מחבר |
נושא חפש אפשרויות הודעה
|
michaelg
חבר מסור
הצטרף: 04/ינואר/2012
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 53
|
ציטוט תגובה
נושא: תלת מימד פורסם: 07/מרס/2012 ב- 19:59 |
שלום,
שאלה ראשונה:
תרגיל 13 עמוד 311, ספר חשיבה כמותית.
בקובייה שמקצועה X ס"מ העבירו אלכסון פנימי AB.
מהו אורך האלכסון AB (בס"מ)? התשובה היא: Xשורש3
לא הבנתי:
בתשובות עשו בנית עזר אלכסון BC ואז נוצר המשולש ABC.
מאיפה יודעים שמשולש ABC הוא משולש ישר זווית, הרי הזווית 90 לא נמצאת על כל זווית ACB> אלא רק על הריבוע שבתוך הקובייה?
שאלה שנייה:
תרגיל 31 עמוד 315, ספר חשיבה כמותית.
נקודה A היא מרכז הפאה העליונה של הקובייה שבסרטוט.
אורך מקצועה הקוביה שבסרטוט הוא 4 ס"מ.
מהו שטח המשולש CAB (בסמ"ר)? התשובה היא: 8שורש2
לא הבנתי:
איך אפשר לראות שגובה המשולש ABC שיורד מקודקוד A הוא 4 כמו אורך הצלע של הקובייה?
תודה.
|
|
ערבי
חבר בכיר
הצטרף: 01/נובמבר/2011
כתובת: כרמיאל
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 227
|
ציטוט תגובה
פורסם: 07/מרס/2012 ב- 20:57 |
אין לי את הספר אבל ברור שיש נקודה שאתה לא מבין. שתי שאלותך מבוססות עליה...
שאלה ראשונה - תכנס לאיזה חדר בצורה של ריבוע, ותסתכל על הזווית שבין אלכסון הריבוע (רצפה) ולבין הגובה -> ישרה לא? אי אפשר לצייר אותה בתלת ממד על נייר.
שאלה שנייה - לא משנה מאיפה אתה מוריד את הגובה -> הוא שווה לצלע הקובייה - באותו חדר תדמיין גובה יורד מאיפה שתרצה מהתקרה :P
נערך ע"י ערבי - 07/מרס/2012 ב- 20:58
|
It is a capital mistake to theorize before one has data. Insensibly one begins to twist facts to suit theories, instead of theories to suit facts.
|
|
michaelg
חבר מסור
הצטרף: 04/ינואר/2012
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 53
|
ציטוט תגובה
פורסם: 08/מרס/2012 ב- 20:09 |
תודה על התשובה,
אבל עדיין לא הבנתי את השאלה הראשונה.
כי בתשובות בספר אמרו שזווית C במשולש ACB הוא 90 מעלות, למרות שבאיור מראים שיש זווית 90 על זווית C לא במשולש ACB אלא בריבוע ולכן לא יתכן שזווית C במשולש ACB הוא 90 מעלות. (איור נמצא בעמוד 321, ספר חשיבה כמותית תרגיל 13).
נערך ע"י michaelg - 11/מרס/2012 ב- 19:17
|
|
michaelg
חבר מסור
הצטרף: 04/ינואר/2012
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 53
|
ציטוט תגובה
פורסם: 13/מרס/2012 ב- 16:59 |
מישהו יכול לעזור לי?
תודה.
|
|
ערבי
חבר בכיר
הצטרף: 01/נובמבר/2011
כתובת: כרמיאל
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 227
|
ציטוט תגובה
פורסם: 13/מרס/2012 ב- 17:27 |
אתה לא רואה את הזווית ישרה כי היא מצוירת על דף.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/57/Cube_diagonals.svg/1000px-Cube_diagonals.svg.png
ACC ישרה. תחזור על התגובה שלי ותנסה.
|
It is a capital mistake to theorize before one has data. Insensibly one begins to twist facts to suit theories, instead of theories to suit facts.
|
|
michaelg
חבר מסור
הצטרף: 04/ינואר/2012
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 53
|
ציטוט תגובה
פורסם: 13/מרס/2012 ב- 18:43 |
שלום ערבי,
לצערי אינני עדיין מבין את השרטוט.
צילמתי מתוך הספר להראות לך את השרטוט שהתקשיתי בו.
תודה.
|
|
ערבי
חבר בכיר
הצטרף: 01/נובמבר/2011
כתובת: כרמיאל
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 227
|
ציטוט תגובה
פורסם: 13/מרס/2012 ב- 23:14 |
1-הזווית בתמונה שהעלית היא אותה זווית בתמונה שנתנתי לך
2- הזווית ACB היא אכן 90 מעלות - עוד פעם, להמחיש את זה, תכנס לחדר ותסתכל על אותה זווית שבציר.
|
It is a capital mistake to theorize before one has data. Insensibly one begins to twist facts to suit theories, instead of theories to suit facts.
|
|
אלעד שווייצר (פסיכו)
מנהל פסיכו
מנהל הפורום
הצטרף: 02/מאי/2006
כתובת: תל אביב
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 18183
|
ציטוט תגובה
פורסם: 14/מרס/2012 ב- 00:59 |
AC זה בעצם החיבור בין שני קירות של החדר.
CB זה האלכסון שחוצה את הרצפה של החדר.
הזווית בין הקיר לרצפה היא 90 מעלות (תלוי מי היה הרצף...)
|
|
|