מר. פסיכו, שלום וברכה,
שמעתי אודותיך לא רק כאל מאסטר-פסיכו בפתרון שאלות אלא גם כאל מישהו שיכול לייעץ כללית בנושא שיטות לימוד והתאמה אישית של תוכנית לימודים.
שמי עומר, עשיתי קורס ב'קידום' לבחינה של אוקטובר 09 והוצאתי 654. חסר לי בערך 10 נק' כדי להתקבל להנדסת מחשבים בעברית או בבר אילן. אני חש שאני מסוגל להגיע ל 10 נקודות האלו, מה גם שזאת תהיה הבחינה השניה שלי.
אם אני מבין נכון, הבחינה של סוף מרץ היא הצ'אנס האחרון לקראת לימודים אקדמאים שנה הבאה - כך שאין לי אפשרות לניסויים נוספים.
אולם, אני נמצא במסגרת לימודית נוספת ואני לא רוצה להתנתק ממנה שנית (לכן לא נרשמתי לקורס נוסף)
עד עכשיו התכנון הכללי שלי מסתכם במשפט הבא:
3 שעות כל ערב של חזרה על החומר (שאני קצת זוכר) ובעיקר על הנושאים שהייתי חלש בהם בפסיכו' הקודם ולעשות הרבה סימולציות.
1. האם צריך להשקיע יותר זמן בכל יום או שעד השבועות האחרונים לפני הבחינה שלוש שעות ביום נשמע זמן סביר?
2. הספרים שלי לא כאלה מלאים. יש לי חוברות ריקות וכמה שאלות כמעט מכל נושא. אין סימולציות ריקות. לקנות עוד ערכת ספרים בכל זאת? מה אם ספרים מחוקים?
3. אשמח אם תוכל לעזור לי לתכנן תכנון רציני שיעזור לי להבטיח את ה10 נקודות החסרות (לפחות) כי כפי שציינתי- למיטב ידיעתי זו ההזדמנות האחרונה השנה.
אם זה יכול לעזור לך לעזור לי (:-) אני מוסיף פה פירוט לגבי התחקור שלי על תוצאות הבחינה הראשונה שלי:
פרק כמותי-ציון 131:
קשיים:
הפריע לי בעיקר הענין של הזמן. היה מסתיים מבחן בלי שהגעתי לכל השאלות. התעכבתי על שאלות יותר ממה שהייתי צריך והפסדתי שאלות קלות יותר. גם מה שהספקתי היה בלחץ של הזמן והלחץ גרר הרבה טעויות שטותיות כמו: חישוב מוטעה, לא קראתי את כל הנתונים, לא עניתי על מה ששאלו.
לכן, דרך הקורס בניתי אסטרטגיה של סבבים שנותנת יותר זמן לשאלות שכבדות לי יותר, כשאני משאיר 5 דקות אחרונות להסקה מתרשים:
אסטרטגיה: בסבב ה1 עונה על כל השאלות בנושאים שיותר קל לי (גאומטריה,אלגברה) ועל שאלות שרואה את הפתרון ישר. בסבב 2 עשיתי את הבעיות, סיפורים אלגברים, ושאלות שנזקקתי ליותר מחשבה (בד"כ שאלות עם טקסט מילולי). עם היה זמן לסבב 3 הייתי עונה על שאלות בנושאים שאני חלש (הסתברות וצירופים, בעיות ממוצע, מספרים שלמים).
תוצאות:לרוב בסימולציות הגעתי ל18-20 תשובות נכונות.
פרק מילולי- ציון 127:
ברוב הדברים הולך סבבה.
קשיים:
1.השלמת משפטים- עבדתי עם שיטת עבודה של קידום שאומרת לתמצת את המשפט ולהתאים לכל תשובה אפשרית. לפעמים זה עזר, לפעמים לא. היו שאלות שפשוט זרמתי עם ההיגיון הפשוט.
2. הגיון- בד"כ לא היה לי מספיק זמן לפתור את כל שאלות ההיגיון. בזמן קצר לא הייתי מסוגל להגיע לתשובה אחת אפשרית. אם יותר זמן ורוגע הייתי מצליח. לא קלטתי מספיק את שיטות העבודה של קידום (למשל, איך לעבוד בשאלות אמת ושקר) ובחלק מהשאלות ( הגיון צרוף- הסקת מסקנה, 'מה סותר' וכדומה ) השיטות לא ממש עזרו ופשוט סמכתי על ההיגיון שלי וכאמור זה לא עמד במגבלות הזמן.
אסטרטגיה: הייתי מקציב זמן לכל נושא. מוב"י-דקה. אנלוגיות 3 דקות.פטל- 3דקות.הבנת הנקרא- 7דקות.השלמת משפטים- 5 דקות. הגיון- 5דקות.
תוצאות: לרוב הגעתי ל20-22 שאלות נכונות.
אנגלית 119-
האנגלית שלי בעקרון טובה. עמדתי כמעט תמיד בזמן. אך איני מאלו שהיו מסיימים כמה דקות לסוף. לרוב התוצאות היו בסדר. הקריאה בהבנה לוקחת לי זמן. ככל שאני מרוכז יותר בקריאה אני מבין יותר.
קשיים:
השלמת משפטים- תמיד היו טעויות בשתים-שלוש מילים הקשות שבסוף.
ניסוח מחדש- בסדר. אם לא שמים משפטים מבלבלים ומכשילים יותר מדי.
הבנת הנקרא- שיטת העבודה של קידום היא לקרוא ע"פ מה ששואלים ולא את כל המאמר והסתדרתי עם זה בסדר. אלא שלפעמים התחושה היתה שלא מצליחים להגיע להבנה שלמה של התוכן שכן קראתי ואז הייתי פותר תשובות יותר לפי ההקשר אפילו שלא מבין עד הסוף.
אסטרטגיה: השלמת משפטים -6 דקות, נסוח מחדש -7 דקות. הבנת הנקרא- כל קטע 6 דקות.
תוצאות: בסימולציות לא היתה בהירות חד משמעית כמה תשובות יהיה נכונות: היו פרקים שכמעט הכל נכון, והיו פרקים באזור של 17 נכונות.
ותירוץ אחרון...בפרקי אנגלית של הבחינה שלי ממש נפלתי כיון שהיו 2 פרקים בלבד. הראשון בהתחלה והשני בסוף אחרי שעתיים וחצי לחוצות של 3 כמותי ו-3 מילולי. ממש עצרתי באמצע לנוח כי אחרת זה סתם קריאה מהירה בלי להבין כלום.
בתודה מראש ובברכה,
עומר.