מחבר |
נושא חפש אפשרויות הודעה
|
pepa111
חבר מסור
הצטרף: 16/ינואר/2013
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 43
|
ציטוט תגובה
נושא: לימוד מילים או קריאה פורסם: 30/ינואר/2015 ב- 18:07 |
שלום אלעד, אני מקדיש כמידי יום בין היתר כשעה ללימוד של מילים בעברית וחזרה על מילים שנלמדו בימים הקודמים. (כנ"ל באנגלית) בנוסף אני משתדל, אם אני מצליח ונשאר לי זמן, לקרוא באינטרנט מאמרים בעברית.
מנסיוני בפיתרון פרקי מילולי, הפעמים שהסיבה לטעות כלשהי הייתה אי היכרות עם מילה כלשהי הן נדירות, ובכל זאת אני לומד מהמילון של יואל גבע את המילים שאינני מכיר.
מנגד, עיקר הטעויות שלי בפרק המילולי הן מחוסר הספק, שנובע בעיקר מהתעכבות בקריאת הטקסט בסוף, כמו גם שאלות הבנה של פסקאות ארוכות. רוצה לומר, שדווקא הקריאה וההבנה האיטית (יחסית) הם שמהווים לי מכשול, כפי שאני רואה את זה.
מובן שבאידאל עדיף גם ללמוד מילים וגם לקרוא מספיק, אך בכל זאת למה היית נותן עדיפות? אני שואל כי אני מרגיש שאולי אני בפועל מבזבז זמן יקר על לימוד מילים במקום להקדיש אותו לקריאה(שדווקא היא זו שאולי תשפר לי את ההצלחה בפרק)
אשמח לדעתך ועצותיך.. תודה.
|
|
אלעד שווייצר (פסיכו)
מנהל פסיכו
מנהל הפורום
הצטרף: 02/מאי/2006
כתובת: תל אביב
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 18183
|
ציטוט תגובה
פורסם: 30/ינואר/2015 ב- 18:12 |
אני חושב שקריאה לא תשפר שום דבר, זה בזבוז זמן. זה לא שאחרי שאתה קורא 3 מאמרים פתאום אתה מבין משפטים שלא הבנת קודם. הבנת הנקרא לא מגיעה מקריאת מאמרים אלא מהרחבת אוצר מילים ומקריאה נכונה, היכרות עם מילות קישור וכו, וגם יכולת חשיבתית והסקת.מסקנות. רוב שאלות הבנת הנקרא בבחינה הן לא שאלות של הבנת הנקרא אלא שאלות של חשיבה.
|
|
|
pepa111
חבר מסור
הצטרף: 16/ינואר/2013
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 43
|
ציטוט תגובה
פורסם: 30/ינואר/2015 ב- 20:01 |
אשמח לפירוט של ההודעה שלך, שדווקא הפתיעה אותי.. אני מניח שהיחשפות וקריאה מרובה של טקסטים ברמה גבוהה (מדעיים, היסטוריים וכו') גורמת לשיפור הן של מהירות הקריאה והן של הבנת הטקסט, ושיש הבדל בין אדם שקרא הרבה בחייו לאחד שלא. דווקא בקריאה אני סבור שנחשפים למילות קישור, אופן בניית משפטים, מילים וביטויים (ואילו בלימוד מילים לא חסרות מילים לא שימושיות שעתידות להופיע במקרה הטוב באנלוגיות). אולי אחרי 3 מאמרים לא יהיה שיפור, אבל אחרי מאות מאמרים אני מניח שכן ושכל פעם משתפרים ביכולת ההבנה.
הבעיה שלי בחלק הזה היא בעיקר הזמן - יוצא שלא פעם לוקח לי יותר מ-7 דקות לסיים אותו (בתלות ברמת הטקסט) זאת על חשבון שאלות קודמות שדילגתי עליהן לטובתו.
איך, אם כן, היית מציע לשפר את המהירות שבפתירת חלק זה? ואם תוכל להבהיר מה הכוונה באמירה שאלו שאלות של חשיבה ולא של הבנה?
תודה.
|
|
אלעד שווייצר (פסיכו)
מנהל פסיכו
מנהל הפורום
הצטרף: 02/מאי/2006
כתובת: תל אביב
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 18183
|
ציטוט תגובה
פורסם: 30/ינואר/2015 ב- 20:37 |
אני אסביר את עצמי קצת יותר. התכוונתי שקריאה מרובה כחלק מהכנה לבחינה הפסיכומטרית לא מועילה כלל והיא בזבוז זמן משווע אותו היית יכול לנצל לדברים אחקים שהיו משפרים לך את הציון הרבה יותר.
ברור שלקריאה מרובה במשך שנים יש השפעה, במיוחד אם היא נעשתה בילדות, בזמן בו למדת את השפה שלך ועיצבת אותה. קריאה מרובה בגיל מבוגר תועיל הרבה פחות.
אם תסתכל על שאלות הבנת הנקרא בדיד בפסיכומטרי (השאלות בתוך מקטע הבנה והסקה), תראה שרובן הן לא סתם להבין מה שכתוב מבחינה מילולית אלא להבין את הרעיון שעומד מאחורי הדברים, להבין את כוונת הכותב - זה דורש חשיבה.
|
|
|
pepa111
חבר מסור
הצטרף: 16/ינואר/2013
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 43
|
ציטוט תגובה
פורסם: 30/ינואר/2015 ב- 22:35 |
הבנתי את עמדתך בנוגע לקריאה, ומה לגבי לימוד מילים בעברית? שווה להשקיע כל כך הרבה זמן עליהם? ואחזור על השאלה - מה כן היית מציע לעשות על מנת לקצר את זמן הקריאה והפיתרון של קטע הקריאה בסוף הפרק?
תודה.
|
|
אלעד שווייצר (פסיכו)
מנהל פסיכו
מנהל הפורום
הצטרף: 02/מאי/2006
כתובת: תל אביב
מצב מקוון: מנותק
מאמרים: 18183
|
ציטוט תגובה
פורסם: 30/ינואר/2015 ב- 22:38 |
תעשה פרק מילולי ומדוד שאלה לכל זמן בנפרד, ותכתוב לי בפורום את הזמנים ואם טעית. אני אעבור על זה ואמליץ בהצאם לתוצאות. תכתוב לי כמובן גם איזה פרק זה כדי שאוכל להסתכל על השאלות.
|
|
|