הצטרף: 19/אוקטובר/2015
כתובת: צפון
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 1042
ציטוטתגובהנושא: עוד כמה שאלות פורסם: 26/מרס/2016 ב- 20:58
1. בחיבור צריך לדעת להבחין בין דעה לעובדה. ז"א שאם אני לא מכירה עובדה מסויימת, אני חייבת להתייחס אליה כדעה. לדעתי, עובדה הרבה יותר משכנעת מדעה ולכן שימוש בדעות יכול להוות איזשהו חיסרון.
האם מותר להמציא עובדות/ מאמרים / דברים שנשמעים חכמים?
"במאמר שכתבה טליה נכתב כי ככל שאדם חלש יותר כך הוא נוטה לעזור יותר"
(אם יש צורך, אחרי המבחן אכתוב מאמר כזה... :D אבל מישהו בודק?? שואלת בכנות.)
2. שאלה מסימולציה 1 של חכימא:
רב פקד שועלי, סגן מפקד תחנת תל אביב יפו, התראיין עבור תחנת הרדיו "קול הדממה", והצהיר כי "אמנם אני רוכש כבוד רב לממונים עלי, אך כשאדם אוחז בפטיש, מטבע הדברים כל בעיותיו תתחלנה להראות כמו מסמרים".
לאילו מהמצבים הבאים ייתכן כי רב פקד שועלי התכוון?
1) כוונת המשטרה להפחית את תאונות הדרכים על ידי החמרת האכיפה, ולא על ידי חינוך לבטיחות.
2)כוונת המשטרה לפתוח מתקן חדש להכשרת שוטרים, בסמוך למתקן ההכשרה הישן.
התשובה היא 1.
לא לגמרי הבנתי את המשל. "אמנם אני רוכש כבוד רב לממונים עלי" אומר שהוא אוהב אותם אבל עשה להם משהו רע. אם הוא "אוחז בפטיש" זה אומר שיש לו סמכות כלשהי. הוא דופק את הממונים עליו? מי הם המסמרים?
3.נתונים:
א. רק מי שמידותיו קטנות לובש בגדים קטנים
ב. כל מי שמידותיו גדולות לובש בגדים גדולים.
ג. כל אדם לובש בגדים בהתאם למידותיו.
איזו מהטענות הבאות נובעת מכל אחד מהנתונים בנפרד?
1)אין אדם שמידותיו גדולות ולובש בגדים קטנים
2)אין מי שמידותיו קטנות ולובש בגדים גדולים
3)גוליבר, שמידותיו גדולות, לובש בגדים גדולים.
4)מי שלובש בגדים בינוניים אינו בעל מידות גדולות או קטנות
תודה!
1. מותר אבל עדיף שלא. נבחן שממציא עובדות בעצם אומר למעריך שהוא לא מצליח לחשוב על טיעונים מספיק חזקים.
2. כוונת המשל היא שכשאתה יודע לעשות משהו אחד, אתה חושב רק על פתרון כזה. המשטרה יודעת לאכוף, ולכן זה הפתרון שהיא מציעה, במקום לחשוב על פתרון אחר של חינוך (כי את זה היא לא יודעת לעשות).
אתה לא יכול לפרסם נושאים חדשים בפורום זה אתה לא יכול להגיב על נושאים בפורם זה אתה לא יכול למחוק את הודעותך בפורום זה אתה לא יכול לערוך את הודעותך בפורום זה אתה לא יכול ליצור סקרים בפורום זה אתה לא יכול להצביע בסקרים בפורום זה