בעצם האמצע של כמה איברים, והדרך לחשב אותו פשוטה- סכומם חלקי כמותם. באותו זמן ובשיעור הפסיכומטרי הוצגו בפניי דברים שונים ונוספים בהקשר לממוצע - מרחקים, שיטה של ציר לחישוב ממוצע משוקלל. מהיכן השיטות האלה הגיעו? האם באמת המרכז הארצי בונה את השאלות בצורה כזו שיפתרו בשיטות האלה? אז למקרה הזה באמת קיבלתי את השיטות, למדתי אותן ואשתדל להשתמש בהן במידת הצורך.
אבל אז הגיע הנושא הבא, הלא הוא - קצב. קצב? שיעור שלם, כולו על קצב כנושא אחד, בעוד שמאז ומעולם בעיות תנועה ובעיות הספק היו שני נושאים שונים גדולים לחוד, ,כל השאלות בתנועה נפתרו ע"י הנוסחא S=VT , וכל השאלות בהספק נפתרו באמצעות עבודה=הספק*זמן. לא היו עוד נוסחאות- רק צבירת ניסיון.
אבל אז הוצגו בפני מיני טבלאות שונות , ארוכות ומסובכות , מיליון ואחד כללים ומשפטים וכיו"ב. אני משתדל להבין את השיטות האלה אבל מאוד קשה לי להיצמד אליהן. יש שאלות שאני יודע לפתור בשיטות האלה אבל אני פותר אותן עוד יותר מהר בשיטות הישנות, ויש שאלות שאני פשוט לא מצליח. מרגיש שהייתי מעדיף אפילו לחזק את הידע מבית הספר, כי הדברים האלה הם פשוט חדשים, כאילו המציאו את הגלגל. אני משער שהמרכז הארצי לא חשב על טריקים וטבלאות כאלה אלא דוגל דווקא בשיטות בית ספר? הרי השיטות הבית ספריות(הרגילות, הנורמליות, השפויות, ההגיוניות , כאלה שמשתמשים והשתמשו בהן תמיד בכל מקום), הן השיטות שמפורטות בספרי ההדרכה שלהם לנבחנים?
אז שתי פניות- למומחי הפסיכומטרי עם הדיפלומה- האם באמת כדאי לנטוש את כל מה שידעתי בבית ספר ולעבוד עפ"י שיטות החצים והטבלאות? (מאוד לא קל)
ולכל השאר- מי מזדהה איתי :)
תודה רבה
|
|
assafy
חבר בכיר
הצטרף: 01/ינואר/2009
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 968
|
ציטוט תגובה
פורסם: 08/יוני/2009 ב- 22:37 |
חד משמעית לא
עם כל הכבוד לשיטות של המכונים (ושלא תטעה-עשיתי קורס בעצמי), יש כמה שיטות שפשוט לא ניסיתי לעבוד לפיהן אף פעם, כי פשוט ראיתי שזה לא נכנס לי טוב לראש, ושזה גם לא ממש נוח לי לפתור שאלות ככה.
עם זאת, שיטת פתרון טובה היא עניין פרטני מאוד. לחלק מהאנשים למשל הרבה יותר קל לפתור אלגברית מאשר להציב בביטויים מסוימים.
אם אתה חושב שקל לך יותר עם שיטת פתרון מסוימת ולא עם שיטת פתרון שהקורס המליץ לך-לך עם מה שנוח לך.
אבל בשום פנים ואופן אל תתעקש על שיטה מסוימת רק כי זה מה שלימדו בקורס
|
|
dannykr
חבר בכיר
הצטרף: 17/אוגוסט/2008
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 153
|
ציטוט תגובה
פורסם: 08/יוני/2009 ב- 22:42 |
תודה על התגובה,
הצלחתי היטב בבגרות מתמטיקה אמנם, ולמרות זאת זה לא הספיק לי כדי לפתור את השאלות בפסיכומטרי בנושאים האלה בקלות. אולי כי שכחתי, אולי כי הסגנון שונה. ראיתי שאלות רבות שאני פותר אותן בשורה אחת בעוד שבכיתה עשו עליהן טבלאות.
הבעיה המרכזית היא שאני לא רוצה להיות באמצע, אני רוצה להחליט איך אני עובד ולהיות סגור על עצמי- ושיטה שאני אבחר- לפחות לחזק אותה טוב טוב כדי שאני אהיה בטוח לעבוד איתה.
מורה הקורס בוודאי היה מתנגד לזה ואומר להיצמד לשיטות שלו.
לא יודע
:)
|
|
davidcoo
חבר בכיר
הצטרף: 12/דצמבר/2008
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 382
|
ציטוט תגובה
פורסם: 08/יוני/2009 ב- 22:43 |
בס"ד
אני אישית פיתחתי לעצמי שיטה מיוחדת שהיא מצד לא כמו בית הספר ולא כמו המכונים.
תראה מה שנוח לך...
צריך לזכור דבר אחד שהשיטות הפסיכומטריות נועדו לקהל הרחב ומכאן חסרונם לפעמים הם מנסים ליצור מסגרת אחידה ושיטתית לפתרון בעיות מה שיוצר לפעמים אריכות מיותרת לכן מה שטוב תקח מה שלא טוב תזרוק .....
אני אישית שנבחנתי לא כתבתי טבלאות ממוצעים הספקים וכדומה מצד שני שיטת הנדנדה בהחלט שיטה טובה ביותר.
כל מקרה לגופו אם יש לך שיטה יותר טובה ומהירה בצע אותה.
לצורך העניין נדגים את השיטה המוכרת הצבת מספרים . כמעט כל שאלה במבחן פתרונה הוא ע"י הצבת מספרים שיטה זו טובה במקרים חריגים במיוחד ברוב המקומות היא גוזלת זמן לכן אם המתמטיקה בוערת בך נסה לפתור הכל ללא הצבה אלא ע"י חשיבה במידה ואתה רואה שדרך זו טובה בעינך קח אותה אך אם החשיבה המתמטית שלך עדיין לא מפותחת דיו יתכן ששיטת הצבת המספרים תהיה הטובה ביותר בשבילך...
בהצלחה
|
|
assafy
חבר בכיר
הצטרף: 01/ינואר/2009
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 968
|
ציטוט תגובה
פורסם: 08/יוני/2009 ב- 23:05 |
היה לי אותו דבר עם המדריכה שלי
אבל עזוב, לא צריך להקשיב לכל דבר שהמדריך אומר, כי ברור שהוא ימליץ לך על השיטה של הקורס
ד"א, DAVIDCOO העלה כאן נקודה יפה.
תראה...לא נעים לומר, אבל הקורסים מכוונים הרבה פעמים לבינוניות. אם נהיה כנים, מדריך פסיכומטרי לא מצפה מהכתה שו להכיר את כל רזי המתמטיקה, וגם אין לו כוונה להתחיל להסביר דברים לעומק, כי הוא יודע שאצל הרוב זה לא ייקלט בכלל.
מה הפתרון? ללמד כל מיני שיטות פתרון ש"עוקפות" את הצורך בהבנה מתמטית.
דוגמא טובה היא הנוסחאות בגיאומטריה. איך מלמדים תלמידי פסיכו נוסחאות בגיאומטריה? נותנים להם דף לשנן. לא מסבירים לעומק למה בדיוק מחשבים את זה ככה, כי שוב-זה אינו "קהל היעד" שלהם.
תלמידים חזקים שבאמת יודעים מתמטיקה חזקה לא צריכים את כל השיטות הפסיכומטריות האלו.
אם אתה אומר שזה באמת לא מסתדר אצלך-אל תתעקש, ולך בדרך שלך :)
|
|
dannykr
חבר בכיר
הצטרף: 17/אוגוסט/2008
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 153
|
ציטוט תגובה
פורסם: 08/יוני/2009 ב- 23:15 |
ואז השאלה הבאה שאני אצטרך לשאול את עצמי - אז בשביל מה הקורס ? :)
|
|
אלעד שווייצר (פסיכו)
מנהל פסיכו
מנהל הפורום
הצטרף: 02/מאי/2006
כתובת: תל אביב
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 18183
|
ציטוט תגובה
פורסם: 09/יוני/2009 ב- 17:18 |
התשובה היא חד משמעית -
אם אתה מסוגל לפתור את השאלות על ידי הנוסחה המתמטית הפשוטה, אל תלמד ולו שיטה אחת.
אם קשה לך לפתור את כל השאלות על ידיה נוסחה המתמטית הפשוטה - תתאמץ ותתרגל.
עד כמה שניתן - עדיף לא ללמוד שום שיטה, שום ציר, שום נדנדה - כלום!!!
זה הכל שיווק, אין לזה שום יתרון פדגוגי או יתרון בזמן לפתרון שאלה, להיפך - לרוב זה רק מבלבל ומעכב.
וכל מי שחולק על זה, כנראה שטפו לו את המח היטב בקורס, או שעדיין אין לו את הראיה הכוללת על הבחינה כמו שיש לי.
כדי להמחיש למשל, את הצורך בשיטת הנדנדה/ציר/סקאלה או איך שתקראו לזה בשאלות ממוצע משוקלל, נותנים לכם שאלה עם נתונים שקשה לחבר ולחלק מהר.
בבחינה זה לא יהיה! בבחינה המספרים תמיד יהיו פשוטים וקלים לחישוב!
זיכרו - המרכז הארצי לא בודק אם אתם מחשבוני כיס - הוא בוקד אם אתם מבינים מה אתם עושים
|
|
|
אלעד שווייצר (פסיכו)
מנהל פסיכו
מנהל הפורום
הצטרף: 02/מאי/2006
כתובת: תל אביב
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 18183
|
ציטוט תגובה
פורסם: 09/יוני/2009 ב- 17:25 |
לגבי השאלה - למה הקורס?
בעיקר בכדי לענות על פחדים פסיכולוגיים, אין בו באמת צורך, ואין בו שום דבר שכמה שעות עם מורה פרטי לא יפתרו, ואף בצורה טובה יותר.
מי שיענה "מסגרת" - גם עם מורה פרטי אפשר ליצור מסגרת של מפגש שבועי.
מי שיענה "ספרים" - שילך לחפש בלוחות יד שניה...
מי שיענה "המדריכים" - אלה אותם מדריכים בדיוק שמעבירים שיעורים פרטיים.
מי שיענה "המותג" - שילך לעשות קניות בכיכר המדינה.
אין לי שמץ של מושג למה אדם רציני באמת צריך קורס פסיכומטרי...
וכידוע לכולם, אין לי שום אינטרסים חבויים (כמו לחלק מהמכונים), אני לא עושה שיעורים פרטיים, ולא מוכר לכם שום דבר (חוץ מספר קטן פה ושם, ואת זה קונה גם מי שבקורס...)
קורס פסיכומטרי הוא נניח בן 150 שעות, הכוללות גם הפסקות, סימולציות ותרגולים.
נניח שמתוך זה יש כ-100 שעות שמהדריך באמת מלמד.
אתם משלמים בממוצע 5,000 שקלים - זה יוצא 50 שקלים לשעה!!!
קחו שני חברים, שימו כל אחד 50 שקל לשעה, וב-150 אתם יכולים למצוא מורה פרטי תותח,
ולקבל קורס של 3 תלמידים במקום 30 תלמידים.
אותו מדריך, אותה כמות שעות (למרות שבקורס פרטי כזה צריך הרבה פחות שעות), אותם ספרים.
אז מישהו בבקשה יגיד לי - למה צריך קורס במכון פסיכומטרי???
|
|
|
cmtk85
חבר מסור
הצטרף: 15/דצמבר/2008
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 61
|
ציטוט תגובה
פורסם: 09/יוני/2009 ב- 17:48 |
מסגרת, המדריכים, המותג.....
חחח סתם :)
|
|
orik
חבר בכיר
הצטרף: 06/אוקטובר/2008
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 295
|
ציטוט תגובה
פורסם: 09/יוני/2009 ב- 18:56 |
אלעד....
פעם ראשונה שאני רואה כ"כ הרבה מלל מצידך וכזו כנות לא פוליטיקלי- קורקטית.
סחטיין.
אה! בנוגע לשאלה שנשאלה...
אין לי אלא להסכים עם אלעד... המון פעמים העדפתי לפתור לבד עם ה"X"ים שלי ולא עם החיצים וכל השאר....
נערך ע"י orik - 09/יוני/2009 ב- 18:58
|
|
אלעד שווייצר (פסיכו)
מנהל פסיכו
מנהל הפורום
הצטרף: 02/מאי/2006
כתובת: תל אביב
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 18183
|
ציטוט תגובה
פורסם: 09/יוני/2009 ב- 22:42 |
אורי,
מי שמחליט ללכת לקורס, יש כל מיני קורסים, אני בעד לבדוק היטב מה מקבלים, והכי חשוב ללכת לשיעור ניסיון.
באופן אישי, כפי שכתבתי קודם לכן, אין לי שמץ של מושג למה אנשים הולכים לקורסים, כשאפשר לקבל את כל היתרונות, בלי החסרונות, בפחות כסף ובאיכות גבוהה הרבה יותר.
|
|
|
dannykr
חבר בכיר
הצטרף: 17/אוגוסט/2008
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 153
|
ציטוט תגובה
פורסם: 09/יוני/2009 ב- 22:46 |
אלעד- תודה רבה רבה, חיזקת לי את המחשבה שעלתה לי קודם ורק העלת לי את הבטחון.
בהיותי בתיכון סיימתי 5 יח"ל מתמטיקה עם ציון גבוה מ-90, כך שהטכניקה שלי (גם עם מספרים גדולים), לא רעה הייתי אומר.
כשנוכחתי לשיטות הקורס, תחילה קיבלתי הלם טוטלי, אחר כך אמרתי לעצמי, בטח המדריך יודע למה הוא מלמד ככה(קטונתי מה שנקרא), וניסיתי להפנים. זה סיבך אותי עוד יותר, כי זה ממש ממש אבל ממש לא מקצר את הדרך, אפילו אחרי שהבנתי את הדרך של הקורס. הדברים האלה מתיישבים היטב עם ההיגיון הפשוט. בעוד שלקורס פסיכומטרי יש מטרה ללמד שיטות ספציפיות ומוגדרות למרכז הארצי מטרות שונות מעט. הם לא בונים את השאלות בממוצע כדי שיוכלו להיפתר באמצעות סקאלה למשל. נאמר במפורש כי רוב החומר לפסיכומטרי הוא חומר שנלמד בבית הספר ורק צריך לרענן אותו.
הקורס עוזר במובנים מסוימים, בעיקר בנושא מילולי, במקרים בודדים בכמותי, באנגלית הייתי מקבל את אותו ציון יפה בלי שיעור אחד בקורס והייתי יכול לשפר אותו על ידי קריאה קצת , שוב בלי הקורס.
אז לאחר שיקלול מכלול המרכיבים של הבעיה, עזרת לי להגיע להחלטה.
מה שהקורס מציע, ונראה לי קל ועוזר- אני לוקח. ויש כאלה- אי אפשר להגיד שלא בכלל.
נושאים גדולים שהמציאו אותם מחדש? לוקח את החומר של הבגרות במתמטיקה, פותר, ומתאמן בשיטות האלה על שאלות פסיכומטריות. הבעיה שלי לא נובעת מכך שאינני בקיא בשיטות המתוסבכות של הקורס, אלא אני צריך את השיטות הישנות הבית ספריות ולאמן את עצמי לפתור את השאלות במהירות וביעילות(באמצעותן !!!).
אמרתי כבר שגם כשאני מבין את שיטת הקורס היטב- זה לא באמת מקצר לי את תהליך הפיתרון?
תודה!!!
נערך ע"י dannykr - 09/יוני/2009 ב- 22:49
|
|
אלעד שווייצר (פסיכו)
מנהל פסיכו
מנהל הפורום
הצטרף: 02/מאי/2006
כתובת: תל אביב
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 18183
|
ציטוט תגובה
פורסם: 09/יוני/2009 ב- 23:20 |
לגבי השיטות לפתרון הבעיות - בפועל זה לא מקצר את הזמן, מכמה סיבות.
הראשונה היא שמי שמחשב מהר לא יקח לו יותר זמן לפי נוסחה.
השניה, והחשובה יותר - מניסיון, גם כשנראה שאתה מבין לעומק כל אחת מהשיטות, כשמגיעים לסוף הקורס יש כל כך הרבה שיטות שמתאימות לכל כך הרבה מקרים שונים, שבפועל אתה מבזבז זמן על מנת לזהות את סוג השאלה ולחשוב איזו שיטה מתאימה לה, שלא לדבר על בלבול של שיטה אחת באחרת.
יש עוד כמה סיבות, אבל הן כבר יותר פדגויות ופחות רלוונטי לפתוח אותן כאן.
|
|
|
אלעד שווייצר (פסיכו)
מנהל פסיכו
מנהל הפורום
הצטרף: 02/מאי/2006
כתובת: תל אביב
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 18183
|
ציטוט תגובה
פורסם: 09/יוני/2009 ב- 23:25 |
חן,
התגעגנו לשנינות שלך... :-)
|
|
|
dannykr
חבר בכיר
הצטרף: 17/אוגוסט/2008
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 153
|
ציטוט תגובה
פורסם: 10/יוני/2009 ב- 07:03 |
אני מזדהה עם הדברים שכתבת,
במקום שאני אחזק דברים שידעתי, אני צריך ללמוד פתאום מליון כללים חדשים,
מסבך ומקשה מאוד
:]
|
|
davidcoo
חבר בכיר
הצטרף: 12/דצמבר/2008
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 382
|
ציטוט תגובה
פורסם: 10/יוני/2009 ב- 08:33 |
בס"ד
צריך לזכור משהו חשוב נוסף
גם השיטות של ביה"ס הם מסגרתיות ושיטתיות ושוב מכאן גם חסרונם...
לפסיכומטרי לא באמת צריך כל פעם לבצע משוואות עם X וY צריך להיות עם ראש פתוח.
אם תפתור כל שאלה בפסיכומטרי כמו שלימדו אותך בביה"ס אתה לא תסיים את המבחן.
אז איך עושים את זה.....
קח ספר של פסיכומטרי וכל פעם שיש לך הברקה מסוימת מבחינה מחשבתית כתוב אותה לאט לאט תוך חודש תמצא שיש לך את הדרכים שלך לגשת לשאלות.
אם יש לך רקע מתמטי הכי חשוב זה חשיבה פתוחה..
אני לא עשיתי קורס אבל השתמשתי בספרים ואני חייב לציין שהיו הרבה דברים שעזרו לי מאוד מצד שני תמיד הייתי בחשיבה מה לקחת ומה אני משאיר בצד.....
|
|