פסיכומטרי

  שאלות נפוצות שאלות נפוצות  חפש בפורום   לוח שנה   רישום משתמש חדש רישום משתמש חדש  התחבר [משתמש קיים] התחבר [משתמש קיים]

מילון אנגלית - פסיכומטרי אקסל

 הגב למאמר הגב למאמר
מחבר
  נושא חפש נושא חפש  אפשרויות הודעה אפשרויות הודעה
eliyahu52 הצג רשימה נפתחת
חבר חדש
חבר חדש


הצטרף: 01/ספטמבר/2014
כתובת: Israel
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 29
  ציטוט eliyahu52 ציטוט  הגב למאמרתגובה קישור ישיר לפירסום זה נושא: מילון אנגלית - פסיכומטרי אקסל
    פורסם: 30/ספטמבר/2014 ב- 01:24
מישהו מכיר מילון אנגלית לפסיכומטרי בפורמט דיגיטלי כל שהוא (רצוי כמובן אקסל)?
אני פשוט רוצה להזין את המילון לתוכנת שינון מילים שאני משתמש בה, וזה נורא מרגיז להכניס את כולם אחד אחד (כפי שאני עושה היום, למרות שיש יתרון בשיטה זו, ראשית היא תורמת לקליטת המילים היות וגם כותבים את המילים ולא רק קוראים, וכן שבפועל מתמקדים יותר בקבוצת מילים קטנה ולא "נאבדים" בכל המילון).

כמובן שהכי טוב אם למישהו (אלעד), יש את המילון של פסיכו, אבל יכול להיות שפסיכו לא רוצים לשחררו לציבור.

בתודה מראש,
לתחילת העמוד
אלעד שווייצר (פסיכו) הצג רשימה נפתחת
מנהל פסיכו
מנהל  פסיכו
צלמית
מנהל הפורום

הצטרף: 02/מאי/2006
כתובת: תל אביב
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 18183
  ציטוט אלעד שווייצר (פסיכו) ציטוט  הגב למאמרתגובה קישור ישיר לפירסום זה פורסם: 30/ספטמבר/2014 ב- 04:57
מן הסתם אנחנו מאוד לא נשמח לכזה דבר.
גם אם למישהו יש מילון כלשהו של אחת החברות באקסל, שיהיה ברור שזו עברה על החוק להעביר אותו למישהו אחר (אפילו בחינם). יותר מזה, זו עברה רק להחזיק אותו אצלך.
דרך אגב, בעניין זכויות יוצרים החוק מאוד מאוד לא סבלן ולא מתפשר - זו אחת העברות הבודדות אם לא היחידה שמגיע בה פיצוי של עד 100,000 שקלים - ללא הוכחת נזק! (וזה בניגוד כמעט לכל עברה אחרת שהמטרה של החוק היא לבדוק איזה נזק נגרם ולפי זה לקבוע פיצוי).
זאת אומרת שרק על זה שקובץ כזה נמצא ברשותך אתה עלול לשלם 100,000 ש"ח, ובפועל זה אפילו 200,000 כי הקנס הוא 100,000 לכל זכות, ויש שתי זכויות מופרות - זכות חומרית וזכות מוסרית.

בקיצור, תמצא פתרון אחר :)
זכויות יוצרים זה לא משהו שאתה רוצה להתעסק איתו.
פסיכו - פסיכומטרי חינם!
לתחילת העמוד
eliyahu52 הצג רשימה נפתחת
חבר חדש
חבר חדש


הצטרף: 01/ספטמבר/2014
כתובת: Israel
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 29
  ציטוט eliyahu52 ציטוט  הגב למאמרתגובה קישור ישיר לפירסום זה פורסם: 30/ספטמבר/2014 ב- 08:32
הפעם התבלבלת אלעד, בין זכויות יוצרים לבין הגנה על פרטיות. בחוק הגנת הפרטיות החזקת מאגר מידע כשלעצמה הינה עבירה שקבוע לה עונשין (וגם שם יש לעיין במשמעות סעיף 7), בחוק זכויות יוצרים החזקת עותק מפר אינה עבירה אם האחזקה היא אינה לשימוש מסחרי (עיין סעיפים: 48 ו51). לגבי זכות מוסרית אם כותבים בראש הקובץ "מילון של... מאת... בעצם כבר לא מפרים את הזכות המוסרית והנה חסכנו 100,000 ש"ח :) .
וכמובן שזו זכותי המלאה לעשות קובץ כזה לעצמי בלבד, שכן יצירת יצירה נגזרת (סעיף 11 ס"ק 6) הותרה בחוק לצורך לימוד עצמי (סעיף 19 בחוק), בוודאי ובדוואי לאחר שרכשתי את המילון ולא שהעתקתי אותו מספריה או חבר. כמובן שאסור לי להפיץ קובץ כזה.

בכל מקרה בוודאי שהתכוונתי עם רשות מבעל הזכויות, ולא קובץ גנוב והסתמכתי על המובא כאן (שורה אחרונה בהודעה השניה), שאתם מעונייינם לשחרר כזה מילון לציבור הרחב. אבל כמובן זו זכותכם המלאה שלא, וננסה להסתדר עם מה שיש (אולי על הדרך, בעצם תוציאו אפליקצייה לשינון מילים על בסיס המילון שלכם? אנשים (לדוגמה אני) יסכימו לשלם עליה).




נערך ע"י eliyahu52 - 30/ספטמבר/2014 ב- 08:35
לתחילת העמוד
אלעד שווייצר (פסיכו) הצג רשימה נפתחת
מנהל פסיכו
מנהל  פסיכו
צלמית
מנהל הפורום

הצטרף: 02/מאי/2006
כתובת: תל אביב
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 18183
  ציטוט אלעד שווייצר (פסיכו) ציטוט  הגב למאמרתגובה קישור ישיר לפירסום זה פורסם: 30/ספטמבר/2014 ב- 22:01
האמן לי שבכל הקשור לזכויות יוצרים אני מבין כמעט כמו בפסיכומטרי.
אתה יודע על הנושא, אני מניח, בעיקר מתוך קריאה של כמה שורות בחוק. הבנה בתחום מסוים במשפטים לא יכולה להסתמך על החוק הכתוב בלבד - יש את המציאות, ובעיקר את הפסיקות השונות, בארץ ובעולם.
אבל גם רק מתוך מה שכתוב בחוק מה שכתבתי נכון. לא נתחיל התנצחות לגבי סעיפים בחוק אבל חשוב לי להסביר בכמה מילים -

1. דאטה של מילון באקסל, גם אם הקלדת אותו בעצמך או חרטת אותו על סלע, לא הופך אותו ליצירה נגזרת.
אם לקחת את המילים והפרושים ממילון אחר זו העתקה, ולא משנה מי הקליד את המילים. (כמובן שכאן כבר נכנס עניין ההיקפים - אם לקחת פה ושם כמה מילים מכל מיני מילונים לא זו הכוונה, הכוונה היא להעתיק מילון מסוים).

זכות יוצרים מוגדרת גם כ"לקט". גם אם אין זכות יוצרים במילה מסוימת ובפירוש שלה, הרי שבבחירה של לקט מסוים של מילים יש זכות יוצרים.

הזכות שלך לעשות לעצמך קובץ כזה לבד קיימת, אבל אז אתה צריך ללכת ולחשוב על מילים לבד, לבחור אותן לבד, ולא להסתמך על מילוני פסיכומטרי קיימים אחרים. את זה מותר לעשות, אבל כמובן שזה חסר תועלת כי מי שלא מבין בפסיכומטרי לא יודע אילו מילים יש ואילו אין בבחינה.

הכוונה ביצירה נגזרת היא אחרת לחלוטין.


2. סעיף 11 מסביר מהי זכות יוצרים, ומפרט מה מותר לבעל הזכות לעשות, או בשלילה - מה אסור לאחרים לעשות. ס"ק (1) מדבר על העתקה, וסעיף 12 מסביר מהי העתקה. בסעיף 12 (1) כתוב שבין השאר, העתקה היא "אחסון של הצירה באמצעי אלקטרוני או באמצעי טכנולוגי אחר". לא הפצה, לא מכירה, לא פרסום ולא העמדה לרשות הציבור - אחסון. רק אחסון כבר מהווה הפרה.

3. שים לב שעל פי סעיף 19 עצם המטרה של לימוד עצמי לא הופכת את השימוש לשימוש הוגן. ב-19(ב) מפורט מה יישקל כדי לבחון עם השימוש הוא הוגן או לא. אפשר לטעון שהפיצוי שייפסק לא יהיה המקסימלי, ועם זה אסכים, אבל לא בטוח שזה יעמוד במבחן השימוש ההוגן, במיוחד לאור שינוי הפורמט שמקל על הפצתו העתידית.

4. לגבי הזכות המוסרית - היא כוללת שני מרכיבים - הזכות לקרדיט והזכות על שלמות היצירה. אם העתקת את המילון ו"סידרת" אותו בצורה אחרת, הורדת או הוספת מילים וכדומה, זו פגיעה בזכות המוסרית. ציון הקרדיט דווקא פוגע בי אפילו יותר, מכיוון שאוכל לטעון שהשינויים שביצעת פוגמים ביצירה, ומי שיראה את זה ויראה את השם שלי כיוצר כביכול של המילון הזה יחשוב שאני לא מקצועי (כי הורדת מילים חשובות, הוספת מילים לא רלוונטיות וכו').

בשורה התחתונה, אפשר להידיין על זכויות יוצרים עוד הרבה, אבל לא לשם כך התכנסנו. יש לנו מבחן ללמוד אליו :)


לגבי ההודעה שהפנית אליה - זו הודעה מלפני 7 שנים... מן הסתם היא לא רלוונטית, וגם היא מדברת רק על כוונה שהיתה באותה עת, ולא על משהו שעשינו בפועל.

אם הייתי יודע שפרסום המילון בקובץ לא יועבר מאדם לאדם הייתי עושה זאת בשמחה. אבל גם אתה תסכים איתי שמרגע שיהיה קובץ כזה אצל מישהו אחד, הוא יופץ כאש בשדה קוצים.

מה שכן, אנחנו כן עובדים עכשיו על אותה אפליקציה שאתה מדבר עליה, שתכלול הרבה מעבר ללימוד מילים, וזה כמובן יפתור את כל הדיון הזה, אבל לצערי זה לא יהיה מוכן בזמן שעדיין יהיה רלוונטי ללימוד שלך.
פסיכו - פסיכומטרי חינם!
לתחילת העמוד
eliyahu52 הצג רשימה נפתחת
חבר חדש
חבר חדש


הצטרף: 01/ספטמבר/2014
כתובת: Israel
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 29
  ציטוט eliyahu52 ציטוט  הגב למאמרתגובה קישור ישיר לפירסום זה פורסם: 30/ספטמבר/2014 ב- 23:23
כפי שכתבת יש לי מבחן ללמוד אליו, כך שאני לא הולך להפוך את האשכול הזה לפולמוס על הנושא (בין כה וכה אין לזה שום נפקא מינה מעשית), כך שאגיב בקצרה וזהו (אני שם לעצמי גדר בשבילי שלא להגרר, כי "יודע אני בעצמי" שאני אחד שאוהב להגרר לויכוחים).

1. היות והמילון כולל הרבה יותר מרשימת מילים ופירושם (תעתיק פונטי, דוגמאות תחביר, ויותר חשוב: סדר לפי יחידות בחשיבות עולה וטבלאות נושאים), העתקה "טיפשה" של רק המילים ופירושם, לדעתי (שאכן אינה מקצועית, וגם לא מתיימרת להיות כזו) דומה יותר ליצירה נגזרת מאשר להעתקה (שמוגדרת כ "אחסון של היצירה ..." או "יצירת עותק ..."), אבל כמובן שאפשר להתווכח על זה, ובכל מקרה זה לא כל כך רלוונטי שכן אני טוען להגנת שימוש הוגן.
הכוונה לא הייתה לעשיית מילון חדש בעצמי, אלא לעשות את פעולת ההעתקה בעצמי לצורך שימוש הוגן.

2. לדעתי, ותקן אותי אם אני טועה, משמעות המילה אחסון בהקשר של סעיף זה, הינה "להכניס" את החומר למחשב, ולא "להשאיר" אותו שם אחרי שמישהו אחר כבר "הכניס" אותו בעבר, בדומה למשמעות המילה "העתקה" שהיא ליצור את העותק, ולא להשאיר ברשותך את העותק שכבר הועתק על ידי מישהו אחר. אחרת החלק הזה שונה מהותית משאר החלקים האחרים (אם זאת הייתה שאלת פסיכומטרי היית אומרת שפירוש כזה לא סביר :) ). כך שעצם מציאת עותק כזה במחשב עדיין לא מולידה עילת הפרה (כפי שכתבת בהודעה א'), אלא אם יוכח שאני העתקתי אותו בפועל, בשונה מאחזקה למטרה מסחרית, שנחשבת להפרה גם אם אני לא זה שהעתקתי בפועל. פרשנות כמו שנתת לסעיף זה, תגרור בעצם הפרה של החוק על ידי אדם פרטי שמחזיק עותק מפר דיגיטלי, בניגוד לאמור בדברי ההסבר לסעיף 50 בהצעת החוק, ותחטא לכוונת המחוקק. בנוסף פרשנות זו אינה מתיישבת כל כך, עם דברי ההסבר בסעיף 12 עצמו המגדיר העתקה כ"יצירת עותק מוחשי".

3. גם פה אפנה לדברי ההסבר לחוק, שעל פיהם נראה כאילו כל שימוש ללימוד עצמי (ובמיוחד שאינו מסחרי, ועל אחת כמה וכמה לאדם שרכש את הספר, ויוצר קובץ המסייע לשימוש בספר ולא מחליפו, כך שאין פגיעה באינטרס היוצר), לא יחשב כהפרה, אבל אקבל כי ניתן לערער על כך.

4. אכן, אבל תסכים איתי שזו אכן הבעיה הכי קלה לפתירה (תמיד אפשר לרשום "מבוסס על עבודתו של... השינויים שנעשו הם על דעת המחברים בלבד, ואינם משקפים את עבודתו של ...." או איזה נוסח דומה שינוסח על ידי מומחה כך שמצד אחד "יקרא שמו עליה" ומצד שני לא יהיה בסילוף משום "פגיעה בשמו הטוב").

ולסיכום כפי שציינת, אני עדיין לא משפטן, ועל מנת להיות כזה בעתיד, אני צריך ללכת עכשיו להתכונן למבחן הפסיכומטרי...


נערך ע"י eliyahu52 - 30/ספטמבר/2014 ב- 23:24
לתחילת העמוד
אלעד שווייצר (פסיכו) הצג רשימה נפתחת
מנהל פסיכו
מנהל  פסיכו
צלמית
מנהל הפורום

הצטרף: 02/מאי/2006
כתובת: תל אביב
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 18183
  ציטוט אלעד שווייצר (פסיכו) ציטוט  הגב למאמרתגובה קישור ישיר לפירסום זה פורסם: 01/אוקטובר/2014 ב- 01:17

לצערי, אני מבין לא רק בחוק זכויות יוצרים אלא בפרקטיקה עצמה בתחום ספרי לימוד עקב ניסיון אישי, בו העתיקו ספרי לימוד שלי ונאלצתי לתבוע בשל כך. אז כל מה שאני כותב כאן הוא לא מהפרשנות האישית שלי לחוק אלא מסתמך על פרשנותם של עורכי דין מהמשרדים המובילים בארץ בתחום זכויות יוצרים והיכרות בפועל עם עשרות פסיקות בנושא.

אבל, בוא לא נמשיך את הדיון. אני רק אגיד שיש מצד אחד הרבה היגיון בדברים שאתה כותב אבל מצד שני גם הרבה אי דיוקים (יש לא מעט מקומות שהחוק לא מסתדר עם ההיגיון הבריא כביכול שנראה לנו). דרך אגב, גם אם תיקח מילון רגיל רק עם מילים ופירושים - אסור לך להעתיק אותו. זכות היוצרים היא על עצם בחירת המילים הספציפיות האלה למילון - בזה הושקעו מחשבה ועבודה רבה וזה עונה על דרישת המקוריות של החוק.

אתה מוסיף כאן נתון נוסף של "קניתי את הספר ואז אני עושה כך וכך...". בהודעה המקורית שאלת אם למישהו יש מילון בפורמט דיגיטלי - זו לא קניה של ספר זה שימוש בתוכן של ספר שלא קנית (וספק אם מי שיש לו קובץ כזה קנה). בפועל, ברור לשנינו שגם אם אתה באופן אישי היית מוכן לשלם עבור שימוש בקובץ כזה כסיוע למילון המקורי, 99.9% מהאנשים האחרים היו משתמשים בקובץ כדי להחליף את המילון המקורי ולא לרכוש אותו, וזו השורה התחתונה מבחינתי. כבר היה "גאון" אחד שעשה צילומי מסך של כל האתר שלנו וניסה להפיץ את זה בפורומים...
פסיכו - פסיכומטרי חינם!
לתחילת העמוד
 הגב למאמר הגב למאמר

קפוץ לפורום הרשאות פורום הצג רשימה נפתחת



דף זה נוצר ב .203 שניות.
  Copyright © 2007 Psycho.co.il All rights reserved.