פסיכומטרי

  שאלות נפוצות שאלות נפוצות  חפש בפורום   לוח שנה   רישום משתמש חדש רישום משתמש חדש  התחבר [משתמש קיים] התחבר [משתמש קיים]

מכתב תודה ומספר עצות

 הגב למאמר הגב למאמר
מחבר
  נושא חפש נושא חפש  אפשרויות הודעה אפשרויות הודעה
aviv28 הצג רשימה נפתחת
חבר חדש
חבר חדש


הצטרף: 07/דצמבר/2013
כתובת: ירושלים
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 15
  ציטוט aviv28 ציטוט  הגב למאמרתגובה קישור ישיר לפירסום זה נושא: מכתב תודה ומספר עצות
    פורסם: 04/אוגוסט/2014 ב- 16:56
שלום לכולם,
קוראים לי אביב וניגשתי לפני חודש למבחן הפסיכומטרי. אמנם חודש עבר מאז, אבל בעקבות אילוצים כלשהם בתקופה האחרונה, עד עכשיו לא ממש התאפשר לי לכתוב ולפרסם כאן.
אני כותב כאן כדי להגיד תודה למפעילי האתר ולפועלים בו, ולענות על מספר שאלות של אלו ששואלים את עצמם "האם ללמוד לבד".

ראשית, אני פשוט רוצה להגיד תודה מכל הלב. נכון, הפסיכומטרי דורש עבודה ולמידה עצמית (נראה לי שאין יותר מדיי קיצורי דרך), אבל אני חייב להגיד שהרבה מכך זה בעקבות הספרים, ההסברים, התרגול המיוחד, והאוזן הקשבת כאן בפורום (שלמרות ההסברים והתשובות שבערך דומות בכולם, תמיד קיבלתי את ההסבר השונה שהתאים לי כאשר הייתי צריך).
תיראו, אולי זה ייראה כפרסום או משהו כזה אבל באמת שלפני מספר חודשים התלבטתי עם מי ללכת (לאחר שהבנתי שאני הולך על לימוד עצמי), ואני מברך את עצמי שהלכתי על פסיכו. להמליץ במאה אחוז אני לא יכול, משום שאין לי ידע וניסיון בכלל בנושא/עם מכונים, ולכן אני אומר לכל אחד לעשות את הבדיקות באינטרנט ואת החושבים של עצמו כדי לדעת "מי הכי טוב/שווה/מתאים". מה שכן אני יכול להגיד, בוודאות, שקיים בערכה ספר שנקרא פסיכו-כיס שמכיל את כל הטריקים, ההסברים, הניתוחים והדוגמאות לשאלות שבפסיכומטרי, בצורה דיי מקיפה וכוללת (אני אומר זאת לא רק כי באמת אני מודה לפסיכו וחושב שזו הדרך להערכה, אני יודע מחברים שהיו במכון או שתיים בשוק הפסיכומטרי כדי לדעת שספר כזה מקיף וכולל אין לאף אחד).

לגבי האם ללמוד לבד אני לא יודע לענות. מה שכן אני יכול להגיד, שהבחירה שלי בלימוד עצמי נבעה, בין היתר כי אני מכיר את עצמי מבחינת העדפות לימוד, השקעה וכדומה. אני לא יודע אם זה מתאים לכל אדם כי אני חושב שיש אנשים שכן צריכים מישהו שיישב עליהם וידרבן אותם, ובאמת זה לא קל לעשות את זה לבד. אני אהיה גלוי, ואומר שאלמלא הציון שקיבלתי בפסיכומטרי, סביר שהייתי נבחן שוב, והפעם באחד המכונים. לכן, אם החלטתם שאתם יכולים לעשות זאת לבד, תעשו זאת בצורה רצינית ותהיו שלמים עם בחירתכם (לדעתי כסף וזמן צריכים להיות השיקולים הפחות חשובים).

לסיום, מספר טיפים חשובים לאלה המתחילים ללמוד:
אני לא חושב שזה חובה לסמן מטרה לפני (ציונים/מה אתם רוצים ללמוד), אבל לדעתי ברגע שתסמנו את המטרה, עשיתם כברת דרך משמעותית בהסתכלות ובגישה כלפי המבחן.
השקעה- בהסתכלות לאחור, ככל שתפתרו ותתרגלו יותר- ככה תפיקו מכם יותר וסביר שגם הציון יהיה בהתאם. נכון, התרגילים חוזרים על עצמם, הטעויות הן אותן טעויות (ויש המון נקודות משבר) אבל לא אני ולא אתם המצאנו את הגלגל, ולכן אל תתמקדו בכמה המבחן לא משקף או לא הוגן או אולי יתבטל בקרוב, תתמקדו בלפתור עוד סימולצייה או שתיים. דבר נוסף שלדעתי יתרום לכם יותר מאשר אתם תתרמו, אם כל יום תקדישו עשר דקות כאן בפורום, תעברו על שאלות של אנשים ואל תתביישו לפתור, אתם לא מאמינים כמה ייכנס לכם לראש במהלך כזה (ועל הדרך תעלו את הפופולריות ואת העניין כאן).
תאמינו בעצמכם!- תראו גם אני באותו יום של הפסיכומטרי נתקלתי בהרגשה נוראית, לחץ ושאר קשיים שלפני מבחן. לכן, תאמינו בעצמכם, סך הכל פסיכומטרי זה לא המטרה שלכם זה עוד מכשול בדרך אליה. כמו כל דבר, אני מאמין גם בעוד שנה או שנתיים, אחרי מספר מבחנים קצת יותר רציניים באוניברסיטה, בדיעבד גם זה יראה כעוד מבחן מצחיק. שורה תחתונה קחו את הדברים בפרופורציות, ותכניסו לראש שזאת הפעם הראשונה והאחרונה.

לסיכום, מקווה שקראתם והשכלתם, ולא משנה אם אתם לפני התקופה שנקראת פסיכומטרי (והיא דיי נוראית), או במהלכה, מקווה שהדיון כאן ייתן לכם מעט.
אלעד שווייצר וטל טסונה והאחרים שמאחורי הקלעים (מאמין שיש כאלה), באמת המון תודה על הכל, אני מעריך אתכם מאוד, ומאחל לכם שתתפתחו ותצליחו בענף.

אביב.
לתחילת העמוד
 הגב למאמר הגב למאמר

קפוץ לפורום הרשאות פורום הצג רשימה נפתחת



דף זה נוצר ב .188 שניות.
  Copyright © 2007 Psycho.co.il All rights reserved.