אם יש רוב אז יודעים שיש משהו.
זה לא אומר שיש מיעוט.
רק אם יש כמות מוגדרת, נניח רבע או חצי, ניתן להסיק על השאר שהם לא.
אני אסביר:
נניח ונכנסתצי לכיתה ובה יש 10 תלמידים. שאלתי 6 מהם אם הם אוהבים גלידה והם אמרו שכן.
מותר לי לומר שרוב התלמידים בכיתה אוהבים גלידה? - בוודאי.
אבל מה קורה עם השאר? האם הם לא אוהבים גלידה? - אני לא ידוע, עדיין לא שאלתי אותם.
מצד שני, אם אני נכנס לכיתה, ואחרי בירור קצר אני יוצא בהצהרה שחצי מהילדים אוהבים גלידה.
ברור ששאלתי את כולם, ומצאתי כי חצי אוהבים וחצי לא.
אם במקרה הזה שאלתי רק 5 תלמידים והם אמרו שכן, אסור לי לומר שחצי אוהבים כי זה לא נכון. אולי יש עוד שאוהבים.