היי חבר'ה (כן, שוב אני שואל, אני יודע שלפני דקה שאלתי כבר
)
כפי שהכותרת מבשרת-שבוע הבא יש לי מבחן פסיכומטרי שלם (8 חלקים, 3:25 שעות, גם על דברים שטרם למדנו).
אז ראשית, להלן תמונת מצב אישית:
אנגלית-כפי שציינתי בעבר-כמעט ברמה של שפת אם-בניסוח מחדש ובהשלמת משפטים אני במקרה הכי גרוע על 95 אחוזים. כרגע החומר שנלמד הוא השלמת משפטים וניסוח מחדש, אבל שוב-אצלי אין ממש בעיה בכל נושא האנגלית
מילולי-ביום שני היה לנו מבחן מעקב במילולי-מתוך 17 שאלות עניתי על 19 וסווגתי לקבוצה הכי גבוהה כרגע :). המבחן היה מורכב מפ.ט.ל, אוצר מילים, השלמת משפטים (שבזה הולך לי מעולה), ואנלוגיות (שם היו 2 הטעויות שלי, אחת מחוסר ריכוז, והשנייה כי פשוט לא ידעתי, בסוף אני אביא לכם את ה-2 כדי לוודא שהבנתי נכון).
הגיון טרם למדנו, ולגבי הבנת הנקרא-התחלנו לפני שבוע, אבל פה זה נגמר. קיבלתי 71 אחוזים בש"ב (בערך 2 טעויות לפרק היו לי מתוך 3 פרקים). כל הטעויות נבעו מהבנה לא נכונה, ולא מבעיה של זמן. אני מתאר לעצמי שאני אשתפר עם הזמן, כי זו בסה"כ הייתה פעם ראשונה שתירגלתי את זה.
אני מגדיר את מצבי במילולי כיחסית טוב. העברית שלי ברמה גבוהה יחסית (תוצאה של קריאה של מלא ספרים עם תרגום ישן, שם משתמשים במילים שהיום בקושי משתמשים בהן).
כמותי-הנקודה החלשה שלי, ועם זאת, כפי שציינתי בדיון נפרד בתת פורום כמותי, ישנו שיפור.
אתמול למדנו פעם ראשונה הסקה מתרשים, וזה יחסית פשוט, אבל שוב-צריך לתרגל, ואני בטוח שלבד זה הרבה יותר מסובך מאשר עם המורה בכיתה, על אחת כמה וכמה כשיש את גורם הזמן שצריך "להילחם" בו.
אלגברה-הולך לי די טוב, אני מבין את החומר, רק להמשיך לתרגל.
גיאומטריה-עדיין צריך לשנן את כל הנוסחאות והחוקים והתכונות, אבל לאט לאט אני מפתח ראש מתמטי, עד כמה שאפשר לתלמיד ברמה של 3 יחידות
תלת מימד-טרם למדנו
פעולות מומצאות-אני לאט לאט קולט את הקטע. לא קשה, אבל עדיין טעון שיפור (סה"כ 80 אחוז בש"ב).
בעיות מילוליות-הולך טוב :)
בכמותי יש לי 2 בעיות עקריות:
1. זמן-לפני שלומדים לרוץ חייבים ללמוד ללכת, כפי שאני אוהב לומר על כל דבר שלומדים. כשאני הולך (דהיינו פותר בלי זמן) אז הולך לי ממש טוב, אבל כשצריך לרוץ (דהיינו "נגד השעון") אני לא מסתדר טוב הרבה פעמים, אבל כפי שציינתי בדיון נפרד, וכפי שבעבר ייעצתם לי-אני כרגע מעדיף לפתור נכון מאשר לטעות הרבה ולא להבין את התרגילים שאני פותר
2. יותר מדי טעויות של מה בכך-הרבה פעמים אני טועה בשטויות-בין אם זה כי שכחתי מינוס כי חישבתי בראש רק כי לא רציתי שהזמן יתבזב לי, וגם לפעמים אני מפספס נתון (קורה מלא שאני לא פותר שאלה בגיאומטריה רק כי לא ראיתי נתון כמו "AB=BC" וכדומה). המדריכה שלי ייעצה לי להדגיש כל נתון ולקרוא לאט, ובכלל היא אמרה שאם קוראים בעיון, אז אין סיבה שהזמן יהווה בעיה, כי בסופו של דבר עדיף לפתור את השאלה נכון מאשר לרוץ קדימה ובגלל זה לטעות.
אז קודם כל, שאלה על הכמותי:
האם עדיף לי לנקוט במבחן שבוע הבא באסטרטגיה של "אני עוזב את ה-5 הקשות ומתרכז בשאלות 1-20?" או אפילו 1-15? כי אני כרגע ממש לא בפוטנציאל של לפתור את שאלה 25 אני מאמין (בטח אם מדובר באיזו קובייה שלא למדתי בכלל)? מה דעתכם?
מה לדעתכם יכול להעיד המבחן על מצבי? האם להתכונן ברצינות? כי זה מה שאני מתכוון סה"כ... (כולל לימוד עצמאי של הגיון ואם ייצא לי אז גם קובייה)
ולסיום, 2 האנלוגיות שטעיתי בהן, אשמח לתשובות והסבר:
1. ודאות : "אולי"
א. הסכמה : "בטוח"
ב. ארעיות : "לנצח"
ג. החלטיות : "לעולם לא"
ד. התחייבות : "ודאי"
כאן אני חושב שהתשובה היא ב. בטעות סימנתי את ג', כי באותו רגע משום מה הייתי בטוח שארעיות זה משהו קבוע, אף על פי שאני מזמן מכיר את המילה, בלי קשר לפסיכו. אני צודקת אתם חושבים? (אגב, אין יל את התשובה, אני רק רואה באתר אם צדקתי או טעיתי)
2. נמנום : שינה:
א. טלטול : תנעה
ב. טפטוף : זרימה
ג. גמגום : אילמות
ד. הגזמה : שקר
סימנתי את ג, כי חשבתי שהמשפט הוא "נמנום הוא לפני השינה" ואז זה "גמגום הוא לפני אילמות" (כלומר שלב מקדים) או ש"נמנום הוא שינה קלה" ואז זה "גמגום הוא קל יותר מאילמות" או משהו כזה
מה התשובה לדעתכם?
שוב תודה ושבת שלום!
נערך ע"י assafy - 06/פברואר/2009 ב- 15:44