פסיכומטרי

  שאלות נפוצות שאלות נפוצות  חפש בפורום   לוח שנה   רישום משתמש חדש רישום משתמש חדש  התחבר [משתמש קיים] התחבר [משתמש קיים]

מבקש המלצות לשיטת עבודה

 הגב למאמר הגב למאמר
מחבר
  נושא חפש נושא חפש  אפשרויות הודעה אפשרויות הודעה
assafy הצג רשימה נפתחת
חבר בכיר
חבר בכיר
צלמית

הצטרף: 01/ינואר/2009
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 968
  ציטוט assafy ציטוט  הגב למאמרתגובה קישור ישיר לפירסום זה נושא: מבקש המלצות לשיטת עבודה
    פורסם: 10/אפריל/2009 ב- 17:50

היי :)

לאחרונה יש לי בעיות עם פרק ההגיון-לפעמים אני צודק בהכל, ולפעמים אני טועה ב-3 שאלות בערך
שמתי לב שהרבה פעמים הבעיה נובעת מעבודה לא מסודרת, ולא בהכרח מאי הבנה של החומר

למשל בשאלה הזו, שנתקלתי בה במבחן שעשיתי הרגע (קידום) :

טלי קנתה 10 מחברות חדשות לשנה א', 2 מכל צבע-סגול, צהוב, שחור, כחול ואדום.
היא החליטה לסדר אותן על ארבעת המדפים בחדרה, לפי הכללים הבאים:
א. 2 מחברות מאותו צבע לא יהיו באותו מדף
ב. מחברת צהובה לא תהיה באותו מדף עם מבחרת סגולה
ג. מחברת אדומה תהיה תמיד עם מחברת כחולה
ד. לא יהיה יותר משלוש מחברות על כל מדף

מה בהכרח אינו נכון, אם ידוע שעל אחד המדפים יש מחברת סגולה וכחולה?

1. יש מדף נוסף, שעליו מחברת כחולה וסגולה
2. יש מחברת אדומה ליד מחברת שחורה
3. יש מחברת צהובה ליד מחברת שחורה
4. יש מחברת סגולה ליד מחברת שחורה
התשובה היא 2
 
אמנם בדיעבד, בלי מגבלת זמן, הצלחתי לפתור את השאלה, אבל גם אז זה לקח לי לא מעט זמן לפשט את השאלה.
בשאלות מהסוג הזה, שמכילות המון נתונים, אני הרבה פעמים "נאבד", ולא מצליח "לעכל" את כל מה שצריך לדעת לגבי שאלות כאלו. שימו לב שבשאלה הזו למשל, יש לי בערך 5-6 חוקים שונים שאני צריך לשים לב אליהם.
מה אתם עושים בשאלות כאלו? יש עצות מועילות לפישוט השאלה/סידור נוח של נתונים?
 
תודה מראש, שבת שלום Smile
לתחילת העמוד
מור תור הצג רשימה נפתחת
חבר מסור
חבר מסור
צלמית

הצטרף: 29/דצמבר/2008
כתובת: חולון
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 45
  ציטוט מור תור ציטוט  הגב למאמרתגובה קישור ישיר לפירסום זה פורסם: 10/אפריל/2009 ב- 18:18

במבט ראשון נראה שצריך פשוט לדלג על השאלה ולחזור בסוף המבחן

אך כשמסתכלים טוב רואים סוג של "פירצה" בשאלה לדעתי
אם רואים רק את סעיף ג' ותשובה מספר 2 רואים שהיא לא נכונה כי ידוע שעל אחד המדפים כבר יש מחברת כחולה+סגולה
 
בכל מקרה בשאלות כאלה פשוט לוקחים אויר ומתחילים לצייר מדפים על המחברת בחינה ורואים מה נכון :)
לתחילת העמוד
assafy הצג רשימה נפתחת
חבר בכיר
חבר בכיר
צלמית

הצטרף: 01/ינואר/2009
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 968
  ציטוט assafy ציטוט  הגב למאמרתגובה קישור ישיר לפירסום זה פורסם: 10/אפריל/2009 ב- 18:33
תודה אבל תראה...
זה מהדברים שחלק רואים וחלק לא רואים. מי שרואה-מצוין. אבל זה לא משהו שאפשר ללמד מישהו או ללמוד ממישהו. זה בדיוק כמו תפיסה מתמטית, שישנם אנשים שצריכים להתחיל לחשב שטחים וזוויות ולבנות משוואות, וישנם אנשים שזה פשוט קופץ להם. זה יותר עניין של "יש לך את זה" מאשר תרגול בעיני (אם כי אכן יש הבדל בין הגיון ותפסיה מתמטית D: )
 
זה נכון מה שאתה אומר, ומאוד הגיוני, אבל בזמן מבחן, כשאתה מתעסק בלקרוא את כל הנתונים, הראש שלך כל כך מוצף בנתונים שאתה לא מצליח תמיד למצוא את הנתון האחד שיפיל לך את האסימון
לתחילת העמוד
davidcoo הצג רשימה נפתחת
חבר בכיר
חבר בכיר


הצטרף: 12/דצמבר/2008
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 382
  ציטוט davidcoo ציטוט  הגב למאמרתגובה קישור ישיר לפירסום זה פורסם: 11/אפריל/2009 ב- 22:42
בס"ד
תרפרף על הנתונים מהר וחפש את הנתונים שהם יותר ברורים.
נתונים מסוג "אינו יכול להופיע" כלומר על דרך השלילה הם נתונים בד"כ פחות ברורים.
אחרי שאתה מגיע למה שנתון תתחיל איתו ותסמן ותעבור על הכללים כאשר כל כלל שמוצה נמחק. מכאן אתה ממשיל לעבוד עם התשובות....
לתחילת העמוד
tsviya הצג רשימה נפתחת
חבר מסור
חבר מסור
צלמית

הצטרף: 07/מרס/2009
כתובת: מרכז
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 41
  ציטוט tsviya ציטוט  הגב למאמרתגובה קישור ישיר לפירסום זה פורסם: 16/אפריל/2009 ב- 13:28
פשוט לקרוא את הנתונים ולהתחיל לצייר וכשאתה מצייר לשים לב שאתה לא סותר את הנתונים.
רק אור וטוב ושמחה תמיד!
לתחילת העמוד
 הגב למאמר הגב למאמר

קפוץ לפורום הרשאות פורום הצג רשימה נפתחת



דף זה נוצר ב .172 שניות.
  Copyright © 2007 Psycho.co.il All rights reserved.