מחבר |
נושא חפש אפשרויות הודעה
|
adamal12
חבר מסור
הצטרף: 05/יוני/2011
כתובת: בית שמש
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 46
|
ציטוט תגובה
נושא: שאלונת... פורסם: 28/יוני/2012 ב- 10:42 |
דיי חפרתי בנושא כי הוא לא עוזב אותי,
קיבלתי מפע"ם ואני מתלבט האם זה היה בחירה טובה,
אני תלמיד יחסית חזק (ציונים של שתי סימולציות אחרונות 760 ו774
ומדובר בסימולציות רגילות - לא מפעם)
האם להוציא 800 יהיה קשה יותר במפעם או ההיפך..?
שאלה השערתית-
מורה לפסיכומטרי יעשה מבחן רגיל ומבחן מפעם,
איפה הסיכויים גבוהים יותר שהוא יקבל 800?
תודה:)
|
|
אורח
חבר מסור
הצטרף: 02/מאי/2006
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 94
|
ציטוט תגובה
פורסם: 28/יוני/2012 ב- 13:51 |
אם אלה הציונים שלך בסימולציות אתה לא צריך מפע״מ.
הסיכוי של מורה פסיכומטרי לקבל 800 הוא אפסי בשני המקרים.
בטווחי הציונים האלה מה שמשפיע זה מזל, לא ידע.
|
|
עודד מנשק42
חבר חדש
הצטרף: 04/מרס/2011
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 23
|
ציטוט תגובה
פורסם: 28/יוני/2012 ב- 20:58 |
ממש לא הייתי אומר שהסיכוי אפסי או שקשור אך ורק למזל. יש אנשים שמסוגלים לעשות את זה כל סימולציה שנייה. מעטים בהחלט, אבל קיימים. אם זה הציונים שלך בסימולציות אתה לא אחד מהם. מצטער.. בקשר למפע"ם הבנתי שזה בחינה של אוטיסטים (הבנת את הכוונה) ולכן יש לך סיכוי טוב +. אבל שוב זה רק בהנחה שמפע"ם הרבה יותר קל לאנשים נורמלים. ואם זה נכון ציון 800 במפע"ם לא מרשים כמו בבחינה רגילה.
|
|
אלעד שווייצר (פסיכו)
מנהל פסיכו
מנהל הפורום
הצטרף: 02/מאי/2006
כתובת: תל אביב
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 18183
|
ציטוט תגובה
פורסם: 28/יוני/2012 ב- 23:50 |
זה בעיקר עניין של מזל, ואין אנשים שמסוגלים לזה כל מבחן שני (יש בודדים בשנה שמקבלים ציון כזה, ואפילו לא בטוח שיש בכל שנה).
בהנחה שמדובר באנשים שמסוגלים לזה, זה סביר להניח שאם תהיה טעות היא תהיה של אוצר מילים - וזה רק מזל. אף אחד לא יודע 250,000 מילים באנגלית ו-70,000 מילים בעברית, וגם אם תלמד את כל מילוני הפסיכומטרי עד תום זה לא יעזור לך...
זה לא שהם יקבלו 700, אבל 800 עגול זה כבר סיפור אחר.
|
|
עודד מנשק42
חבר חדש
הצטרף: 04/מרס/2011
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 23
|
ציטוט תגובה
פורסם: 29/יוני/2012 ב- 02:12 |
אני לא בא להתווכח אבל האוצר מילים שבאנגלית הוא מגוחך +. האוצר מילים בעברית גם ממש לא משהו. בעיקר לא למורה פסיכומטרי או לגאון פסיכומטרי שרואה את הפסיכו כתחביב. ישנם לדעתי, ומתוך התרשמות של הרמה במבחן והרמה של אנשים שהכרתי, אנשים בודדים שכן מסוגלים (יש לא מעט אנשים שעושים פסיכו כמה שנים, חיים את זה וגם מבריקים במיוחד). הטריק, לדעתי, בלקבל 800 כל מבחן שני או שלישי, זה היכולת לפתור אותו מהר ומדוייק בצורה יוצאת דופן. אחרי זה יש לך זמן לבדוק וכשהזמן לא באמת מהווה פקטור בשבילך, ואת כל רזי הפסיכו אתה מכיר, אז אתה בהחלט מסוגל.
|
|
Eylon
חבר מסור
הצטרף: 29/מאי/2012
כתובת: מרכז
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 97
|
ציטוט תגובה
פורסם: 29/יוני/2012 ב- 02:35 |
פורסם במקור ע"י עודד מנשק42
אני לא בא להתווכח אבל האוצר מילים שבאנגלית הוא מגוחך +. האוצר מילים בעברית גם ממש לא משהו. בעיקר לא למורה פסיכומטרי או לגאון פסיכומטרי שרואה את הפסיכו כתחביב. ישנם לדעתי, ומתוך התרשמות של הרמה במבחן והרמה של אנשים שהכרתי, אנשים בודדים שכן מסוגלים (יש לא מעט אנשים שעושים פסיכו כמה שנים, חיים את זה וגם מבריקים במיוחד). הטריק, לדעתי, בלקבל 800 כל מבחן שני או שלישי, זה היכולת לפתור אותו מהר ומדוייק בצורה יוצאת דופן. אחרי זה יש לך זמן לבדוק וכשהזמן לא באמת מהווה פקטור בשבילך, ואת כל רזי הפסיכו אתה מכיר, אז אתה בהחלט מסוגל. |
הרשה לי להתייחס לטענה הראשונה שלך: זה לחלוטין אינדיבידואלי. בעיניי דווקא לכתוב "האוצר מילים" ולא "אוצר המילים" ועוד עם אמירה כזו זה מגוחך (בכל סיטואציה אחרת שאינה בהקשר זה לא הייתי מעיר). יש אנשים שעבורם קבלת ציון 600 היא בגדר רעיון דמיוני. להם וודאי אוצר המילים אינו מגוחך, וכל תרגיל הוא אתגר. כן, גם בעיניי כל השאלות בפסיכומטרי קלות מאוד (כולל בכמותי), אבל אין זה נכון לקבוע, כפי שאתה עשית, כי עבור כל התלמידים הכל "מגוחך" או קל, כי העובדות מדברות בעד עצמן והרוב לא מצליחים הכל. וחוץ מזה, קצת ענווה לא תזיק..
|
|
hUfpUr
חבר מסור
הצטרף: 27/אפריל/2012
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 71
|
ציטוט תגובה
פורסם: 29/יוני/2012 ב- 02:39 |
הוא בסך הכול אומר שלדעתו מדריכי/חקשני הפסיכו מסוגלים לקבל את הציון המיוחל מספר פעמים..
|
|
Eylon
חבר מסור
הצטרף: 29/מאי/2012
כתובת: מרכז
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 97
|
ציטוט תגובה
פורסם: 29/יוני/2012 ב- 02:41 |
פורסם במקור ע"י hUfpUr
הוא בסך הכול אומר שלדעתו מדריכי/חקשני הפסיכו מסוגלים לקבל את הציון המיוחל מספר פעמים.. |
הוא אמר כמה דברים, ומה שציינת לא היה מושא תגובתי..
|
|
adamal12
חבר מסור
הצטרף: 05/יוני/2011
כתובת: בית שמש
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 46
|
ציטוט תגובה
פורסם: 29/יוני/2012 ב- 02:59 |
כל זה ועדיין לא קיבלתי תשובה?
עדיף מפעם? הסיכוי שמה לקבל ציון גבוהה יותר יהיה גבוהה יותר?
לא מעניין אותי מרשים או לא כי מסתכלים על הציון כשווה לכל.
במידה והייתם במקומי עם הציונים שלי הייתם הולכים על המפעם?
|
|
adamal12
חבר מסור
הצטרף: 05/יוני/2011
כתובת: בית שמש
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 46
|
ציטוט תגובה
פורסם: 29/יוני/2012 ב- 03:04 |
וזה לא כזה אפסי.. כבר 3 סימולציות ברצף אני מקבל 150 בכמותית,
ובשתיים האחרונות גם 150 באנגלית, במילולי קיבלתי רק במבחן הראשון 146 וזה היה הכי גבוהה שלי (עשיתי שלושה סימולציות אחרי שלמדתי ועוד אחת לפני הלמידה -דיאגנוסטית- שבה הוצאתי 681..סימולציית מפעם עדיין לא עשיתי (נעלם הדיסק ובכל מקרה כמו שהבנתי השאלות שמה ישנות ולא רלוונטיות) ..
בכל מקרה מי שמבין והתשובה שלו באמת יעילה אני ישמח לשמוע...
|
|
Eylon
חבר מסור
הצטרף: 29/מאי/2012
כתובת: מרכז
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 97
|
ציטוט תגובה
פורסם: 29/יוני/2012 ב- 03:19 |
פורסם במקור ע"י adamal12
כל זה ועדיין לא קיבלתי תשובה?
עדיף מפעם? הסיכוי שמה לקבל ציון גבוהה יותר יהיה גבוהה יותר?
לא מעניין אותי מרשים או לא כי מסתכלים על הציון כשווה לכל.
במידה והייתם במקומי עם הציונים שלי הייתם הולכים על המפעם? |
לשאלה אם עדיף להבחן במתכונת מפע"ם אין תשובה חד משמעית. זו בחינה שונה שמידע על מתכונתה תוכל למצוא בנקל ברשת. אחד מהיתרונות המובהקים של הבחינה הוא תוספת הזמן (בהתעלם מהתנאים הנוחים והשימוש במחשב אשר גם להם משמעות), מצרך חיוני בפסיכומטרי. מנגד, החסרון הוא גורם ההפתעה, מפני שמתכונת השאלות ומבנה הבחינה אינו רגיל ואינו רציף.
המתכונת הזו נועדה לנבחנים בעלי לקויות למידה שבלעדיה יקבלו ציון יחסי נחות באופן מובהק. היא נועדה לפתור בעיות ומטבע הדברים הגיוני לחשוב שהסיכוי לקבל בה ציון גבוה יותר, גבוה יותר.
עם זאת, לאור הציונים שאתה מציג כאן, ניכר כי אין לך אי אלו לקויות למידה שעשויות להשפיע על הציון באופן מובהק. כאמור, היתרון העיקרי שתפיק ממתכונת זו הוא הזמן המוארך, והחסרון הוא אי-הוודאות באשר למבנה הבחינה. אם אתה חש כי המבנה אינו משפיע עליך, וגם אם היו הופכים לך את כל השאלות לסדר שונה היית מסתדר באותו אופן - ייתכן שעדיף לך לגשת למתכונת זו.
אני סבור כי הדקויות האלו ובכללן מזג האוויר, סדר השאלות, נוסח כזה או אחר, כמות שאלות יחסית שונה וכדומה אינן בעלות השפעה אמיתית על הציון ולראייתי אינן אלא תירוץ. מי שיודע לפתור - יודע. אם אתה שואל אותי, התשובה היא כן, הייתי מעדיף לגשת במתכונת זו.
אם בכל זאת בחרת בדרך השניה, האם בדקת באשר לאפשרות של וויתור על ההקלות אחרי שכבר קיבלת אותן?
|
|
adamal12
חבר מסור
הצטרף: 05/יוני/2011
כתובת: בית שמש
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 46
|
ציטוט תגובה
פורסם: 29/יוני/2012 ב- 03:36 |
לא בדקתי אבל במקרה ואני יחליט שעדיף לי אז אני כבר יחשוב על איך לפלס לי את הדרך לבחינה רגילה..
והלקויות שלי הן לא לקויות למידה.. יש לי לקויות פיזיות.. רבות :)
את כל הסימולציות אני עושה בראש ( אני לא יכול לכתוב בעיפרון היד הדומיננטית שלי משותקת לגמרי ואילו השניה חצי משותקת ואני גם לא מורגל לכתוב בה...)
אבל לא אמרתי את זה כי זה לא גורם שאני רוצה שתתחשבו בו, כי כל החיים אני פותר בראש ומחשב בראש עוד לפני הפציעה, וזו הדרך שלי והיא יותר מהירה לי ונאמנה מכתיבה..
בגלל זה אני רוצה להסתכל עליי בתור תלמיד "רגיל" וחזק,
במידה ויוצעו לו שתי האפשרויות הנל,
מה תיהיה הבחירה המיטבית בשבילו..
(אני יתפוצץ בסוף :D) ותודה רבה על התשובה בשעה כזאת,
ואלעד- אני מצפה לתשובה גם ממך :)
לילה מצוין..
|
|
Eylon
חבר מסור
הצטרף: 29/מאי/2012
כתובת: מרכז
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 97
|
ציטוט תגובה
פורסם: 29/יוני/2012 ב- 03:45 |
פורסם במקור ע"י adamal12
לא בדקתי אבל במקרה ואני יחליט שעדיף לי אז אני כבר יחשוב על איך לפלס לי את הדרך לבחינה רגילה..
והלקויות שלי הן לא לקויות למידה.. יש לי לקויות פיזיות.. רבות :)
את כל הסימולציות אני עושה בראש ( אני לא יכול לכתוב בעיפרון היד הדומיננטית שלי משותקת לגמרי ואילו השניה חצי משותקת ואני גם לא מורגל לכתוב בה...)
אבל לא אמרתי את זה כי זה לא גורם שאני רוצה שתתחשבו בו, כי כל החיים אני פותר בראש ומחשב בראש עוד לפני הפציעה, וזו הדרך שלי והיא יותר מהירה לי ונאמנה מכתיבה..
בגלל זה אני רוצה להסתכל עליי בתור תלמיד "רגיל" וחזק,
במידה ויוצעו לו שתי האפשרויות הנל,
מה תיהיה הבחירה המיטבית בשבילו..
(אני יתפוצץ בסוף :D) ותודה רבה על התשובה בשעה כזאת,
ואלעד- אני מצפה לתשובה גם ממך :)
לילה מצוין.. |
אתה ניגש למועד הקרוב, יולי? אם כן, אני מציע שתתחיל לחשוב מעכשיו איך לפלס את דרכך לבחינה רגילה (אם אתה רוצה בה), כי השעון מתקתק.
אם אתה ניגש למועד אחר, עם חיבור, נדמה שהלקות שלך תקשה עלייך לכתוב חיבור, לא כן?
על כל פנים, בתשובתי מן הסתם לא התייחסתי ללקות הספציפית שיש לך, ולכן היא עדיין תקפה. זה פשוט:
יתרונות: זמן ארוך יותר, תנאים נוחים.
חסרונות: סדר לא ידוע של השאלות, אי יכולת לחזור אחורה לשאלות קודמות, כל פעם שאלה אחת מוצגת.
לדעתי החסרונות לא אמורים להפריע לך. לתלמיד חזק, ובייחוד לאדם שפותר הכל בראש, החזרה אחורה והסדר לא רלוונטיים כי ממילא פותרים וממשיכים הלאה בבחינה רגילה. נבחן חזק כמוך לא צריך להתמקד ביותר משאלה אחת. הוא יודע לפתור וממשיך הלאה. אם אתה חש כי זה לא המצב ואתה כן זקוק לחזרה אחורה, בחינת התשובות, תיקונים ועוד, גם אם זה על חשבון הפסדת הזמן הנוסף, אז אל תיגש כך.
אלו השיקולים שצריכים לעמוד בפניך. מכאן רק אתה יודע מה עדיף לך. בהצלחה:)
|
|
אלעד שווייצר (פסיכו)
מנהל פסיכו
מנהל הפורום
הצטרף: 02/מאי/2006
כתובת: תל אביב
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 18183
|
ציטוט תגובה
פורסם: 29/יוני/2012 ב- 04:27 |
adamal,
ההודעה של אורח למעלה היא שלי - פשוט לא הייתי מחובר למחשב שלי כשהשארתי אותה.
כמו שכתבתי - אם אלה הציונים שלך אז אל תיגש לבחינה מותאמת. כפי שאילון כתב יש בה מרכיב של חוסר ודאות ובבחינה רגילה אתה יודע מה הציונים שלך.
אף אחד לא יכול לתת לך תשובה לגבי איפה הסיכויים גבוהים יותר לקבל 800. המפע"מ נועד לתלמידים עם לקויות מסוימות (גם פיזיות) והוא לא מבחן מושלם - רחוק מזה. המרכז הארצי מעדיף פשוט לתת אותו באופן גורף לכל מי שיש לו לקויות כלשהן במקום להתאים מבחן שונה לכל אחד על פי הלקויות שלו, ולכן כל המבחן הזה הוא בעייתי.
בעתיד הקרוב כולם יעשו פסיכומטרי על מחשב, ואז אולי נין יהיה לענות על השאלה שלך (ואני מניח שהתשובה תהיה - בדיוק אותו סיכוי).
עודד,
לגבי ציון 800 - ההבדל ביני לבינך הוא שאתה מדבר מהשערות ואני מידע...
אני מכיר לא מעט מדריכי פסיכומטרי - הכשרתי כבר כמה עשרות בחיי, והכרתי הרבה מעבר לכך. אולי תתפלא לשמוע, אבל לרוב מדריכי הפסיכומטרי אין אפילו 750.
לגבי לכמה מהם יש 800 - אני יכול לספור אותם על כף יד אחת, וגם כאן מדובר במבחן אחד ספציפי שהם הצליחו להגיע בו לציון הזה - לא מעבר.
ייתכן שאם אגש שוב לבחינה אקבל שוב 800, אך אני בעצמי לא יכול לומר בוודאות שאני יכול לעשות את זה כל מבחן שני/שלישי, ואת זה כותב לך מישהו שרואה את הפסיכומטרי כמו שניו רואה את המטריקס, ושפאקינג כתב את המילון בעברית ובאנגלית...
גם אם אני מסיים פרק כמותי ב-12 דקות, אין לי דרך להתמודד עם מילה שאני לא יודע את המשמעות שלה. תוסיף לזה גם שאלה כללית בהבנת הנקרא שהתשובה שלה היא לא חד משמעית - ואתה חושב הפוך מזה שכתב את הבחינה...
בקיצור - 800 זה מזל, אבל אי אפשר להגיע לשם בלי שכל :-)
|
|
adamal12
חבר מסור
הצטרף: 05/יוני/2011
כתובת: בית שמש
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 46
|
ציטוט תגובה
פורסם: 29/יוני/2012 ב- 15:43 |
תודה רבה רבהה לכם על התשובות!! שבת שלום :)
|
|
עודד מנשק42
חבר חדש
הצטרף: 04/מרס/2011
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 23
|
ציטוט תגובה
פורסם: 29/יוני/2012 ב- 16:31 |
איך מוחקים הודעה?
נערך ע"י עודד מנשק42 - 29/יוני/2012 ב- 16:33
|
|