פסיכומטרי

  שאלות נפוצות שאלות נפוצות  חפש בפורום   לוח שנה   רישום משתמש חדש רישום משתמש חדש  התחבר [משתמש קיים] התחבר [משתמש קיים]

סימולציות

 הגב למאמר הגב למאמר
מחבר
  נושא חפש נושא חפש  אפשרויות הודעה אפשרויות הודעה
jaromor הצג רשימה נפתחת
חבר חדש
חבר חדש


הצטרף: 02/יוני/2013
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 1
  ציטוט jaromor ציטוט  הגב למאמרתגובה קישור ישיר לפירסום זה נושא: סימולציות
    פורסם: 02/יוני/2013 ב- 01:31

שלום אלעד,

קראתי את ההצעה שלך בנוגע להמרת פרקי תרגול מהמתכונת הישנה לחדשה. אשמח לשמוע את דעתך בנוגע לכמה נושאים:

 

* פרקי כמותי- בפרקים שבהם שאלות "ההשוואה הכמותית" נמצאות בסוף הפרק (שאלות 20-25), שאלות אלה מאתגרות, ואילו יתר השאלות בפרק קלות יחסית. במצב כזה אם נתרגל רק את שאלות 1-19 אנו עלולים לפתור פרק עם שאלות קלות מדי שלא מייצגות את רמת הבחינה.

מדוע אינך ממליץ לעשות את פרקי הכמותי הישנים במלואם כולל שאלות השוואה כמותית- 25 שאלות ב-25 דק'? (למעשה, שאלות ההשוואה הכמותית מתייחסות לאותו חומר שרלוונטי גם לבחינה הנוכחית, האם אני טועה?)

 

פרקי אנגלית- כנ"ל, למה לא לעשות פרק מלא ב-25 דק'?

(שמתי לב שבמבחנים ישנים בהם יש 29 שאלות מרביתן קלות מאוד, ואילו במבחנים בהם יש 27 שאלות השאלות קשות יותר - כך שגם כאן נקבל רמת מבחן לא אחידה אם נותיר 22 שאלות בלבד).

 

פרקי מילולי- אם מחקנו את הפט"ל, מילים וביטויים ו-2 שאלות השלמת משפטים, נותרנו עם 20 שאלות בלבד.

אם כן, כמה זמן יש להקצות לכך? (סה"כ מדובר פה על 20 שאלות, לעומת המבחן עצמו שבו 23 שאלות שחלקן ארוכות יותר מבחינת כמות המלל)

אגב, אולי שווה בכל זאת לפתור גם את 2 השאלות הנותרות של השלמת משפטים ואז להגיע ל-22 שאלות (שגם זה פחות מכמות השאלות בבמתכונת החדשה)?

 

תודה על התייחסותך. J

 



נערך ע"י jaromor - 02/יוני/2013 ב- 01:33
לתחילת העמוד
אלעד שווייצר (פסיכו) הצג רשימה נפתחת
מנהל פסיכו
מנהל  פסיכו
צלמית
מנהל הפורום

הצטרף: 02/מאי/2006
כתובת: תל אביב
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 18183
  ציטוט אלעד שווייצר (פסיכו) ציטוט  הגב למאמרתגובה קישור ישיר לפירסום זה פורסם: 02/יוני/2013 ב- 03:49
מה שאתה מציע הוא אפשרי וזה תלוי בכל אחד ואחד.
אם זה היה תלוי בי, שאלות השוואה כמותית היו האחרונות שיורדות - אל השאלות הכי ״טובות״ שיש, הן בודקות הבנה ומעולות כתרגול לבחינה. אבל רוב האנשים לא רואים זאת כך - אם היינו או רים להשאיר את השוואה כמותית אנשים פשוט היו חושבים שזה לא מעודכן.
באנגלית - אין בעיה של רמה - השרלות שמורידים הן גם כך השאלות השלות מכל סוג.
החלק הבעייתי יותר הוא המילולי, ואני לא רואה סיבה לעשות יותר השלמת משפטים, אפשר פשוט לקצר את הזמן קצת אם רוצים להיות ״בלחץ״.
פסיכו - פסיכומטרי חינם!
לתחילת העמוד
Zenex הצג רשימה נפתחת
חבר חדש
חבר חדש


הצטרף: 08/מאי/2013
כתובת: תל אביב
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 5
  ציטוט Zenex ציטוט  הגב למאמרתגובה קישור ישיר לפירסום זה פורסם: 02/יוני/2013 ב- 18:48
חקרתי את הסוגיה הזאת לעומק.

קודם כל, חשוב לדעת שבגלל הוספת החיבור למתכונת החדשה, המרכז הארצי נאלץ להוריד שאלות מהמבחן. עכשיו, כדי להגיע לאותה התפלגות ציונים וכדי להמשיך לסנן באותה רמה את החבר'ה החזקים (לא נעים להגיד, זה חשוב יותר מסינון החבר'ה החלשים) המרכז בעצם נאלץ להוריד את השאלות הקלות יותר בבחינה.

זה מה שההיגיון אומר אבל בוא נראה מה קורה בשטח. הכי טוב יהיה לבדוק כיצד המרכז הארצי יצר את בחינה PS1H עבור המתכונת החדשה על בסיס בחינה 16H מהמתכונת הישנה.

אם תשווה בין 2 הבחינות תוכל לגלות את הדברים הבאים:
כמותי -
(1) המרכז הארצי בחר שלא לשבץ את שאלה מס' 1 ב16H בבחינה PS1H במתכונת החדשה. הגיוני, זאת השאלה הקלה ביותר בפרק והיא הייתה חייבת לרדת.
(2) המרכז השאיר את שאלה מס' 2 בפרק. אבל למה? היה הגיוני להוריד את חמשת השאלות הראשונות בפרק כי הן הקלות ביותר, לא?
אכן, אבל צריך לזכור שאתה ממויין על סמך שני הפרקים ביחד ולא רק על פרק ספציפי. המרכז בחר כנראה "לאזן" את רמת הקושיבשני הפרקים ולהוסיף שאלות מעט קשות ביותר בהמשך. לא נוכל לדעת בכל מקרה.
(3) המרכז לקח גם את השאלות הראשונות בכל מקבץ. היה אולי ניתן לחשוב שהשאלות הראשונות בכל מקבץ (שהן הקלות ביותר במקבץ) ירדו אולם לא כך הדבר.
המרכז לקח לפעמים גם את השאלות הראשונות במקבץ (וגם את השאלות הראשונות בגרפים).

מילולי - המרכז לא לקח רק את שלושת ההשמ'שים האחרונים אלא לקח מהכל: מהתחלה, מהאמצע ומהסוף. גם פה, זה "נגד ההיגיון" אולם שוב, זה כנראה מתוך רצון לאזן את הרמה של הפרק.

אנגלית - כאן ההתאמה של המרכז הייתה By the book.
כפי שניתן לראות, המרכז בחר להוריד רק את השאלות הראשונות בכל מקבץ. הוא בחר להשאיר בשני הפרקים רק את 8 ההשמ'שים האחרונים ורק את 4 הריסטיינטמנטס האחרונים. בהבנת הנקרא כמובן שהוא לא נגע.
אם משווים בין טבלת הנרמול בסוף הבחינה של 16H לזו של PS1H ניתן לראות שבציוני הקצה (140+) כל טעות מובילה לאותו ציון אבל מעבר לזה כל טעות תהיה קשה איתך יותר ב-PS1H לעומת 16H (כי בPS1H יש פחות שאלות בכל פרק).

זאת אומרת שההמלצות המעשיות יהיו כאלה:
כמותי - חוץ מ"ההשוואה כמותית" יש להוריד את שאלה מס' 1 בפרק (אם יש כזאת וההשוואה כמותית לא בתחילת הפרק).

יש לתת דקה לכל שאלה בכל מקרה. תוספת הזמן במקרה של "פרקים קלים" (בהם ההשוואה כמותית בסוף הפרק) לא תועיל לך כמו שאתה אולי חושב.
מחקר הראה שכנבחן מקבל תוספת זמן של 20% בפרק הכמותי, הוא ישפר את ציון הכמותי שלו ב-1.5 נקודות בלבד.
במקרה שלנו, תוספת של אולי דקה יותר ממה שצריך במקרה הרע(שהיא 5-6% יותר מהזמן ש"צריך") לא תביא לשיפור של יותר מנקודה לציון הכמותי שלך.
אז אתה יכול להיות רגוע לגבי הזמן.

אנגלית - להשאיר את 8 ההשמ'שים האחרונים ואת 4 הריסטייטמנטס האחרונים ולא לגעת בהבנת הנקרא.


מקווה שעזרתי. בהצלחה!
לתחילת העמוד
אלעד שווייצר (פסיכו) הצג רשימה נפתחת
מנהל פסיכו
מנהל  פסיכו
צלמית
מנהל הפורום

הצטרף: 02/מאי/2006
כתובת: תל אביב
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 18183
  ציטוט אלעד שווייצר (פסיכו) ציטוט  הגב למאמרתגובה קישור ישיר לפירסום זה פורסם: 02/יוני/2013 ב- 20:53
אל תבדוק את 16H - היא לא משקפת באמת.
זו בחינה שהמרכז הוציא במהירות כי הוא היה חייב, אך הסטטיסטיקות שלה ככל הנראה אינן מדויקות.
פסיכו - פסיכומטרי חינם!
לתחילת העמוד
 הגב למאמר הגב למאמר

קפוץ לפורום הרשאות פורום הצג רשימה נפתחת



דף זה נוצר ב .236 שניות.
  Copyright © 2007 Psycho.co.il All rights reserved.