ציטוטתגובהנושא: מחזק - מחליש פורסם: 24/פברואר/2016 ב- 14:14
חשיבה מילולית עמוד 331.
שאלה 34:
לדעתי, הנתון מחזק גם את מסקנה א'.
אנו יודעים שבחדרים א,ג ניתנה אספקת מים שוטפת, כך שהתנאים בחדרים הללו זהים, חוץ מהמוסיקה. בחדר א' הצמחים חיו יותר זמן מהצמחים בחדר ג', משמע, מוזיקה מזרחית בקול רם (שהייתה המשתנה היחיד בין שני החדרים) מאריכה את חייהם של הצמחים.
שאלה 35:
הנתון מחזק גם את מסקנה ב'.
אותו הסבר - אין הבדל בתנאים בין חדר ב' לחדר ג', חוץ מהמוזיקה. הצמחים בחדר ב' חיו יותר, כלומר מוזיקה מזרחית חלשה מאריכה את חיי הצמחים.
כדי "לחזק" משהו, את צריכה להוסיף עובדה שמשפיעה עליו. מכיוון שאין שינוי במה שהמדענים כבר ידעו לגבי החדרים הנ"ל בשני המקרים שתיארת, אין סיבה שמסקנתם לגביהם תתחזק. היא הייתה נכונה (ע"פ השאלה), נותרה נכונה, אך לא התחזקה או הוחלשה.
אתה לא יכול לפרסם נושאים חדשים בפורום זה אתה לא יכול להגיב על נושאים בפורם זה אתה לא יכול למחוק את הודעותך בפורום זה אתה לא יכול לערוך את הודעותך בפורום זה אתה לא יכול ליצור סקרים בפורום זה אתה לא יכול להצביע בסקרים בפורום זה