מחבר |
נושא חפש אפשרויות הודעה
|
i1991
חבר חדש
הצטרף: 04/יוני/2007
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 26
|
ציטוט תגובה
נושא: שאלה לגבי צירופים פורסם: 03/דצמבר/2009 ב- 17:44 |
נניח צריך לבחור 2 מספםרים מתוך 1-10
אם אי אפשר לבחור 2 מספרים פעמציים זה יוצא 10 כפול 9 לחלק ל2=45
אם אפשר יוצא 10 כפול 10=100
השאלה היא,למה לא מחלקים גם את 10 כפול 10 בשתיים, זה לא כ"כ ברור לי-למרות שיכול לצאת 2 מספרים אותו דבר, יכול לצאת גם מספרים שונים...
ובכלל הראשון זה 45 צירופים והשני זה 100 צירופים...איך יש הבדל כ"כ גדולן<??
|
|
אלעד שווייצר (פסיכו)
מנהל פסיכו
מנהל הפורום
הצטרף: 02/מאי/2006
כתובת: תל אביב
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 18183
|
ציטוט תגובה
פורסם: 03/דצמבר/2009 ב- 17:48 |
כשאתה בוחר שני מספרים עם החזרה, גם צריך לחלק ב-2
אם בחרת את 5 ואז את 3 או את 3 ואז את 5 זה אותו דבר.
|
|
|
i1991
חבר חדש
הצטרף: 04/יוני/2007
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 26
|
ציטוט תגובה
פורסם: 03/דצמבר/2009 ב- 18:12 |
יש לי עוד שאלה בהסתברות...
מה ההסתברות לבחור באקראי בן ובת מתוך כיתה של 13 בנים ו-14 בנות?
השאלה שלי היא למה לא מחשבים שיבחר בן כפול שיבחר בת ומחברים לזה
שיבחר בת כפול שיבחר בן?
כלומר, למה לא מחברים את 2 האפשרויות השונות כמו שעושים לדוגמא בשאלה
כמו:
מה ההסתברות לקבל בהטלת קוביה 6 ו-1
ואז זה 2 מקרים שונים שמחברים אותם???
|
|
i1991
חבר חדש
הצטרף: 04/יוני/2007
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 26
|
ציטוט תגובה
פורסם: 03/דצמבר/2009 ב- 18:13 |
רק עכשיו ראיתי את התגובה לשאלה הראשונה...לא כ"כ הבנתי אותה...אתה יכול לפרטי יותר.??
(דרך אגב 2 השאלות למעלה הם מתוך הספר של קידום וזה התשובות שלהם גם)
|
|
אלעד שווייצר (פסיכו)
מנהל פסיכו
מנהל הפורום
הצטרף: 02/מאי/2006
כתובת: תל אביב
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 18183
|
ציטוט תגובה
פורסם: 03/דצמבר/2009 ב- 18:58 |
לגבי השאלה הראשונה - תכתוב את הניסוח המדויק שלה ואסביר לך. לגבי השאלה השניה: זה בדיוק מה שעושים - הסיכוי לבחור בן * הסיכוי לבחור בת + הסיכוי לבחור בת * הסיכוי לבחור בן:
13/27 · 14/26 + 14/27 · 13/26
|
|
|
i1991
חבר חדש
הצטרף: 04/יוני/2007
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 26
|
ציטוט תגובה
פורסם: 05/דצמבר/2009 ב- 23:04 |
לפי התשובה של קידום התשובה היא 13/27 · 14/26 בלבד..
הם הוסיפו אח"כ בהערה שהסיבה שלא מוסיפים גם אתהשני זה שזה בעצם אותו הדבר.....
|
|
אלעד שווייצר (פסיכו)
מנהל פסיכו
מנהל הפורום
הצטרף: 02/מאי/2006
כתובת: תל אביב
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 18183
|
ציטוט תגובה
פורסם: 06/דצמבר/2009 ב- 12:09 |
אז הם הוסיפו...
|
|
|
i1991
חבר חדש
הצטרף: 04/יוני/2007
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 26
|
ציטוט תגובה
פורסם: 06/דצמבר/2009 ב- 16:08 |
למה הוסיפו?.
אתה כתבת שהתשובה היא
13/27 · 14/26 + 14/27 · 13/26
והם כתבו שהתשובה היא
13/27 · 14/26
משהו פה ממש לא ברור לי...
|
|
אלעד שווייצר (פסיכו)
מנהל פסיכו
מנהל הפורום
הצטרף: 02/מאי/2006
כתובת: תל אביב
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 18183
|
ציטוט תגובה
פורסם: 06/דצמבר/2009 ב- 18:15 |
הכוונה ב- "אז הם הוסיפו..." היתה שאולי הם הוסיפו הערה, זה עדיין לא הופך את הפתרון שלהם לנכון... :-)
הדרך לפתור היא כפי שכתבתי, ויש להם טעות בתשובה ובהסבר של התרגיל.
עכשיו, להסבר -
אני אתחיל עם משהו כללי יותר, שיאפשר לך להתמודד עם בעיות שונות בעתיד. במקום להתמודד עם מספרים כאלה גדולים, "תקטין" את השאלה על ידי הקטנה הנתונים.
במקום 13 בנים נניח שיש 2 בנים, ובמקום 14 בנות נניח שיש 3 בנות. עכשיו, מה הסיכוי לבחור באקראי בן ובת? עם
הנתונים האלה אתה יכול ממש לרשום את כל האפשרויות שיש (20 במספר) ולראות
שאתה מקבל 12 אפשרויות של בן ובת, ולא 6 לפי החישוב של קידום.
כדי לפשט את זה, נניח ויש לנו המספרים 1-5, המספרים הזוגיים ייצגו את הבנים (למרות שהבנות הן הרבה יותר זוגיות מאיתנו..) המספר האי-זוגיים ייצגו את הבנות.
נרשום את כל האפשרויות שיש, ונבדוק בכמה מהן הסכום הוא אי-זוגי (בן ובת):
1-2 , 1-3 , 1-4 , 1-5 2-1 , 2-3 , 2-4 , 2-5 3-1 , 3-2 , 3-4 , 3-5 4-1 , 4-2 , 4-3 , 4-5 5-1 , 5-2 , 5-3 , 5-4
לפי החישוב של קידום, צריך לעשות 2/5 * 3/4 = 6/20 ולא צריך להוסיף את האופציה בה בוחרים בת ראשונה "כי זה אותו דבר".
אבל אם תספור את האפשרויות, תראה שיש 12 זוגות של מספרים שסכומם אי זוגי (בן ובת), מכיוון שהחישוב הנכון הוא:
2/5 * 3/4 + 3/5 * 2/4 = 12/20
לסיכום - אתה חייב לחשב שני מקרים - בן ראשון ובת שניה, או (חיבור), בת ראשונה ובן שני.
|
|
|
i1991
חבר חדש
הצטרף: 04/יוני/2007
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 26
|
ציטוט תגובה
פורסם: 06/דצמבר/2009 ב- 22:55 |
תודה רבבה על התשובה....אני אעבור עליה מחר בבוקר ומקווה שזה יהיה ברור....
תודה על ההשקעה!!
|
|
i1991
חבר חדש
הצטרף: 04/יוני/2007
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 26
|
ציטוט תגובה
פורסם: 07/דצמבר/2009 ב- 10:27 |
תודה...קראתי והבנתי...
בקשר לשאלה הראשונה
הניסוח:כמה אפשרויות שונות קיימות לבחירת 2 מספרים מ1 עד 10(לאו דווקא שונים)
התשובה שדלהם היא 100
|
|
קרוש
חבר מסור
הצטרף: 01/ינואר/2009
כתובת: חולון
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 65
|
ציטוט תגובה
פורסם: 07/דצמבר/2009 ב- 10:59 |
אלעד - השאלה פה בגדול (נראה לי), היא - אם לא כתוב בשאלה שהסדר לא משנה, צריך להניח שהסדר משנה? (ולכן פה התשובה היא אכן 100)? או להפך, אם לא כתוב שהסדר משנה, צריך להניח שהסדר לא משנה (ולכן פה התשובה היא 50 ויש טעות בספר).
|
|
i1991
חבר חדש
הצטרף: 04/יוני/2007
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 26
|
ציטוט תגובה
פורסם: 07/דצמבר/2009 ב- 12:54 |
נניח שהסדר לא משנה כמו שכתבתי....את בטוחה שזה 50??
יכול מלהיטות 2 טעויות די רציניות כאלה בקידום???
|
|
אלעד שווייצר (פסיכו)
מנהל פסיכו
מנהל הפורום
הצטרף: 02/מאי/2006
כתובת: תל אביב
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 18183
|
ציטוט תגובה
פורסם: 07/דצמבר/2009 ב- 13:48 |
הכל בהתאם לשאלה.
מהניסוח של השאלה הזו מובן כי אין חשיבות לסדר - "לבחור 2 מספרים מ-1 עד 10".
השאלות בבחינה הן בעלות ניסוח מדויק שלא משתמע לשני פנים.
|
|
|
i1991
חבר חדש
הצטרף: 04/יוני/2007
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 26
|
ציטוט תגובה
פורסם: 07/דצמבר/2009 ב- 16:14 |
אוקי...אז אם הבנתי נכוןP:
לא משנה אם אפשר לבחור משהו פעמים א לא.
מה שמשנה (לגבי החלוקה במספר אפשרויות לסדר פנימי) זה אם יש או אין חשיבות לסדר?
לדוגמא פה זה 50 אם אין חשיבות?
|
|
i1991
חבר חדש
הצטרף: 04/יוני/2007
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 26
|
ציטוט תגובה
פורסם: 07/דצמבר/2009 ב- 16:19 |
מצטערת אם קצת חפרתי...אבל כמו שהצעת ניסיתי את זה עם מספרים קטנים יותר...
נניח יש מספרים מ1 עד 3 וצריך לבחור 2.
בהנחה שאין חשיבות לסדר ושניתן לבחור כל מספר פעמיים,
מה מספר האפשרוות...
זה יוצא 3 כפול 3 לחלק ל-2 כשבפועל זה בעצם 6....
|
|