פסיכומטרי

  שאלות נפוצות שאלות נפוצות  חפש בפורום   לוח שנה   רישום משתמש חדש רישום משתמש חדש  התחבר [משתמש קיים] התחבר [משתמש קיים]

הבנת הנקרא

 הגב למאמר הגב למאמר
מחבר
  נושא חפש נושא חפש  אפשרויות הודעה אפשרויות הודעה
אורח מספר 1 הצג רשימה נפתחת
חבר מסור
חבר מסור


הצטרף: 02/מרס/2010
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 52
  ציטוט אורח מספר 1 ציטוט  הגב למאמרתגובה קישור ישיר לפירסום זה נושא: הבנת הנקרא
    פורסם: 08/אפריל/2010 ב- 23:19
שלום לכולם!
 
נבחנתי במועד האחרון בבחינה הפסיכומטרית(אפריל).
 
כבר בתחילת הלימודים לקראת הבחינה ידעתי שאני וקטעי הבנת לא נהיה חברים טובים.מקסימום שלום שלום-ושלא תבוא לי בחלום...
ואכן, כבר על הנסיון הראשון שלי בהבנת הקטע ופתירת השאלות ידעתי שזה לא הולך לכיוון טוב,וזה יהיה האויב הכי גדול שלי בבחינה.
וכך גם קרה..אני מרגיש שלוקח לי יותר מדי זמן לקרוא ולהבין את הקטע..ועד שאני מבין את קטע הקריאה, אני מוצא את עצמי מתחבט הרבה..הרבה מדי זמן בשאלות..לפעמים כמה תשובות נראות לי מתאימות..ואני לא מצליח לסתור אף אחת מהן..וזה משגע אותי..ואז אני מוצא את עצמי בלי זמן, אני מתחיל להילחץ וזה דופק לי את כל הפרק המילולי..
 
ניסיתי לפתור שאלות הבנת הנקרא בלי זמנים(כמובן בלי שאננות יתר) ושמתי לב שממוצע של 9 דקות מספיק לי להבין את הקטע טוב ולענות על כל השאלות נכון..אבל זה הרבה יותר מדי זמן לפרק הזה..
 
אני כנראה יודע מה הבעיה אצלי:אני קורא משפט ולא מצליח לקלוט בפעם הראשונה בגלל שאני לא מספיק מרוכז בהבנה של המשפט, אלא בקריאה עצמה..ורק אחרי שאני קורא שוב את המשפט אני מצליח להבין... המוח שלי עובד מאוד מוזר..חח..
וזה רק מחזק את הדעה שלי שכנראה יש לי בעיית קשב וריכוז...
 
בכל מקרה אני לא מתכוון לוותר לעצמי.אני מאמין שצריך להכיר את האויב שלך כמה שיותר טוב כדי לנצח אותו..(במקרה הזה אני עדיין לא החלטתי אם אני הוא האויב של עצמי או קטע הקריאה) ואני רוצה לתרגל כמה שיותר קריאה של קטעים מהסוג שמופיע במבחן.. בתקווה שאני אצליח להרגיל את המוח שלי להבין טוב יותר ומהר יותר קטעי קריאה...או בעצם להיות חד יותר...
 
אז אם מישהו יכול להמליץ לי על מקור טוב (ספרים או אתרי אינטרנט לתרגול) עם קטעים דומים לאלו שיש במבחן- רצוי כאלו עם שאלות בסוף-אני יותר מאשמח אם הוא יוכל לספר עליהם בפורום..
 
אני מקווה שזה לא בקשה גדולה מדי..
 
ועוד משהו קטן:אם יש מישהו שגם מרגיש כמוני אני אשמח לשמוע, כדי שאני אדע שאני לא היחידי שיש לו את הדפקה הזאת..חח..כי כשדיברתי עם המורה שלי בקורס היא לא כל כך הצליחה להכנס לראש שלי מאחר ואצלה הדברים האלו לא קורים..
 
 
 
 
לתחילת העמוד
tsofnat הצג רשימה נפתחת
חבר חדש
חבר חדש
צלמית

הצטרף: 25/אוגוסט/2009
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 30
  ציטוט tsofnat ציטוט  הגב למאמרתגובה קישור ישיר לפירסום זה פורסם: 09/אפריל/2010 ב- 10:53
א. שלום קוראים לי צפנת ואם אי פעם הצלחתי בקטעי קריאה זה מקרה של יותר מזל משכל, יש משהו בקשר לזה עם קשיי ריכוז כי גם לי יש קושי די קשה בריכוז, ואין לזה אגב, שום קשר לספרים אני קוראת המון.
כמו שקוראים לזה זו הבנת הנקרא ולרוב האנשים זה נראה בנאלי שהפעם האחרונה שבדקו לנו רק את היכולת הזו בלי לשלב ידע מסוג אחר הייתה ביסודי לכן, הסיכוי להשתפר בזה הוא לא גדול כמו להשתפר בכמותי או אפילו אנגלית.
ב. זה לא אומר שאתה צריך לוותר! אבל אני לא חושבת שאפשר להתכונן לזה יותר מדי, תנסה לעבוד יותר על טכניקות של קריאה מהירה ולא לקרוא את כל הקטע או חלקים גדולים ממנו תעבוד על יכולת האלימינציה שלך ועל הנושאים האחרים במילולי לדוגמא בהיגיון רוב הזמן יש שיטות ודרך מסויימת לפתור תרגיל ככה שיותר קל לא להיתקע עם הפיתרון
ג. זו לא בקשה גדולה אלא יותר בלתי אפשרית, אנסינים בעברית יש רק במבחנים ותרגולי פסיכומטרי תחפש באוגדן מבחנים ישנים ,סימולציות וספרי לימוד של כל המכונים.
ד. אם זה מעודד אותך אבא שלי סיפר לי שמבחן אמריקאי הוא מעולה בשביל להפריד את אלה שבקיאים בחומר מאלה שלא, הבעיה היא השאנשים עם חשיבה יצירתית נכשלים במבחנים כאלה כי הם צריכים לחשוב כמו "כולם" אז הם מצליחים למצוא את הפתרון לשאלה בתשובה "השגויה" כביכול.
ה. הגישה של לא לוותר היא טובה בחיים בפסיכומטרי קצת פחות צריך גם לדעת לעשות תעדוף נכון של שאלות ושאלות שאתה יודע שכנראה אתה לא תצליח לפתור לנסות לעשות ניחוש כמה שיותר מושכל ולעבור הלאה
בכל מקרה בהצלחהSmile
לתחילת העמוד
אורח מספר 1 הצג רשימה נפתחת
חבר מסור
חבר מסור


הצטרף: 02/מרס/2010
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 52
  ציטוט אורח מספר 1 ציטוט  הגב למאמרתגובה קישור ישיר לפירסום זה פורסם: 09/אפריל/2010 ב- 19:37
היי צפנת..
קודם כל תודה שניסית לעזור, אבל..ואני אנסה להיות כמה שיותר עדין-זה לא ממש עזר..
 
אני מסרב להאמין בזה שקטעי אנסיין בעברית הם עניין של מזל. אם הייתי מאמין בזה הייתי יכול כבר לוותר לעצמי עכשיו, ולהסתפק בתשובה די תבוסתנית שזה לא אני אשם-זה השאלות במבחן..זה נשמע קצת לא הגיוני,נכון?LOL
הרי יש בתשובות הגיון כלשהו..אז למה לוותר אם אפשר להבין את ההגיון שעומד מאחורי זה?
נכון שאין בשאלות בהבנת הנקרא תבנית מסוימת, אבל עם התרגול לפעמים יש לך "הארה" , אתה מצליח לתפוס את העניין ומשם הדרך הופכת להיות סלולה..
וזה הסיבה שאני גם לא מוותר..כי אני מאמין שבכל דבר אפשר להשתפר.. אם הייתי חושב אחרת לא הייתי מעלה בכלל את הפוסט הזה..
מה גם שהאופי שלי הוא כזה שעד שאני לא מרגיש שאני טוב במשהו אני לא אניח לעצמי..
 
את האמת..ניסיתי לקרוא רק קטעים מסוימים בהבנת הנקרא, וראיתי שזה לא עוזר, להפך..בקשר למהירות קריאה..זה אחת הבעיות..כשאני קורא מהר, אני לא מבין את הטקסט..בגלל זה ביקשתי מקורות לתרגול..
 
מצטער אבל כשאתה שואף להשיג מעל 700, קשה לנחש כל כך הרבה..
 
בכל מקרה תודה רבה ובהצלחה גם לך..Smile
 
 
 
 
 
 
לתחילת העמוד
dwerkz הצג רשימה נפתחת
חבר בכיר
חבר בכיר


הצטרף: 16/יולי/2006
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 140
  ציטוט dwerkz ציטוט  הגב למאמרתגובה קישור ישיר לפירסום זה פורסם: 10/אפריל/2010 ב- 02:43
תשמע , קודם כל הבנת הנקרא זה גם יכול להיות עניין של מזל ,אני יכול להגיד לך שבתור אחד שלא טעה ב22 סימולציות עד מועד דצמבר באף שאלה בהבנת הנקרא ובמועד דצמבר ההבנת הנקרא לא הלכה לי בשיט,אז יש מידה מסוימת של מזל.
מה עושים כדי להצליח גם בטקסטים שפחות מסתדרים איתם?!?
מתרגלים המון המון טקסטים אבל לא סתם תרגול של מה שיהיה יהיה ,לחפש את הדרך הכי אפקטיבית בשבילך בכל טקסט,לדוגמא אולי לקרוא פסקה 1 ורק אז לעבור לשאלות נקודתיות ואז כלליות,כל הזמן בתרגול לגבש שיטת עבודה קבועה שתהיה לך הכי יעילה וזה משהו שלא עשיתי בדצמבר.הייתי מגיע לכל טקסט ואם הסתדרתי הסתדרתי ואם לא אז לא וזה מה שדפק לי בין היתר את הבחינה

כמה שיותר תרגול+גיבוש שיטת עבודה אפקטיבית בשבילך ישפר את הכמות תשובות שלך בהבנת הנקרא פלאים
לתחילת העמוד
LINORR הצג רשימה נפתחת
חבר חדש
חבר חדש
צלמית

הצטרף: 27/מרס/2010
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 1
  ציטוט LINORR ציטוט  הגב למאמרתגובה קישור ישיר לפירסום זה פורסם: 10/אפריל/2010 ב- 10:42

קישור לכתבי עת שהופיע ב"גלילאו"(מגזין למדע).

כתבי העת הם ברמה של הטקסטים שמופיעים בפסיכומטרי.

אולי זה יעזור לך...
 
לתחילת העמוד
אורח מספר 1 הצג רשימה נפתחת
חבר מסור
חבר מסור


הצטרף: 02/מרס/2010
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 52
  ציטוט אורח מספר 1 ציטוט  הגב למאמרתגובה קישור ישיר לפירסום זה פורסם: 10/אפריל/2010 ב- 11:15
קודם כל- כל הכבוד על הרזומה האדיר שיש לך..כמו שזה נראה כרגע אצלי זה חלומות באספמיא..
 
דבר שני.. איפה המזל פה? יכולת להשפיע על התשובות שענית? אם ענית על זה בחיוב- אז כנראה שזה לא היה מזל..אלא חוסר ריכוז, או עוד מליון ואחת סיבות..
אבל עזוב את הנושא של המזל..הרי גם אם זה היה מזל זה לא היה מעודד אותי כי לא הייתי יכול לעשות כלום ועדיין הייתי נשאר עם אותה כמות טעויות..
 
עוד דבר שלא הזכרתי..אני לא זוכר בדיוק מה מקור הטקסט, אבל יצא לי באחת הפעמים שתרגלתי להיתקל בטקסט שהנושא עליו היה שיווק..אני למדתי בתיכון (במסגרת 5 יחידות כלכלה ומנהל עסקים) את הנושא הזה בוא נגיד ברמה שלא היה לי צורך בכלל בטקסט כדי לענות על השאלות...אבל עדיין משום מה מצאתי את עצמי נאבק בשאלות- כי יותר מתשובה אחת נראתה לי הגיונית..וזה פשוט תסכל אותי...איך זה הגיוני? כאילו השאלות שם הם לא עניין של נכון ולא נכון, אתה פשוט צריך לנחש מה המרכז הארצי רצה שתענה..כאילו זה טלפתיה..איפה ההגיון? 
 
בכל מקרה שיטת עבודה מתאימה אני חושב שיש לי- כמו שהזכרת פה לקרוא פסקה אחת אז לענות על השאלות שנוגעות לפסקה...זאת דרך שאני משתמש בה ואני מרגיש איתה הכי בנוח..
 
וכנראה המסקנה המתבקשת זה רק תרגול- להבין את הרמזים ואת הדפוס של התשובות הנכונות, ולדעת איפה המסיחים מסתתרים..
 ובהזדמנות זאת אני אשאל שאלה מוזרה:
האם יש ספרים שיש בהם רק תרגול של הבנת הנקרא? מישהו מכיר כאלו?
 
LINOR-תודה על הקישור.זה יכול לעזור. הייתי שמח אבל אם היה גם טקסטים מתומצתים יותר, וכמובון אם אפשר גם עם שאלות בסוף הטקסט :-)..כי קשה ככה גם למדוד זמנים..כי כמו שאמרתי אני יכול לענות על שאלות נכון, אבל בלי מימד הזמן של 7 דקות..


נערך ע"י אורח מספר 1 - 10/אפריל/2010 ב- 11:22
לתחילת העמוד
אורח מספר 1 הצג רשימה נפתחת
חבר מסור
חבר מסור


הצטרף: 02/מרס/2010
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 52
  ציטוט אורח מספר 1 ציטוט  הגב למאמרתגובה קישור ישיר לפירסום זה פורסם: 10/אפריל/2010 ב- 11:28
שאלה נוספת..מישהו יודע מאיפה המקורות של הטקסט שמהרכז הארצי משתמש בהם? ניסית פעם לעלות על זה, אבל כל הנסיונות העלו חרס בידי..
לעניות דעתי, ולפי איך שאני מבין את איך שמהרכז הארצי פועל, הסיכוי שהמרכז הארצי לוקח טקסטים שידעו אור , הם קלושים..אבל בכל זאת..?
לתחילת העמוד
dwerkz הצג רשימה נפתחת
חבר בכיר
חבר בכיר


הצטרף: 16/יולי/2006
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 140
  ציטוט dwerkz ציטוט  הגב למאמרתגובה קישור ישיר לפירסום זה פורסם: 10/אפריל/2010 ב- 15:08
זה ישמע קצת מוזר ולחלק לא נכון ,אבל בהבנת הנקרא בבחינה להבדיל נגיד מטקסט בהבנת הנקרא בבגרות בלשון אתה לא באמת צריך להתעמק יותר מידי בלהבין ,חצי מהתשובות רשומות בטקסט והקאץ' הוא בשאלה ,קשה לי להסביר מה הכוונה אני אנסה לתת דוגמא:כששואלים נגיד לדעתו של משה על פי הפסקה ה1 ונגיד שבפסקה ה2 הייתה לו הארה כלשהיא והוא שינה את דעתו אז לא מבקשים ממך להסיק מהי הדעה העכשיוית אם מבקשים לפי פסקה מסוימת אז מה ההייתה הדעה שלו אז.
כשמבקשים ממך באופן כללי מה הייתה הדעה של הכותב או משהו בטקסט צריך לחפש מילים המרמזות על הדעה שלו כמו נגיד להוסיף לכאורה וכו' שזה יכול להעיד על ספקות של הכותב

אין דפוס עבודה קבוע או משהו ברוב השאלות לא צריך באמת להבין אלא רק למצוא סוג של אסמכתא בטקסט לתשובה שאתה מסמן , בד"כ רק השאלות האחרונות הכלליות דורשות ממך סוג של הבנה כלשהיא

מקווה שזה לא יצא מסובך מידי
לתחילת העמוד
 הגב למאמר הגב למאמר

קפוץ לפורום הרשאות פורום הצג רשימה נפתחת



דף זה נוצר ב .188 שניות.
  Copyright © 2007 Psycho.co.il All rights reserved.