מחבר |
נושא חפש אפשרויות הודעה
|
shay123hay
חבר בכיר
הצטרף: 27/יולי/2015
כתובת: נתניה
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 282
|
ציטוט תגובה
נושא: עזרה במשביר קטן פורסם: 21/אוקטובר/2015 ב- 17:05 |
אומרים שפסכומטרי אסור להסתמך על הציור
האם זה אומר שאם משולש נראה קהה זווית בפסיכומטרי הוא לא קהה זווית אם אני לא יוכיח זאת??
או כל העניין לגבי הסתמכות על ציור בפסיכומטרי זה לעניין הערכת סדר גודל של צלע זווית שאסור להסתמך על הציור ?
|
|
אלעד שווייצר (פסיכו)
מנהל פסיכו
מנהל הפורום
הצטרף: 02/מאי/2006
כתובת: תל אביב
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 18183
|
ציטוט תגובה
פורסם: 21/אוקטובר/2015 ב- 21:46 |
כתוב שהסרטוטים לא בהכרח מדויקים, אבל בפועל ברוב המקרים הם כן מדויקים.
הכוונה היא בעיקר שלא ניתן להסיק לגבי גדלים של זוויות וצלעות, אבל שוב - לרוב דווקא כן אפשר.
אם קו נראה ישר הוא בהכרח ישר.
אם משולש נראה קהה זווית הוא לא בהכרח קהה זווית (ובפעם השלישית - כמעט תמיד הוא כן יהיה קהה זווית).
|
|
|
shay123hay
חבר בכיר
הצטרף: 27/יולי/2015
כתובת: נתניה
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 282
|
ציטוט תגובה
פורסם: 22/אוקטובר/2015 ב- 07:27 |
אז לפי מה שאתה אומר
בסרטוטים כן אפשר להסתמך כלומר משולש שנראה קהה הוא קהה זווית וקו שנראה קו ישר הוא קו ישר( אלא אם כן אני מזהה בשאלה משחק זוויות שישפיעו על המשולשים שאז צריך לבדוק אבל בכללי אין צורך)
אבל לגבי אומדן גודל של צלעות,זוויות טוב לבדוק ולא להסתמך על הציור
לזה התכוונת אלעד?
|
|
טליהטליה
חבר בכיר
הצטרף: 19/אוקטובר/2015
כתובת: צפון
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 1042
|
ציטוט תגובה
פורסם: 22/אוקטובר/2015 ב- 11:46 |
אולי יכול לעזור- יש במבחן שלושה סוגי סרטוטים.
1) סרטון אמין- קווים ישרים הם באמת ישרים, צורות משוכללות באמת משוכללות
2)סרטוט גמיש- לדוגמא משולש שווה שוקיים הוא באמת שווה שוקיים אך אין לדעת על גודל הצלעות והזוויות לפי הסרטוט (גמיש זה אומר שאפשר למתוח את המשולש לכל מיני גדלים וזוויות)
3)סרטוט חרטוט- לא יודעת אם יש הרבה כאלה, אבל הם שקריים בכוונה. ואז צריך להסתמך על הנתונים ולא על הסרטוט. (סתם צורה כלשהי, לא בהכרח נראית כמו שהיא מצויירת בסרטוט- משולש שנראה שווה שוקיים- לא בהכרח שווה שוקיים וכו'..
|
|
טליהטליה
חבר בכיר
הצטרף: 19/אוקטובר/2015
כתובת: צפון
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 1042
|
ציטוט תגובה
פורסם: 22/אוקטובר/2015 ב- 11:48 |
ויש לי שאלה בהסתברות- אם מטילים קוביה הוגנת פעמיים מה הסיכוי להוציא באחת ההטלות 3 ובהטלה הבאה 2? אשמח לפתרון באמצעות מאורע משלים.
תודה
|
|
אלעד שווייצר (פסיכו)
מנהל פסיכו
מנהל הפורום
הצטרף: 02/מאי/2006
כתובת: תל אביב
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 18183
|
ציטוט תגובה
פורסם: 22/אוקטובר/2015 ב- 12:04 |
אני אתן לך כלל אצבע מאוד פשוט -
תמיד אפשר להסתמך על הסרטוט, כולל על גדלים של צלעות וזוויות, אלא אם כן לפי הנתונים אתה מזהה שהסרטוט גמיש (אפשר לשנות ולשחק איתו)
|
|
|
טליהטליה
חבר בכיר
הצטרף: 19/אוקטובר/2015
כתובת: צפון
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 1042
|
ציטוט תגובה
פורסם: 22/אוקטובר/2015 ב- 23:43 |
עדיין לא הבנתי את השאלה שלי :)
ויש לי שאלה בהסתברות- אם מטילים קוביה הוגנת פעמיים מה הסיכוי להוציא באחת ההטלות 3 ובהטלה הבאה 2? הבנתי שעושים שישית כפול שישית ועוד שישית כפול שישית.
אבל מהם המקרים שמחשבים באמצעות מאורע משלים?? בכל הניסיונות שעשיתי לא הגעתי ל 1/18..
|
|
אלעד שווייצר (פסיכו)
מנהל פסיכו
מנהל הפורום
הצטרף: 02/מאי/2006
כתובת: תל אביב
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 18183
|
ציטוט תגובה
פורסם: 23/אוקטובר/2015 ב- 00:52 |
למה מאורע משלים? זו שאלה פשוטה.
בקובייה הראשונה יש לך 2 תוצאות רצויות מתוך 6 (יכול לצאת 2 או 3).
בקובייה השנייה יש לך רק תוצאה אחת מתוך 6 - זו שלא יצאה בקובייה הראשונה.
2/6 * 1/6 = 2/36 = 1/18
|
|
|
אלעד שווייצר (פסיכו)
מנהל פסיכו
מנהל הפורום
הצטרף: 02/מאי/2006
כתובת: תל אביב
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 18183
|
ציטוט תגובה
פורסם: 23/אוקטובר/2015 ב- 00:54 |
מאורע משלים זה כששואלים מה הסיכוי לקבל לפחות באחת הקוביות 3?
ואז, יותר קל לחשב מה הסיכוי לא לקבל בכלל 3 (5/6 * 5/6), ואת זה להפחית מהסך הכל - 36-25=11 --> 11/36
|
|
|
טליהטליה
חבר בכיר
הצטרף: 19/אוקטובר/2015
כתובת: צפון
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 1042
|
ציטוט תגובה
פורסם: 23/אוקטובר/2015 ב- 10:42 |
מעולה תודה. זה אומר שמאורע משלים מחשבים רק בשאלות "לפחות".
עכשיו הבנתי שאם ארצה לחשב את כל המקרים המשלימים (שלא יוצא בהם 2 או 3 ) אצטרך להתייחס לכל המספרים בקובייה.. ובגלל מאורע משלים לא כדאי כאן.
|
|
אלעד שווייצר (פסיכו)
מנהל פסיכו
מנהל הפורום
הצטרף: 02/מאי/2006
כתובת: תל אביב
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 18183
|
ציטוט תגובה
פורסם: 23/אוקטובר/2015 ב- 17:39 |
בדיוק
|
|
|