פורסם במקור ע"י אלעד שווייצר (פסיכו)
היי זוהר,
במקום להישאר כלליים, בוא ניכנס לעומק ונבין למה אתה טועה, ומה אפשר ללמוד מהטעויות כדי להבין מה לא בסדר בשיטות העבודה שלך (למשל בהשלמת משפטים).
תעלה לכאן כמה שאלות של השלמ"ש שטעית בהן.
קריאת ספרים מיותרת לחלוטין, אתה מוזמן להפסיק באופן מיידי את בזבוז הזמן הזה.
|
ניקח את סימולציה פסיכו 12 לדוגמא שעשיתי זה עתה:
אנלוגיות:
פרק 3 שאלה 4 - הקשר שהרכבתי: מלגה היא מענק כשם שמתנה היא דורון (לכן סימנתי 2)
פרק 9 שאלה 6 - הקשר שהרכבתי: עקשן זה מישהו שנחוש בעצמו כשם ששחצן יהיר בעצמו (לכן סימנתי 4)
השלמות משפטים:
פרק 3 שאלה 9 - בדקתי זוגות תשובות והחלטתי שתשובה 2 היא המתאימה ביותר, עכשיו מהסתכלות שניה אני מבין למה זה לא נכון. אל למה במהלך הסימולציה חשבתי שכן? אולי לא עבדתי בצורה נכונה. במהלך הסימולציה לא סימנתי כלום על גבי השאלה, כלומר לא קיצרתי משפטים ולא סימנתי חיוביות/שליליות, כמו גם בכל שאר ההשמשים. נראה לי שאם אני יעבוד ככה זה יקח לי זמן יקר שגם ככה אין לי אותו בפרקי מילולית.
פרק 9 שאלה 9 - סימנתי 3 ואני עדיין לא רואה את הטעות. אם אופי תחרותי מגביר הישגים לימודיים אז סביר ש
למרות זאת הוא ייעץ למי שרוצה להצליח בלימודים שלא לפתח כישורים אלו!
הבנה והסקה:
פרק 3 שאלה 12 - סימנתי 3, ועדיין, לא הבנתי איך הוא מצביע על הטעות (הטעות היא = חפצים שנופלים מגובה רב נופלים כלפי מטה בקו ישר).
פרק 3 שאלה 15 - סימנתי 1 והבנתי את הטעות, טעיתי למרות שעבדתי עם סולם שמות לפי חכמה.
פרק 3 שאלה 16 - הבנתי שזאת שאלת לוגיקה פורמלית, אבל לא הצלחתי לקשר בין הנתונים שסיכמתי בשיטת החיצים לבין התשובות ולכן טעיתי וסימנתי 3.
פרק 6 שאלה 7 - לא כל כך הבנתי מה משול למה, חשבתי שהמסמרים זה מה שרואים, כלומר התסמינים והיא מנסה לטפל בהם בעזרת הפטיש (שיטת הריפוי שלה).
פרק 6 שאלה 15 - סימנתי 3, התשובה שגויה משום שלא כתוב בקטע מי נחשב קרטוגרף?
פרק 9 -שאלה 14 - סימנתי 3 כי יש שמה עובדה אודות קשר הפוך לכן נראה לי הכי הגיוני.
הבנת הנקרא:
פרק 3 שאלה 20 - הבנתי שהמשפט האחרון בפסקה השנייה מבטא את עמדתם של טהרני השפה אך חשבתי שהמשפט מוסכם גם על כלל הבלשנים, משום שידוע על האסכולה הרוויזיוניסטית ש:"הדוברים שהחיו לכאורה את השפה העיברית לא היו בלשנים ולא ידעו לאפיין מבנה ממשי של שפה שמית" (שורה 22) ולכן, זה תואם את מה שכתוב בשורה האחרונה של הפסקה השנייה: "רואים בכל חריגה מהם (כללי הלשון) שגיאה שמקורה בבורות (כלומר חוסר ידע בבלשנות)". לכן, המשפט האחרון של הפסקה השנייה מוסכם על כלל הבלשנים.
פרק 3 שאלה 22 - רק עכשיו הבנתי שהכוונה בדבריו של הבלשן ברגשטרסר היא באופן כללי לכל שפה ולא רק לשפה העברית. אך איך הייתי צריך לעלות על זה?
פרק 6 שאלה 20 - הבנתי את התשובה הנכונה
פרק 6 שאלה 23 - סימנתי 2 כי חשבתי שאי אפשר להתווכח עם משהו שסירל הצליח ליצור (ספר ההוראות), וחוץ מזה הייתה התייחסות לכך ש"כפי שלא ניתן לקבוע שתא עצב אחד במוח..." כלומר הוא לא התייחס לזה לכן תשובה 1 לא נראית נכונה בעיניי.
פרק 9 - שלוש טעויות בטקסט - שאלות 18,19 ו22
ב19 חשבתי זה 3 בשאלה 18 חשבתי זה 1 ובשאלה 22 חשבתי זה 4, מה קורה פה? אני אפילו לא מצליח להצביע על למה טעיתי בהם