פסיכומטרי

  שאלות נפוצות שאלות נפוצות  חפש בפורום   לוח שנה   רישום משתמש חדש רישום משתמש חדש  התחבר [משתמש קיים] התחבר [משתמש קיים]

הגיון צורני-סתירת טענת קיום

 הגב למאמר הגב למאמר
מחבר
  נושא חפש נושא חפש  אפשרויות הודעה אפשרויות הודעה
nati1986 הצג רשימה נפתחת
חבר בכיר
חבר בכיר
צלמית

הצטרף: 10/יולי/2011
כתובת: אשקלון
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 395
  ציטוט nati1986 ציטוט  הגב למאמרתגובה קישור ישיר לפירסום זה נושא: הגיון צורני-סתירת טענת קיום
    פורסם: 04/אוגוסט/2011 ב- 16:34
שלום לכולם
עמ 281 שאלה 27 בספר מילולי של פסיכו.
סתרנו את תשובה מספר 2 בגלל שמלכתחילה התשובה פונה לנישה שהיא "לא מדוזה" ולכן מלכתחילה היא לא יכולה להמשיך לקיים את הטענה כי היא פונה לנישה אחרת?
זאת הסיבה שפסלנו את תשובה מספר 2?
כי לא הבנתי למה היא לא נכונה
תודה לכולם:)
לתחילת העמוד
אלעד שווייצר (פסיכו) הצג רשימה נפתחת
מנהל פסיכו
מנהל  פסיכו
צלמית
מנהל הפורום

הצטרף: 02/מאי/2006
כתובת: תל אביב
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 18183
  ציטוט אלעד שווייצר (פסיכו) ציטוט  הגב למאמרתגובה קישור ישיר לפירסום זה פורסם: 04/אוגוסט/2011 ב- 18:49

כדי לסתור את זה שיש מדוזה טובת לב, צריך כלל שאומר שאין מדוזות טובות לב, או בניסוח צורני: אם יש מדוזה, אז היא אינה טובת לב (ובהצרנה:  מדוזה  -->  לא טובת לב)

נבדוק את התשובות:

(1) טובת לב  -->  לא מדוזה    - תשובה נכונה, היות שניתן להפוך אותה ולקבל:  מדוזה  -->  לא טובת לב

(2) לא מדוזה  -->  טובת לב    - תשובה אינה נכונה, היות שאנו לא מחפשים כלל לגבי מי שאינה מדוזה, אלא כלל לגבי מי שהיא כן מדוזה.

לגבי תשובה (2).
ראשית, היא לא נכונה, מכיוון שזו אינה הטענה שאנו מחפשים.
שנית, אפשר להבין זאת גם בהיגיון - אם מי שאינה מדוזה היא טובת לב, האם זה סותר את זה שיש מדוזה שהיא טובת לב? לא, זה לא קשור. לפי הטענה, מי שאינו מדוזה (למשל, בת יענה) היא טובת לב. זה לא אומר שמי שהיא כן מדוזה לא יכולה גם היא להיות טובת לב.

במקום מדוזות וטוב לב, נקח דוגמה פשוטה ומובנת יותר, אך בעלת אותו מבנה צורני.

כל הילדים אוהבים שוקולד.
האם זה אומר שמי שלא ילד לא אוהב שוקולד? לא, יכול להיות מישהו שאינו ילד וגם הוא אוהב שוקולד.



פסיכו - פסיכומטרי חינם!
לתחילת העמוד
 הגב למאמר הגב למאמר

קפוץ לפורום הרשאות פורום הצג רשימה נפתחת



דף זה נוצר ב .109 שניות.
  Copyright © 2007 Psycho.co.il All rights reserved.