מחבר |
נושא חפש אפשרויות הודעה
|
טליהטליה
חבר בכיר
הצטרף: 19/אוקטובר/2015
כתובת: צפון
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 1042
|
ציטוט תגובה
נושא: צירופים פורסם: 17/מרס/2016 ב- 23:43 |
כן אני יודעת שאפשר בניסוי וטעיה וכך פתרתי.
אשמח לדעת איך מחשבים את זה בכל זאת.
4 ילדים רצו להתחלק ל2 קבוצות של 2
כמה אפשרויות קיימות?
1)8. 2)2. 3)3. 4)4.
|
|
אלעד שווייצר (פסיכו)
מנהל פסיכו
מנהל הפורום
הצטרף: 02/מאי/2006
כתובת: תל אביב
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 18183
|
ציטוט תגובה
פורסם: 18/מרס/2016 ב- 04:24 |
שאלה קלאסית של בחירה מקבוצה - בלירת 2 מתוך 4.
|
|
|
טליהטליה
חבר בכיר
הצטרף: 19/אוקטובר/2015
כתובת: צפון
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 1042
|
ציטוט תגובה
פורסם: 18/מרס/2016 ב- 08:17 |
לקבוצה הראשונה יש 4×3 אפשרויות (והשניה נבחרת אוטומטית)
נגיד שאין חשיבות לסדר, יוצא 6.. התשובה היא 3. למה?
|
|
טליהטליה
חבר בכיר
הצטרף: 19/אוקטובר/2015
כתובת: צפון
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 1042
|
ציטוט תגובה
פורסם: 18/מרס/2016 ב- 08:54 |
מצרפת עוד שאלה באותו העניין- זכור לי סוג מסויים של שאלות נודניקים (שני אנשים שחייבים לשבת יחד וכו'..)
לדעתי צריך להכפיל שם בסידורים הפנימיים גם..
אם אין שאלות כאלה בכלל בספר בעיות החדש, זה אומר שאין כאלה במבחן?
|
|
אלעד שווייצר (פסיכו)
מנהל פסיכו
מנהל הפורום
הצטרף: 02/מאי/2006
כתובת: תל אביב
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 18183
|
ציטוט תגובה
פורסם: 18/מרס/2016 ב- 09:58 |
1. פתרת נכון, התשובה היא 6.
2. אין במבחן שאלות צמודים. זה עוד סוג שהמכונים מסבכים את התלמידים, והמציאו להן 'שיטה', אבל כרגיל, אין בבחינה...
|
|
|
טליהטליה
חבר בכיר
הצטרף: 19/אוקטובר/2015
כתובת: צפון
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 1042
|
ציטוט תגובה
פורסם: 19/מרס/2016 ב- 20:18 |
אולי לא הבנתי נכון את השאלה. מה ההבדל בין מה ששאלתי לבין שאלה 28 בעמוד 294 בספר בעיות החדש?
שם 6 היא לא אופציה ואני לא מבינה למה
|
|
אלעד שווייצר (פסיכו)
מנהל פסיכו
מנהל הפורום
הצטרף: 02/מאי/2006
כתובת: תל אביב
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 18183
|
ציטוט תגובה
פורסם: 19/מרס/2016 ב- 20:54 |
מאיפה השאלה?
|
|
|
טליהטליה
חבר בכיר
הצטרף: 19/אוקטובר/2015
כתובת: צפון
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 1042
|
ציטוט תגובה
פורסם: 19/מרס/2016 ב- 20:57 |
השאלה בתחילת האשכול מנוסחת מחדש על פי שאלה 28 בצירופים בספר בעיות החדש של פסיכו.. לא חשבתי שיש משמעות לתיאורים מסביב
|
|
אלעד שווייצר (פסיכו)
מנהל פסיכו
מנהל הפורום
הצטרף: 02/מאי/2006
כתובת: תל אביב
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 18183
|
ציטוט תגובה
פורסם: 19/מרס/2016 ב- 21:06 |
שינית את השאלה לגמרי, לא שינית רק את 'התיאורים מסביב'.
בשאלה בספר שואלים כמה אפשרויות יש לחלק 4 ילדים לשתי קבוצות של 2 ילדים, שמשחקות זו נגד זו?
ילד א יכול להיות בקבוצה או עם ב, או עם ג, או עם ד - 3 אפשרויות.
נערך ע"י אלעד שווייצר (פסיכו) - 19/מרס/2016 ב- 21:06
|
|
|
טליהטליה
חבר בכיר
הצטרף: 19/אוקטובר/2015
כתובת: צפון
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 1042
|
ציטוט תגובה
פורסם: 19/מרס/2016 ב- 21:10 |
עדיין לא בטוחה שההבדל ברור לי. בשאלה שהמצאתי מתחשבים בכל 6 האפשרויות ובשאלה מהספר 3 מהן נבחרות אוטומטית ברגע שבוחרים את ה3 הראשונות?
יש דרך בחישוב?
|
|
אלעד שווייצר (פסיכו)
מנהל פסיכו
מנהל הפורום
הצטרף: 02/מאי/2006
כתובת: תל אביב
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 18183
|
ציטוט תגובה
פורסם: 19/מרס/2016 ב- 21:20 |
את המצאת שאלה "קלאסית" של בחירת קבוצה קטנה מתוך קבוצה גדולה. החישוב הוא בחירת האיברים לחלק למספר הסידורים הפנימיים של הקבוצה שבחרת, כי סדר הבחירה אינו חשוב - 3*4 ואז לחלק ל-!2
השאלה בספר מדברת על משהו אחר - לחלק 4 אנשים לשתי קבוצות של 2, שישחקו אחת נגד השניה.
יש כאן תוספת - שישחקו אחת נגד השניה.
שלב א - חלוקה של 4 לשתי קבוצות
זה בדיוק כמו השאלה שהמצאת - 3*4 לחלק ל-!2, שזה 6 אפשרויות.
שלב ב - שישחקו אחת נגד השניה
כאשר א+ד משחקים נגד ב+ג, זה בדיוק אותו דבר כמו ש- ב+ג משחקים נגד א+ד
לכן, צריך לצמצם כפילויות על ידי חלוקה ב-2 (ונקבל 3).
ההצעה שלי עבורך, שבשאלות עם מספרים קטנים פשוט תפרטי אפשרויות במקום לחשב.
אם כבר תהיה שאלה כל כך קשה חישובית, היא תהיה עם מספרים קטנים שקל לבדוק (בדיוק כמו השאלה בספר שלנו).
|
|
|
טליהטליה
חבר בכיר
הצטרף: 19/אוקטובר/2015
כתובת: צפון
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 1042
|
ציטוט תגובה
פורסם: 19/מרס/2016 ב- 21:24 |
אחלה תודה רבה!!
|
|