פסיכומטרי

  שאלות נפוצות שאלות נפוצות  חפש בפורום   לוח שנה   רישום משתמש חדש רישום משתמש חדש  התחבר [משתמש קיים] התחבר [משתמש קיים]

חלוקת אוצר מילים וספר "ניהול זמנים-פרקי בחינה"

 הגב למאמר הגב למאמר
מחבר
  נושא חפש נושא חפש  אפשרויות הודעה אפשרויות הודעה
נילס הולגרסון הצג רשימה נפתחת
חבר חדש
חבר חדש


הצטרף: 21/יוני/2016
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 5
  ציטוט נילס הולגרסון ציטוט  הגב למאמרתגובה קישור ישיר לפירסום זה נושא: חלוקת אוצר מילים וספר "ניהול זמנים-פרקי בחינה"
    פורסם: 17/יולי/2016 ב- 11:40
שלום אלעד,

יש לי כמה שאלות שרציתי להתייעץ איתך:
1) אני זוכר שקראתי בפורום שאפקטיבי לשנן כ-10 מילים ליום (10 באנגלית,10 בעברית), ובאנגלית רוב היחידות מכילות כ-400 מילים ולפי התכנית לימוד של ה-90 יום כל שבוע (חצי שעה ביום) אמורים לעבור ליחידה שהבאה בתור. זאת אומרת שבשביל להספיק יחידה בשבוע צריך לשנן בערך 57 מילים ליום וזה רק באנגלית? או שאתה יוצא מנקודת הנחה שהרוב כבר יודעים כ-60% מהמילים בכל יחידה ואז זה מתקזז לבערך 20 מילים ליום באנגלית..
2)ובמילון בעברית אם כל יחידה זה כ-200 מילים אז לשנן כל יום בערך 28 מילים?
*לא הבנתי אם את כל המילים אחרי הקו האנכי צריכים לדעת בעל פה? למשל במילה אסם כתוב מחסן תבואה קו אנכי אמבר,גורן,מגורה,ממגורה,מתבן,מטמורת,סילו. מספיק לדעת שזה מחסן תבואה או עד שאני לא זוכר שזה גם סילו מטמורת וכ'ו זה לא נחשב שאני ידוע? או למשל מספיק לדעת שהדיוט זה נטול ידיעות בתחום מסוים או שצריך גם אחרי הקו האנכי לזכור קוטל קנים?
3)איך אתה ממליץ לשנן את המילים? לשנן כל יום x מילים וביום השביעי לחזור על כל היחידות אחורה? למחרת כל יום לשנן שוב את המילים שנלמדו אמש? כשאני אגיע ליחידה 7 זה הצטבר ואצטרך באותו שבוע לרפרף על כל שאר היחידות שנלמדו?
4)אני קניתי את הערכה המלאה הכחולה וקיבלתי את כל הספרים בצבע תכלת ורק ספר אחד "פסיכומטרי-ניהול זמנים-פרקי בחינה" בצבע אפור-כחול כהה, זה מעודכן? זה ספר אחד שמכיל גם ניהול זמנים וגם פרקי בחינה? פשוט באתר זה נמכר כ-2 ספרים עצמאיים..
5) את המקראות באנגלית כדאי לקרוא ברצף גם אם יש מילים שתוקעות ואני לא מבין ובסוף לנסות לתרגם לבד ולהשוואות לתרגום שבספר או כל פסקה בהתחלה שאני קורא לנסות לתרגם ולהבין? כדאי גם להוציא מילים שאני לא מכיר ולשנן אותם או שהמקראות נועדו בעיקר לרצף קריאה והן לא מכילות מילים עם סיכויי פגיעה שכדאי להתעכב עליהן?

6)מצטער על המגילה

תודה רבה.    
לתחילת העמוד
אלעד שווייצר (פסיכו) הצג רשימה נפתחת
מנהל פסיכו
מנהל  פסיכו
צלמית
מנהל הפורום

הצטרף: 02/מאי/2006
כתובת: תל אביב
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 18183
  ציטוט אלעד שווייצר (פסיכו) ציטוט  הגב למאמרתגובה קישור ישיר לפירסום זה פורסם: 17/יולי/2016 ב- 12:07

היי נילס,

1. יוצאים משתי נקודות הנחה - א) כולם יודעים חלק מהמילים. ב) כמעט אף אחד לא יצליח לדעת 100% מהמילים, המטרה היא ללמוד כמה שיותר. ג) (למרות שאמרתי שתי נקודות) - 10 מילים ביום זה ממוצע, הוא תלוי בזמן שמשקיעים, ביכולת הזיכרון ועוד.

2. המילים אחרי הקו האנכי הן מילים נרדפות שגם מופיעות במילון, זה רק עוד כלי עזר לשנן גם אותן. מספיק לדעת את הפירוש של המילה, במילים הנרדפות אתה תיתקל בהמשך.

3. זה מאוד אינדבדואלי, כל אחד לומד וזוכר אחרת. יש שיעור על שיטות ללימוד מילים, אתה בוחר מה שהכי נח לך. הכי טוב זה לבדוק מה עובד לך הכי טוב.

4. זה ספר ניהול זמנים רק עם כריכה שונה. בהתחלה קראנו לו ככה, ואז הוצאנו ספר נוסף של פרקי בחינה אז שינינו את השם רק ל"ניהול זמנים". יש ספר אחר של פרקי בחינה

5. אני ממליץ לקרוא ברצף ולנסות להבין מההקשר, ובסוף לקרוא את התרגום. המטרה היא בעיקר לתרגל קריאה, מילים לומדים בעיקר דרך המילון.

בהצלחה!


פסיכו - פסיכומטרי חינם!
לתחילת העמוד
נילס הולגרסון הצג רשימה נפתחת
חבר חדש
חבר חדש


הצטרף: 21/יוני/2016
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 5
  ציטוט נילס הולגרסון ציטוט  הגב למאמרתגובה קישור ישיר לפירסום זה פורסם: 17/יולי/2016 ב- 12:39
1)אני פשוט מרגיש במירוץ אחר המילים בשביל להספיק לעבור ליחידה הבאה ושחצי שעה ביום זה לא מספיק, אבל אם אני משקיע יותר זמן ודוחס 20-30 מילים ומעלה ביום בכל מילון זה תפסת מרובה לא תפסת מבחינת האפקטיביות של השינון.
2)זאת אומרת שאין דרך או טעם "להימלט" מהמילים הנרדפות שאחרי הקו האנכי, כי בין כה וכה הן כולן תופענה בהמשך כערכים עצמאיים שצריך לדעת?
4)ראיתי שבתכנית לימוד מופיע הספר פרקי בחינה, למרות שהוא לא נכלל בערכה המלאה. כדאי לקנות אותו או שאפשר לדלג עליו בתכנית לימוד?
לתחילת העמוד
אלעד שווייצר (פסיכו) הצג רשימה נפתחת
מנהל פסיכו
מנהל  פסיכו
צלמית
מנהל הפורום

הצטרף: 02/מאי/2006
כתובת: תל אביב
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 18183
  ציטוט אלעד שווייצר (פסיכו) ציטוט  הגב למאמרתגובה קישור ישיר לפירסום זה פורסם: 17/יולי/2016 ב- 13:19
1. תפנים שאתה לא אמור לדעת 100% מהמילים ותעבור הלאה ליחידה הבאה
2. נכון
4. אם תרגיש צורך ויהיה לך זמן תוסיף אותו. אם אתה מסתדר בלעדיו אז לא צריך
פסיכו - פסיכומטרי חינם!
לתחילת העמוד
 הגב למאמר הגב למאמר

קפוץ לפורום הרשאות פורום הצג רשימה נפתחת



דף זה נוצר ב .203 שניות.
  Copyright © 2007 Psycho.co.il All rights reserved.